AktuelnoSajam automobila u ŽeneviVesti

Škoda Octavia RS iV

3.6KPregleda

Škoda Octavia RS iV prvenac u plug-in hibridnoj tehnologiji

ŠKODA je imala lepu nameru da na 90. Sajamu automobila u Ženevi proslavi 125 godina postojanja. Sada pomalo i žalimo što nismo tamo, jer u takvim prilikama ne žale za češkim pivom, kobasicama i perecama.

Ovako, umesto prezgodnih dama, dobili smo samo njih trojicu da nam predstave prvenac Škode u plug-in hibridnoj tehnologiji.

ŠKODA Octavia RS iV zapravo nosi svu genetiku VW GTE modela što podrazumeva i agregate.

Ispod haube Octavije RS iV su smešteni 1,4 litarski TSI benzinski agregat i elektro motor koji ostvaruju ukupno 242 KS i 400 Nm obrtnog momenta.

Najavljena je niža potrošnja goriva, bolje performanse i naravno električna autonomija od oko 50 kilometara.

PR Saopštenje:

ŠKODA po prvi put nudi model iz RS porodice sa plug-in-hibridnim pogonom. Nova ŠKODA OCTAVIA RS iV je opremljena 1.4 TSI benzinskim motorom i 85-kW električnim agregatom koji u kombinaciji imaju izlaznu snago od 180 kW (245 PS). Crni detalji na karoseriji čine model OCTAVIA RS iV odmah uočljivim i prepoznatljivim kao vrhunski sportski model najprodavanijeg ŠKODA automobila, koji je sada dostupan u svojoj četvrtoj generaciji. Češki proizvođač automobila ima u ponudi za novi model OCTAVIA još tri elektrifikovane verzije. OCTAVIA iV je plug-in hibrid koji isporučuje 150 kW (204 PS), a dostupan je u Ambition i Style paketima opreme. Dve e-TEC verzije proizvode 81 kW (110 PS) i 110 kW (150 PS) i koriste po prvi put u brendu ŠKODA mild hybrid tehnologiju.

Christian Strube, član ŠKODA borda za tehnološki razvoj, rekao je: „Uvođenjem modela OCTAVIA RS iV, otvaramo novo poglavlje uspešne priče naših RS modela. Koristimo plug-inhybrid pogon u najnaprednijem sportskom modelu po prvi put. U novoj OCTAVIA RS iV, to povećava performanse i smanjuje potrošnju goriva, kao i emisiju CO2.“

ŠKODA je u model OCTAVIA RS iV ugradila 1.4-litarski TSI benzinski motor (110 kW / 150 PS) i električni motor od 85-kW. Zajedno, imaju kombinovanu izlaznu snagu od 180 kW (245 PS) i
nude maksimalan obrtni moment od 400 Nm, koji se prenosi na prednje točkove preko 6stepenog DSG menjača. Emisija CO2 je oko 30 g/km u WLTP ciklusu*, što znači da je već u skladu sa novim, strožijim standardom emisije EU6d za sva novoregistrovana vozila u EU, koji će stupiti na snagu od 1. januara 2021.

Litijum-jonska baterija visokog napona ima kapacitet od 37 Ah, što je jednako 13 kWh, čime automobil dobija potpuno električni domet do 60 km u WLTP ciklusu*. Obrtni moment iznosi 330 Nm. U Sport modu, koji omogućava vozaču da koristi punu snagu automobila,
OCTAVIA RS iV ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 7.3 sekundi. Njegova maksimalna brzina iznosi 225 km/h. Progresivno upravljanje koje dolazi kao standard i dinamično prilagođavanje sportske suspenzije koje je tipično za RS zavisi od stila vožnje.

Naglašeni sportski crni elementi pružaju prepoznatljive vizuelne karakteristike ŠKODA OCTAVIA RS iV ima specifična LED svetla za maglu i aluminijumske felne od 18-inča kao standard; kočione čeljusti privlače pažnju u tipično crvenoj RS boji. Aluminijumske felne od 19-inča su dostupne kao opcija. ŠKODA rešetka hladnjaka, aerodinamični dodaci, difuzor na prednjem i zadnjem delu i okviri prozora dolaze u crnoj boji. Hatchback ima crni sportski zadnji spojler; kod „estate“ verzije je krovni spojler u boji automobila.

Oliver Stefani, direktor ŠKODA sektora za dizajn, objašnjava: „Već dinamičnom obliku nove OCTAVIA-e smo dali sportskiji izgled koristeći poznate RS oznake. Sa mnogobrojnim crnim elementima dizajna, kao što su ŠKODA rešetka hladnjaka, prednji deo, zadnji difuzor i aluminijumski točkovi, automobil se odmah prepoznaje kao član naše RS porodice.”

Dinamičan eneterijer i RS stil
Gledajući unutrašnjost modela OCTAVIA RS iV, dominira crna boja. Trokraki multifunkcionalni sportski volan ima RS logo i komande za upravljanje DSG-om. Prednja sportska sedišta i tekstilne presvlake su u crnoj boji, dok su Ergo sedišta opciona i dolaze sa Alcantara i kožnim presvlakama kao i podešavanjem dubine sedišta. Sedišta su ukrašena RS logom i ukrasnim šavovima u crvenoj ili srebrno-sivoj boji, koji se takođe mogu naći na kožnom volanu, na naslonima za ruke i na Alcantara instrument tabli. Dekorativne trake u RS dizajnu i nožne komande sa aluminijumskom dizajnom zaokružuju sportski utisak.

OCTAVIA iV plug-in hibrid isporučuje 204 PS

Pored RS verzije modela OCTAVIA iV, ŠKODA takođe nudi plug-in-hibridni pogon za Ambition i
Style pakete opreme. Ovde, 1.4 TSI benzinski motor i 85-kW elektromotor pružaju izlaznu snagu od 150 kW (204 PS) i maksimalni obrtni moment od 350 Nm. Ova plug-in-hybrid varijanta ima električni domet od 60 km u WLTP ciklusu* i opremljena je 6-stepenim DSG menjačem koji koristi „shift-by-wire“ tehnologiju. Njegova CO2 emisija je oko 30 g/km*. OCTAVIA iV je takođe u skladu sa EU6d standardom emisije.

Litijum-jonska baterija visokog napona sa kapacitetom od 37 Ah jednaka je 13 kWh, koja se koristi u oba iV modela može se lako puniti kod kuće uz pomoć standardne kućne utičnice ili „wall box“-a. Priključak za punjenje se nalazi sa strane vozača u prednjem braniku. Regularna baterija od 12-volti smeštena je u prtljažniku i ima kapacitet od 450 l u hatchback i 490 l u „estate“ verziji modela. Rezervoar za gorivo ima zapreminu 40 l – samo pet litara manje nego kod modela OCTAVIA koju pokreće isključivo motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

Dva e-TEC pogonska agregata sa mild hybrid tehnologijom

Dve e-TEC verzije modela OCTAVIA debituju u brendu ŠKODA. Oni će biti prvi proizvodni modeli brenda sa mild hybrid tehnologijom, a od ovog leta kreću da silaze s proizvodne linije. Kada je u kombinaciji sa 7-stepenim DSG menjačem, tro-cilindaski 1.0 TSI proizvodi 81 kW (110 PS), a četvoro-cilindarski 1.5 TSI ima izlaznu snagu od 110 kW (150 PS). Koriste startni motor od 48-volti i litijum-jonsku bateriju od 48-volti koja se nalazi ispod sedišta suvozača i ima kapacitet od 0.6 kWh. Oba modela mogu se prepoznati po njihovoj oznaci na vratima prtljažnika.

Mild hybrid tehnologija omogućava regeneraciju energije prlikom kočenja kako bi se mogla dopuniti baterija od 48-volti. Ova energija se koristi za podršku motoru sa unutrašnjim sagorevanjem pružajući mu električno pojačanje do 50 Nm i, u zavisnosti od situacije, omogućava motoru da se potpuno isključi, puštajući vozilo da krstari. Čim je ponovo potrebna snaga motora, motor će ga ponovo pokrenuti u deliću sekunde. Stop/start funkcija takođe radi brže. Pored toga, motor stvara manje buke i vibracija kada startuje, a baterija od 48-volti može da puni bateriju od 12-volti koristeći DC/DC konverter. Sve u svemu, mild hybrid tehnologija se koristi za dva ŠKODA e-TEC motora omogućavajući uštedu do 0.4 l goriva na 100 km.

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery