AktuelnoVesti

Sedam velikih evropskih proizvođača kamiona napušta dizel do 2040.

2.25KPregleda

Možda nije ni pretpostavljao da će se to desiti, ali Rudolf Dizel je revolucionizovao lični i komercijalni prevoz sa svojim patentom motora s kompresionim paljenjem

 

Prvi serijski kamion s dizel motorom je debitovao na Salonu komercijalnih vozila u Amsterdamu 1924. Ukoliko premotamo zbivanja do 2020., uvidećemo da proizvođači teretnih vozila razmatraju prelazak na baterije i vodonik.

 

 

U saradnji s Institutom za istraživanja u oblasti klimatskih promena iz Potsdama, pod krovom Evropske asocijacije proizvođača automobila (ACEA), sedam velikih proizvođača „šlepera“ se složilo s prekidanjem proizvodnje vozila pogonjenih dizel motorima do 2040. MAN, DAF, Iveco, SAAB Scania, Daimler AG, Ford i Volvo su imena uključena u ovaj dogovor.

 

Po ACEA-i, ova alijansa za nultu emisiju je apelovala na Evropsku uniju da poveća porez za emisiju ugljenika. Pitate se zašto? Kako političari nastavljaju da subvencionišu fosilna goriva, gotovo je nemoguće ubediti flotne operatere i privatne kupce da odustanu od dizela u korist baterija ili vodoničnih gorivnih ćelija.

 

 

„Da bi drumski teretni transport održao svoju ulogu služeći društvu, treba da se udaljimo od fosilnih goriva što je pre moguće“, rekao je Henrik Henrikson, predsednik odbora za komercijalna vozila ACEA-e i šef SAAB Scanije. „Ne samo što smo uvereni da je to neophodno, već znamo da je moguće i mi smo spremni da to ostvarimo. Međutim, ne možemo to uraditi sami, potrebno nam je da zakonodavci i akcionari udruže snage s nama.“

 

Ipak, tu postoji još jedan problem koji treba istaći: izgradnja stanica za punjenje će zahtevati ogromne napore od svih koji su uključeni u ovaj projekat. To je stavka koja nije lako rešiva. Bez obzira što električni automobili postaju rapidno popularniji, prateća infrastruktura je daleko od prihvatljive, čak i u najrazvijenijim delovima sveta.

 

Što se Azije tiče, Japan se obavezao da će ostvariti nultu emisiju ugljenika do 2050. Namera „Zemlje izlazećeg sunca“ je da vozila na gorivne ćelije učini popularnijim od baterijskih, što je i po nama dugoročno gledano bolje rešenje.

 

Vrele Gume

1 Komentar

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery