TESTOVI

TEST: Volvo S60 T5

On je jednostavno samo svoj!

Volvo S60 T5
2.63KPregleda

Samo svoj

Volvo, sinonim jedne epohe, sa granice kliničke smrti vraćen je kineskom medicinom u život. Želi on mnogo više od toga, pa i da bude premijum

Volvo S60 T5

eko468x60_2017

Iako sam u YT video prilogu potpuno bio jasan šta mislim i čemu može da se nada Volvo sa novim modelom S60 na našem tržištu, evo i nekoliko najbitnijih faktora za sve one koji više vole da čitaju, a manje da gledaju.

Elem, već u podnaslovu  je sve rečeno. Volvo je nakon 72 godine samostalnosti (1927.-1999.) preživeo pravu pravcatu kliničku smrt pod patronatom Forda. Bez aparata je prodisao tek početkom ovog veka, i to nakon intervencije kineskog mega koncerna Geely, koji je u njega svalio grdne milijarde infuzije i transfuzije. Moram odmah reći na početku, ne bih se na ovom mestu bavio otrcanom frazom da li je Volvo S60 automobil namenjem gospodi željne distanciranja od narko/graditeljskih preduzetnika koji se na semaforu keze iz nemačkog premijum trilinga ili je konkuret još većoj grupaciji indijske Tata mašinerije koja se u svetu skriva iza brendova Land Rover i Jaguar (isti klijenti). Novo doba je stiglo, pa se vredi u njega uklopiti i shvatiti da više ništa neće biti isto.

Nekako u tom kontekstu je i dizajniran novi S60.

 Jajolike farove zamenila je oštra i dopadljiva prednja svetlosna grupa sa Torovim maljem kao svetlosnim potpisom koji krasi celokupnu novu Volvo gamu. 

Od nazad još nekako bolje i atraktivnije. Kada već poredimo sa gore pomenutim trilingom asova, vizuelno mi je nekako dosta elegantniji.  Međutim, ima ovaj oštri izgled i svoje mane. Pre svega u ograničenom prostoru (po visini) za putnike na zadnjoj klupi, ali i zbog njenog pomeranja prema nazad, čime se dobilo nešto više mesta za noge ali se i smanjio prtljažnik na ispod 400 litara.

Volvo S60 T5

TOP 1 – sedište

Što se tiče sedišta, ovde je Volvo odigrao maestralno. Rekoh u video izdanju testa, pa da i potvrdim, ne sećam se da li sam u skorije vreme sreo tako dobro uravnoteženu vozačku „fotelju“ koja nudi i sjajno držanje tela, mnoštvo regulacija ali i relativnu udobnost. Vrh svega je ekstenzija sedalnog dela koja ima i odlična bočna pojačanja za oslonac nogu u krivinama. 

Volvo S60 T5

Jednom rečju, sedišta su  SJAJNA. Ako me pitate za tri najbolja utiska o Volvo S60, sedišta su prvi od njih.

TOP3 – zvučna izolacija 

Volvo se baš potrudio da utiša kabinu. Podebljali su stakla, zapušili sve rupe, obložili blatobrane i uspeli da akustički izoliju prtljažnik. Jeste da je on obložen tepisonom iz sedmdesetih godina prošlog veka, ali pokazao se praktičan.  Sasvim dovoljno da se osete i svi potencijali vrhunskog Harman Kardon ozvučenja. Tu sam negde našao i dodatne zamerke na neke delove plastike enterijera, i recimo uguranoj elektro instalaciji pod vozačko elektropomično sedište. Elementi koji nikako ne odgovaraju brendu, premijum ambiciji i na kraju krajeva ne tako niskoj ceni automobila.

Agregat, izolacija kabine, dinamika, udobnost, performanse, prednja sedišta, ozvučenje
Cena, potrošnja, prtljažnik,pojedini delovi plasike

Negativno brojanje upisujem za sada već dobro poznati višenamenski ekran ili monitor takozvanog infotejmenta koji smo upoznali još pre koju godinu. On je previše komplikovan da bi se, recimo, došlo do tako proste stvari kao što je stepen rada ventilatora. 

Verovatno će i Volvo poput Renoa u novom Kliju da „spusti“ loptu na zemlju i ipak vrati fizičke komande klimatizacije tamo gde im mesto.  

Instrument  tabla od 12,3 inča je naravno potpuno digitalizovana ali je na srećom ostala u klasičnom „cajger“ stilu, što se može reći i za izvanrednu poziciju sedenja vozača.

TOP3 –agregat

Iako je Volvo na prvi pogled dobro označio svoje S60 modele, sa T4,T5,T6 i T8, mala tabela oko pojašnjenja bi dobro došla. Iza svega se krije ista osnova benzinskog turbo kompresorskog agregata sa rasponom od 190/250/310/340 KS ako je u pitanju plug in hibrid ili još moćniji T8 sa 390 KS u hibridnoj varijanti. Slabiji 190 i 250 stižu samo sa pogonom na prednju osovinu. Obrni-okreni nama je zapao ovaj sa „skromnih“ 250 KS i AWD sistemom. 

Iako je kubikaža mala (1.969 ccm), srce mu golemo. Sa takvom lakoćom pokreće ovaj 1.747 kg težak automobil da sam se upitao da možda ove švedesko/kineske konjske snage imaju više efekta od mnogih drugih.  Možda je tajna i sjajnom koeficijentu otpora vazduha od svega 0,27?

U vožnji sve savršeno štima, odmereno, resko, glasno tek koliko treba da zadovolji i čulo sluha vozača. 

Već i brojka od 6,5 sekundi do stotke potvrđuje ovaj subjektivan osećaj, sa naznakom da je 8-stepeni automatski menjač nešto ispod potencijala motora, te sam u uverenju da bi sa malo modernijim menjačem to sve bilo i još ubedljivije. 

Zadnja multi link osovina i po svemu odličan balans težine kao i pojačana čvrstina karoserije rezultiraju potpunom neutralnošću u krivinama, do granice vrlo prijatnog iznenađenja. Upravljanje je relativno precizno, ali ipak posredno, a sa upravljača do vozača stižu i osnovne impresije. Ne baš kao u Audiju ili BMW, ali bi se sa Mercedesom već mogao meriti po tom pitanju.

Ni blizu premijum trojci nije

Iako neki web automobilski novinarski (poltroni u godinama) što se za jadni dinar šlihtaju Volvou i tvrde da ovaj Volvo S60 T5 troši  ispod deset litara goriva na 100 kilometara, jednostavno moram reći da to nije istina. Što u gradu, što na auto putu, kod ovog modela računajte na 12 litara. OK, ako ste baš penzioner koji čuva najlon vreće godinama  može to i skromnije, mada za 50.000 evra koliko košta S60 T5 sa R-Design opremom, litra gore, litra dole nije stvar diskusije.

Volvo S60 T5

Sve u svemu, da otkrijem još jednu tajnu, Volvo S60 T5 nije ni blizu Audiju A4, BMW seriji 3, Mercedes C klase,… On je jednostavno samo svoj! I nije baš za svakoga, što je velika stvar.

Volvo S60 T5 R-Design

Motor:  2.0 Turbo BENZIN, 4 cilindra;
Radna zapremina:  1.969 cm3;
Snaga: : 250 KS;
Maksimalni obrtni moment: 350 Nm pri 1.800-4.800 obr/min;
Broj obrtaja pri najvećoj snazi: 5.500;
Menjač: Automatski 8 stepeni;
Pogon: Prednji AWD;
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 6,4 sec;
Maksimalna brzina: 240 km/h;
Prosečna potrošnja na testu: : 12 l na 100 km;
Zapremina rezervoara za gorivo: 60 l;
Emisija CO2: 160-167 g/km;
Zapremina prtljažnika:  oko 400 litara;
Dimenzije (DXŠXV): 4.761 x 1.850 x 1.431 mm;
Međuosovinsko rastojanje:  2.872 mm;
Klirens:  142 mm;
Masa praznog vozila:  1.740 kg;
Početna cena:  od 38.500 €;
Cena testiranog modela:  50.000 €;

Tekst: Miodrag Piroški

Foto : Lara Piroški

3 Komentara

  1. Volvo nema udobnost Mercedesa,lezanje Bmw-a,perfektnu unutrasnjost kabine Audija.Ali u svim segmentima je tu negde.Nemci ipak nemaju cvrstinu sasije,ukupnu bezbefnost i kvalitet elektronike na nivou Volvoa.Pa sad ……

Ostavite komentar