AktuelnoIndustrijaVesti

VW očekuje značajan skok broja isporuka i profita u 2021.

1.18KPregleda

Volkswagen grupa kaže da očekuje da dođe do značajnog skoka isporuka i prihoda u toku ove godine, što bi trebalo da neutrališe negativan uticaj koji je izvršila pandemija koronavirusa.

 

Nemački proizvođač takođe kaže da je dobit iz poslovanja, kada se iz jednačine izbace posebne stavke vezane za dizel skandal, pala za 45 odsto na 10,6 milijardi evra prošle godine. Projektovana marža iz poslovanja za 2021. iznosi 5 do 6,5 odsto, s tim što se naravno cilja viša vrednost, sudeći po saopštenju koje je izdao nadzorni odbor nakon sastanka u petak.

 

„Nameravamo da prenesemo snažan zamah iz značajno bolje druge polovine prošle godine u ovu godinu“, rekao je šef finansija Frank Viter. „Programi za redukovanje fiksnih troškova u okviru nabavke će nas učiniti robusnijim u dogoročnom smislu.“

 

Isporuka vozila VW grupe je pala za 15 odsto, na 9,3 miliona primeraka prošle godine.

 

Kompanija je upozorila da oštra konkurencija, nestabilnost tržišta, kursne razlike i „uska grla“ u nabavci predstavljanju ozbiljne izazove.

 

Uprkos padu profita u 2020., VW je preporučio da dividende akcionarima ostanu stabilne u 2020. u odnosu na 2019. godinu, kada je isplatio 4,86 evra po povlašćenoj akciji i 4,80 po običnoj.

 

Većina proizvođača automobila je prošla kroz globalnu pandemiju bolje nego što se inicijalno procenjivalo, u čemu prednjači oživljavanje tržišta u Kini.

 

Međutim, olakšanje se pokazalo kratkotrajnim. Globalni pritisak u vezi s poluprovodnicima nastavlja da se odugovlači, dok se cene sirovina, poput bakra, približavaju rekordno visokim vrednostima a investitori ne gledaju s oduševljenjem na sposobnost kompanija da se transformišu u dinamične lidere u oblasti električnih automobila.

 

Ovi pritisci ubrzavaju planove za reorganizaciju. Daimler je ovog meseca odlučio da izdvoji veći deo svog poslovanja s kamionima a VW razmatra da Porsche učini zasebnim entitetom.

 

Dotičan potez bi bio prelomni trenutak i pomogao bi u rešavanju tvrdoglavo niskog vrednovanja koje VW dovodi u nezavidnu poziciju u odnosu na Teslu.

 

VW razvija najveću gamu električnih automobila u okviru industrije, i značajno podstiče poslovanje u oblasti softvera.

 

Vrele Gume

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery