Još od kako je 2015. godine otkrivena „Dizelgejt“ afera, Volkswagen kao da ne može da se drži podalje od problema sa zakonom. Ovoga puta je otkriveno da je nemački gigant prodao 17.000 predprodukcijskih vozila koja nisu bila legalna za javne puteve.
Kako prenose nemački listovi, Špigel i Handelsbat, Volkswagen je klijentima prodavao vozila koja nisu dobila dozvolu od organa vlasti da se koriste na javnim putevima.
Naime, u periodu između 2006. i 2018. godine, VW je prodao oko 6.700 predprodukcijskih vozila u Evropi i SAD. Oko 4.000 test automobila je prodato u Nemačkoj dok je ostatak stigao da drugih zemalja Evrope i „preko bare“. Predstavnik kompanije VW je potvrdio ove izveštaje i izjavio je da je kompanija najavila opoziv tih vozila.
Prema tome, ispostavilo se da je Volkswagen prodavao automobile koji su, po zakonu, trebali da završe na otpadu. Ti automobili su napravljeni kako bi se predstavili novi modeli, pre nego što počne njihova serijska proizvodnja. Uprkos tome, Volkswagen ih je prodavao kao nove ili kao polovne automobile, čime je svojim kupcima u Evropi i SAD prodao vozila koja nisu „legalna za vožnju po javnim putevima“.
Pročitajte i: Euro NCAP proglasio najbezbednije automobile za 2018. godinu
Prema gore navedenom izveštaju uglednih nemačkih listova, ukupno je prodato oko 17.000 takvih automobila. Međutim, nemački proizvođač je naredio opoziv za samo 6.700 primeraka. Priznajemo, taj broj izgleda potpuno nebitno pored cifre od 11 miliona dizel automobila sa ugrađenim softverom za varanje na testovima emisije štetnih gasova. Ti automobili su proizvedeni u periodu između 2007. i 2015. godine. U svakom slučaju, dovoljno je da ponovno poljulja reputaciju nemačkog koncerna.
U izveštajima se navodi i da je izvršni direktor VW grupacije, Herbert Dajs, za ovo znao još od jula 2016. godine. Iz tog razloga bi i on mogao da se nađe u velikom problemu, posebno zbog činjenice da je dve godine znao za ovu praksu, i da ništa nije rekao.
Predstavnik kompanije je rekao da VW nema informaciju o tome da li su možda ta vozila kriva za izazivanje neke saobraćajne nezgode. Ipak, kompanija je odlučila da ih povuče sa tržišta kako bi se videlo po čemu se ta vozila razlikuju od onih koji su dobili odobrenje od vlasti.
Iako će neki od ovih modela možda trebati samo ažuriranje softvera kako bi prošli proveru, drugi će možda biti znatno drugačiji od serijskih modela, te će kao takvi završiti na otpadu.
2 Komentara
Comments are closed.
[…] Nova generacija VW Golfa još uvek nije ni stigla na sva tržišta, a već se javio problem zbog kojeg je kompanija iz Volsfburga prinuđena da obustavi isporuke ovog modela do daljnjeg. Naime zbog greške na softverima koja se pojavila u nekolicini automobila, VW je rešio da proveri čitavu proizvodnu seriju pre puštanja u promet, kako kompanija ne bi bila suočena sa još jednom aferom. […]
[…] Volkswagen u centru još jednog skandala […]