TEST: Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 ST-Line
Koje su prednosti i mane novog Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 ST-Line? Detaljan test!
Tri cilindra na četiri točka
U Fordu tvrde: „Sve što ste znali o modelu Ford Focus, zaboravite. Ovaj otvara potpuno novu stranicu istorije modela!“ Pitamo se da li je baš tako?
Zapravo, ako idemo u detalje najava novog Focusa četvrte generacije onda se treba pozvati i na onu tvrdnju da su sve dosadašnje planove, dizajn, filozofiju i tehnička rešenja jednostavno u Fordu odbacili i napravili automobil od NULE.
Vrlo, vrlo smelo u današnje doba, kada svi proizvođači nastoje da što manje rizikuju uz mogućnost da je čak i vrlo teško razaznati novi od prethodnog modela. Ali u Fordu su još pre dve decenije dokazali da imaju ono u pantalonama. Tada su potpuno svesno odustali od legendarnog Eskorta i na njegovo mesto postavili eksperimetalno čudo dizajna i nove koncepcije hečbeka. Reč je o modelu pod imenom Focus. I? Upalilo bogami iz prve. Ne samo da je vrlo brzo postao automobil godine, veće i jedan od apsolitnih predvodnika klase.
Isto tako treba naglasti da su ponešeni uspehom prve generacije, čini se nesvesno, „povukli ručnu“ njegovom suštinskom napretku. Rezultat tako rigidne ziceraške startegije je došao nekih dvadesetak godina kasnije. Od Focusa je ostala samo njegova senka u svakom smislu, uprkos kako svi tvrde sasvim solidnom kvalitetu proizvoda. Iako prilično nezainteresovan za evropsko tržište, Ford je odlučio da stane na loptu, razmisli i potpali vatru pod kazan u kojem su skrčkali novi model od praznog papira, baš po meri Evropljana i recimo američke donje klase. Naravno, na iskustvo se oslanjaju itekako.
Diskutabilan dizajn
Ako je suditi po komentarima na Vrele Gume YT kanalu, kod Forda Focusa lome se koplja gledalaca najviše na dve teme: a.) Da li je bolji od VW Golfa? b.) Lep/ružan?
Što bi dežurni mudraci rekli, o dizajnu i ukusima nije umesno raspravljati. Sve se svodi zapravo na lični utisak, koji ću i preneti. Odmah valja potvrditi, Focus nije uopše fotogeničan, jer sve rezerve koje sam imao analizirajući ga u medijima i fabričkim brošurama, pale su u vodu kada sam ga upoznao na parkingu.
Skladno odmeren u svim detaljima, gotovo da nema elementa na kojem bi oko zapelo a u mnogo čemu me je podsetio na Mercedesovu novu A klasu
Nizak profil sportske siluete, povučen C stub u prtljažnik, veliki točkovi, snažna prednja maska, LED svetla i vrlo autentična zadnjica, upravo čine tu harmoniju koja se izdvaja iz mase sličnih. Dakle, svideo se novi Focus vama ili ne, jedno je sigurno, prepoznatljiv je apsolutno. Što u današnje doba i nije baš mala stvar.
Više nema običnog Focusa već se on prepoznaje po sledećim nazivima: Vignale, ST-line, Active i Titanium, što ujedno i garantuje svakome svojstven paket opreme.
Šta je još bitno naglasiti? Naravno, postavljen je na potpuno novu tehnološku platformu sa oznakom „C2“ koja donesi veću čvrstinu, više prostora u kabini, bolje ležanje na putu a samim tim i upravljivost. Te stvari ćemo još proveriti tokom testa.
Enterijer na optimalnoj granici
Sada kada je bar što se dizajna tiče, Focus četvrte generacije (bar kod mene) položio ispit, nema druge nego ispitati i njegovu unutrašnjost. Od onoga što sam očekivao, novi Focus je ponudio za nijasu više.
Izvanredno je projektovan, rekao bih i vrlo pametno, jer su iskoristili svaki kubni centimetar unutrašnjosti.
Materijali su na prvi pogled zadovoljavajući, dok bi već nakon nekoliko sati provedenih u vožnji zaključio da bi mogli biti i malo kvalitetniji. Tu pre svega mislim na prilično tvrdu plastiku konzole i pojedinih detalja. Međutim, to su ipak na određen način samo nijanse.
Ono gde novi Focus blista je organizacija vozačkog mesta i ergonomija sedišta. Sve je apsolutno „pod ruku“ vozaču, počev od komandi pa do „plivajućeg“ monitora infotejmenta. Čak je i on vrlo pojednostavljen za upotrebu budući da su komande klimtizacije ipak ostale na poziciji analognih prethodnika. Pojednostavljen je i upravljač.
Više u Focusu nema one šume prekidača i tastera kako na centralnom grebenu tako i na upravljaču. Instrumenti su pregledni i lako čitljivi a „head up“ displej je vrlo, vrlo koristan sa mogućnošću serviranja navigacione mape, informacija sa infotejment sistema i najbitnijih saobraćajnih znakova.
Ako neko pita, sedišta novog Focusa su ono što svakako čini jednu od njegovih najboljih strana
Široka, masivna sedišta nude dobro bočno držanje pa se vozač u njima oseća zaista kao u svojoj dnevnoj sobi. Za 50 milimetara veće međuosovinsko rastojanje je doprinelo da sada ima više prostora na zadnjoj klupi kojoj se zbog tog čudnog C stuba prilazi pomalo otežano. Prtljažnik sa 375 litara zapremine pripada gornjem limitu klase. Focus se i dobrim ležanjem i upravljivošću pokazao kao vozački automobil koji izazva čak i malo adrenalina, ali bez potcenjivanja ostalih putnika.
Ford Focus predstavlja i etalon dobro odmerene vozne dinamike i primerene udobnosti.
Ovakvu pozitivnu sliku dopunjuju LED svetla sa prilagodljijvim sistemom snopova, a sve zahvaljujući kameri koja unapred čita dešavanja i usmerava farove prema problematičnim detaljima i recimo pružanju krivine.
Tu su još mnogi aktivni sistemi poput upozorenja u slučaju napuštanja saobraćajne trake, detekcija drugih vozila u mrtvom uglu i recimo alarm za ulazak u kontra smer saobraćaja.
Čudna postavka motora
I tako malo po malo, evo nas i do „bolne“ tačke zvane motorizacija. Najverovatnije zbog profita a pod plaštom ekološke svesti, Ford se kod novog Focusa u benzinskom bratstvu opredelio samo za dva EcoBoost agregata. Prvi je od 999 ccm sa 85, 100 ili 125KS, dok drugi raspolaže sa 1.497 ccm i 150 odnosno 182 KS. Džaba nam kukanje, oni su sada realnost od koje nije moguće naći skrovište. Iako bar po performasama nemam nikakvih zamerki na ponašanje testiranog od 125 KS, ostaje taj neki neprijatan utisak da je ispod haube moćnog Focusa nedoraslo srce.
Iako motor nudi i solidnih 175 Nm obrtnog momenta i sasvim solidno ubrzava, ipak se oseća nedostatak daha pri preticanjima kada vozač ima pune ruke posla pre svega na menjaču
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 ST-Line |
Motor: tri cilindra, benzin + turbo |
Zahvaljujući lakoj konstrukciji motora, ovakav malolitražni Focus je izuzetno vodljiv kroz krivine i sa koeficijentom otpora vazdha od 0,27 gotovo potpuno bešuman. Da bešuman, ako izuzmemo hladan start trocilindarskog benzinca. Prvih desetak minuta zveči kao prazno lonče koje se kotrlja niz stepenište! Kasnije se stiša, ali ipak ne može da sakrije taj nedostatak jednog cilindra. Dobro, ali bar je ekonomičan!
E pa nije… Od fabrički deklarisanih 6 litara u proseku, na testu je poraslo na 8 litara potrošenog benzina na 100 kilometara. Prilično mnogo! Zapravo sasvim dovoljno da se zapitam, kuda sve ide ovo sa tim malim agregatima, koji usput budi rečeno nisu pokazali ni neku posebnu dugotrajnost. Srećom, tu je i dobra stara dizel tehnologija koja će ponuditi sve ono što nedostaje ovim benzincima, po naravno znatno višim cenama.
I šta reći na kraju?
Novi Focus ima šanse za uspeh čak i u ovako snažnoj konkurenciji kao što su VW Golf, Opel Astra i već „pokojni“ Renault Megane. Stigao nam je potpuno drugačiji, pre svega udaban i performantan sa doduše nešto višom cenom od očekivane. Biće to kolosalna borba, jer nova stranica je otvorena!
Jednim pogledom |
|||
Karoserija |
Udobnost |
||
Izgled |
4,6 |
Napred |
4,5 |
Funkcionalnost |
4,5 |
Pozadi |
4,2 |
Kvalitet izrade |
4,4 |
Ukupno: |
4,35 |
Ukupno |
4,50 |
Ponašanje u vožnji
|
|
Enterijer
|
Vozne osobine |
4,3 |
|
Funkcionalnost |
4,4 |
Performanse |
4,3 |
Dizajn |
4,3 |
Kočnice |
4,3 |
Ponuda prostora |
4,3 |
Ukupno: |
4,30 |
Kvalitet materijala |
4,2 |
Motor |
4,2 |
Završna obrada |
4,3 |
Menjač |
4,4 |
Ukupno: |
4,30 |
Cena |
4,2 |
Prosečna ocena: 4,314 |
Tekst: Miodrag Piroški
Foto i kamera: Igor Pejović
18 Komentara
Comments are closed.
[…] u hečbek, karavan i sedan varijanti. Ford Focus se i danas proizvodi, a trenutno je na tržištu u četvrtoj generaciji (slika […]
Fokus mi se svidja u st paketu. Nigde, ni u vasim ni u testovima konkurencije nisam procitao postavku zadnjeg vesanja.
A sto se forda uopste tice, moj utisak je da se svi na putu ponasaju vrlo dobro, gotovo sportski, ali pri tome nisu neudobno tvrdi.
Pre nekog vremena sam u garazu uparkirao mk2.5 Focusa, i smatram i dalje, bez imalo subjektivnosti, da je najbolje dizajnirani automobil u C-segmentu te generacije, a i u Focus gami, i prava je steta sto taj dizajnerski jezik nisu nastavili sa 3. Na slikama, ovaj novi, deluje nekako nedoreceno. Prelep i skladan ali bez karaktera. Generalno, Focus vidim kao jedan od najpozeljnijih automobila u klasi, s tim sto prvo mesto po meni drzi Mazda 3.
Sto se trocilindrasa tice, pricamo o tome godinama, ali su realnost. Masa ocigledno kupuje tako da se proizvodjaci na nas pojedince i ne osvrcu. Osim mozda Mazde gore pomenute.
Nekako ove troklipce od motora ne volim.Bez obzira na tri klipa on mnogo guta goriva,trebalo bi manje.
Mislim da u istoriji industrije nije bilo ovakvog spina kao sa ovim malim motorima…Oduzmeš mu 600 – 800 ccm, oduzmeš mu cilindar, nov „iz folije“, i on troši jedno dvije litre manje od benzinjare od prije 20 + godina…
P.S. Ljudi de sredite ovo sa slikama, kako se šaltaju tako mi tekst bježi gore dole 🙂 I Srećna nova godina :)))
Meni nije ni fotogenican ali ni skladan uzivo. Vrlo diskutabilan dizajn, ali su bar ispravili najveci nedostatak, gepek primeren puntu i malo prostora pozadi. Sada je puno uravnotezeniji.
@ Dusko
Potpuno se slazem sa tvojom ocenom Golf 6 i focus II, i ja sam prijatelju pre desetak godina savetovao da kupi focus II i prezadovoljan je. Samo za nepoverovati sta su uradili kod III, dok je G7 otisao korak napred i ako vec nije unapredio svaki aspekt G6, ford je od focusa napravio cudoviste. Slobodno mogu reci da je focus III najgori ford 21 veka. Zaista su ga projektovali od pocetka i nema gde nisu zaj…, verovatno jer su imali kineze kao prvu ciljnu publiku. Nisam vozio ovog focusa, utisak iz razgledanja je puno bolji od focus III, ali sam jako skeptican prema globalnim modelima, do sada me ni jedan auto koji nije prevashodno projektovan za evropu ili USA nije uverio da je vredan novaca koji se za njih traze.
Druze pojma ti nemaš.Sta ti vozis?Verovatno se vozis u gradskom prevozu.Vozi malo bilo kog Forda,i bice ti jasnije…
Focus 3 je odlican automobil. Jedina mana je mrva manje prostora unutra nego kod konkurencije. Sve ostalo je super. A ti se nalupa, a nista konkretno ne rece. Cuj radili ga za konesko trziste. Da li si ti u startegijskom odboru u Detroitu ili Kelnu?
FORD je debelo potcenjen brend u Srbiji. Valjda zato sto su ga smatrali gastarbajterskim autom (kao i Opel).
Kako sam imao Focus II, Golf 6, Megane, Auris, osecam se slobodnim da kazem da je Focus ubedljivo best-buy u toj klasi automobila. Sjajne vozne karakteristike, obilje prostora (jedino Octavia ima veci gepek), dobar kvalitet, jeftin servis.
Jedino bi Grand Motors morao malo da se prizove pameti i prilagodi cenu novog Focusa srpskom trzistu. Svi se dobro secamo da je do pre mesec dana Focus 3 1.0i/100ks startovao vec od 11.990eur.
Vezano za potrosnju trocilindrasa…. svi je vezuju za kubikazu… a niko za snagu…. cinjenica je da npr 120ks ne mogu da se dobiju a da ne trosi nesto manje od 120 ks atmosferca…. jer ipak je snaga produkt sagorevanja goriva…..
Licno mi se Focus na prvi pogled nije svideo. Odgledavsi par testova mi je prilicno legao… cak mi se i svidja. Focus je uvek bio dobar auto, ali ga je VW Golf valjano prestizao u prodaji.
Da sam u situaciji da kupujem u toj klasi… Focus bi bio u najuzem izboru…..
Srećna Nova i sve najbolje Redakciji…
Hvala, takođe 🙂
dobro izgleda nema šta ….deluje i komotno za 4 putnika
motor em ćopav, em kilav, em troši a koliko će da traje ko zna , a neće dugo sigurno !
cena oko 20.000 i nije tako strašna za ovaj nivo opreme samo da je makina barem 1.5turbo
Mnogo mi se svideomislim da je prisutan nov pristup Forda,po pitanju kvaliteta izrade i dizajna.Mozda je kod mene prisutan subjektivan osećaj,jer vozim Forda.U svakom slučaju,vozio i imao bih ga.
Poštovani gospodine Piroški, molim vas da mi pojasnite šta ste hteli reći sa onim „pokojni Renault Megane“. Takođe, moram vam priznati da će trebati vremena priviknuti se na novi „look“ najboljeg automobilskog sajta u Srbiji. I gde su nestali komentari posetilaca istog.
Puno Sreće i uspeha u 2019-oj!
Odgovor je vrlo jednostavan ako analizirate broj prodatih jedinica po modelima. Renault Megane j daleko iza vodećih u segmentu
Iskreno, nije mi jasno gde su pogrešili … Auto dobro izgleda, deluje solidno, nije skuplji od konkurencije, … Možda mi neko treba „otvoriti oči“!
Ni meni Focus nije bio fotogeničan dok nisam video vaš test na TV-u. Zaista prelep u ovako beloj boji i još na snegu. 🙂