Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 3.12.2017.

363Pregleda

Izjednačena borba u novembru

U prethodnom mesecu smo objavili 8 (osam) testova automobila. Emotivna snaga Jaguara F-Type cabrio je prevagnula. Međutim, moralni pobednici su svakako Volvo XC60 D5 i VW Arteon 2.0 TDI. Začelje čvrsto drži Kia!

Kako dolikuje jednoj od dve objektivno najproduktivnije redakcije u Srbiji, u prethodnom mesecu smo objavili testove 8 modela, testirali smo ih čak 10 (slede objave u decembru) ali smo mnogo energije usmerili i na ostale poslove poput ustoličenja našeg regionalnog multimedijalnog karaktera.

Osim viđenog na ovim stranicama, Vrele Gume sada mogu da se prate putem najgledanijih televizija u celom regionu koji se smatra našim govornim područjem.

Sasvim je jasno „Balkanska Vrele Gume TV mreža“ je nakon WEB-a, pronašla svoj put, svoje partnere (TV Prva Srbija, TV Prva Crna Gora, BNTV BiH) uz skoro proširenje kapaciteta i putem TV kanala na kojima je srpski strani jezik. Osim toga, svi koji nas propuste u TV emitovanjima na televizijama sa nacionalnom pokrivenošću, mogu u svako doba dana i noći da nas prate na sve uspešnijem YT kanalu , koji smo (priznajem) u prethodnom periodu prilično zanemarili.

Toliko o nama koji smo tu zbog Vas. Da vidimo kako smo testirali modele u prethodnom periodu i kako su oni prošli „toplog zeca“ našeg test špalira.

1. Jaguar F-Type 3.0 V6 Cabrio (4.407 osvojenih bodova)
Iako je prvo mesto po osvojenim bodovima pripalo Jaguaru F-Type 3.0 V6 kabrio, odmah valja reći da ovo nije u tehničkom smislu najbolji automobil koji smo vozili ovog meseca, ali je njegov „umjetnički dojam“ doneo odlučujuću prevagu. Zapravo Jaguar je odigrao jednu sasvim „podlu“ emotivnu mahinaciju sa autorom testa. Ušao mu je pod kožu, udobno se smestio u njegov ego i naravno do pobede mu nije mnogo trebalo. Ako je nečemu bitan ovaj test,onda je to svakako zbog spoznaje da Porsche Carrera nije jedina luksuzna sportska opcija za koju bih se odmah latio bez razmišljanja. Jaguar je toliko je zanimljiv i inspirativan, da je njegova astronomska cena postalo gotovo sporedan elemenat.

2. Volvo XC60 D5 (4.356 osojenih poena)
Ako zanemarimo svu duhovnost Jaguara F-Type kojom je osvojio ključne poene, Volvo XC60 je po prostoj matematici i protokolu naših ocenjivanja zapravo najbolji automobil koji smo vozili u novembru. Očigledno je da Volvo nastupa u velikom stilu. Presudne poene je ostvario u kategoriji udobnost, komfor i luksuz. Određeni nedostaci poput diskutabilnog dizajna i mekanog ogibljenja su značajno umanjili krajnju ocenu i njegovu ubedljiviju pobedu. Na kraju smo i odgovorili na ključno pitanje, da li Volvo XC60 može biti konkurent modelima iz začaranog trougla Ingolstadt-Minhen-Štutgart

3. Volkswagen Arteon 2.0 TDI (4.278 osvojenih poena)
Velika količina oprečnih komentara, diskusija pa i i sukoba učinili su da VW Arteon bude jedan od najčitanijih i najgledanijih naših testova u ovoj godini. Svako ima svoje razloge „za“ i „protiv“ VW Arteona ali nas nije ništa od toga pokolebalo u pogledu naših ocena. Arteon se kao model između premijum segmenta i vrhunske limuzine srednje klase nalazi „ni na nebu-ni na zemlji“ što uz vrlo visoku cenu može biti već početak njegovog kraja. Ili možda, tek početak velikog uspeha? Mnogo toga zavisi ne samo od njega već i od sledećih poteza stratega Volkswagena. Ovako kvalitetan model traži mnogo veću podršku od ove koju vidimo.

4. Mitsubishi ASX 1.6 (4.251 osvojen poen)
Ako postoje test iznenađenja onda se to desilo upravo na kraju testiranja Mitsubishi ASX kada smo sabirali osvojene poene. Iskreno rečeno, na kraju testa sam nekoliko puta prelazio preko datih ocena njegovih elemenata tražeći grešku u matematici ili neku nelogičnost. Nisam je uspeo pronaći, sve je to baš tako! Očigledno, proverena tehnologija, dobar kvalitet i upotrebljivost još uvek imaju svoju specifičnu težinu. Mitsubishi ASX se baš uspešno bori sa dolazećim mladim lavovima!

5. Ford Fiesta 1,5 TDi (4.215 osovenih poena)
Prvi od modela koji je platio ceh oštrijem kriterijumu Perice Rajkovića, koji je svoje „nišanske sprave“ pri ocenjivanju kalibrisao iz ugla prosečnog evropskog kupca. Suštinski, Perica je Fiesti dao veliki broj poena u kategoriji udobnosti, oprem enterijera, agregatu i menjaču. Zbog malog prostora na zadnjoj klupi, nešto manjeg prtljažnika i prilično visoke cene, Fiesta nije mogla dalje i bolje od ovog postignutog rezultata.

6. Suzuki Ignis 1,2 All Grip (4.177 osvojenih poena)
Suzukijev mališan nad mališanima se prikazao u punom svetlu čime se brojem osvojenih poena pridružio ovoj gužvi pred golom. Dopadljiv gradski automobil sa odličnim primesama sposobnog off road švrćkala je pobrao simpatije test ekipe. Njegov slabašan agregat, staromodan menjač i neudobnost na otvorenom putu su ga limitirali u postizanju vrhunski ostvarenja. U svakom slučaju, model koji u klasi mališana zaslužuje mnogo više pažnje i o kojem zaista vredi razmiljati kao dobroj investiciji.

7. Kia Stonic (4.044 osvojenih poena)
Kia Stonic kao „nabildovani Rio“ po rečima Perice Rajkovića nije automobil koji se može odigrati značajniju ulogu u sve gušće naseljenoj klasi malih kompaktnih krosovera. Zamerki je više nego pozitivnih ocena. Kia Stonic je zadovoljila svojom ergonomijom, voznom dinamikom i agregatom. Potpuno je razočarala u pogledu udobnosti, kvaliteta enterijera i cenom koja je na nivou prestižnih konkurenata.

8. Kia Picanto (3.837 osovojenih poena)
Sasvim realno i potpuno zasluženo, Kia Picanto drži čvrsto začelje po broju osvojenih poena testiranih automobila u prošlom mesecu i po svemu sudeći i začelje u segmentu „mikro“ gradskih automobila. Osim vozačke ergonomije, gradske snalažljivosti i komfora unutrašnjosti malo je toga što bi se još na ovom automobilu moglo pohvaliti. Sve deluje kao da je Kia sa Picantom samo odradila posao. Posebno su razočarali menjač i slabašan trocilindarski agregat. Čak su ga i naše prelepe „francuskinje“ oplele da nije dovoljno PIKANTAN! Pa gde ćeš goru ocenu od toga!?

Sve u svemu, ovo je rezime dela našeg redakcijskog „kulučenja“ proteklog meseca. Za nama su hiljade kilometara i fotografija, stotine snimljenih minuta i litara potrošenog goriva i potpuni profesionalni angažman na ovim višednevnim testovima.

Na redu su novi modeli, koji već pristižu, ali neka oni ostanu tajna! Biće i Vama i nama slađe!

Miodrag Piroški

 

Ostavite komentar