Već nekoliko dana traje njegovo lagano predstavljanje medijima. Večeras je i konačno u potpunosti i zvanično promovisan novi Seat Leon i to istovremeno u dve varijante karoserije kao hečbek i karavan.
Iako smo možda očekivali više originalnosti i otklona od bratskog VW Golfa, Seat Leon je doneo dosta toga novo u odnosu na prethodnika što se odnosi i na same dimenzije vozila.
Hečbek je dugačak 437 cm (86 mm više od prethodnika), međuosovinsko rastojanje je sada 269 cm, veće za 50 mm uz prtljažnik zapremine 380 litara.
Leon karavan ST je dugačak 464 cm, + 93 mm u odnsu na prethodnika uz pozamašan prtljažnik zapremine 617 litara.
Leon deli VW MQB platformu sa Golfom, čime je dobio veću čvrstinu, manju težinu i prostraniji enterijer. U serijskoj ponudi je infotejment sa ekranom od 8.25 ili 10.0 inča, a u višim opcijama se nudi digitalna instrument tabla.
Pogonska priča je takođe očekivana, tu su u ponudi benzinaca trocilindarski 1,0 litarski TSI od 90 i 110 KS, četvrocilindarski 1,5 litarski TSI sa 130 i 150 KS i na kraju balade je 2,0 litarski TSI sa 190KS.
Od dizelaša, ovo ekološko doba je za sada preživeo u Leonu 2,0 TDI sa 115 ili 150 KS, koji će se nuditi u u blagoj hibridnoj verziji sa 48 voltnim sistemom, tek toliko da zavara tragove pred strogim zakonskim normama što se tiče emisije izduvnih gasova.
Odmah od starta je prisutna i CNG verzija na komprimovani prirodni gas od 130KS, i naravno mogućnost izbora manulenog ili automatskog menjača.
Da stvar bude komplikovanija, najavljena je i plug-in hibridna opcija sa 1,4 litarskim TSI benzinskim agregatom i elektromotorom (13 kwh baterija), koji će ukupno razvijati 204 KS uz električnu autonomiju od preko 50 km.
Tu je i Plug-in Hybrid varijanta sa 1,4 litarskim TSI benzincem i elektromotorom (sa kombimovanom snagom od 150 kW/204KS), kao i litijum-jonskim baterijama od 13 kWh i autonomijom u elektro modu od oko 60 km.
Prodaja startuje u aprilu, a najavljena je cena za baznu verziju od 20.000 evra u nemačkoj dok se za naše tržište cenovnik tek očekuje.
[…] Novi Leon na srpsko tržište dolazi u varijantama benzinskih motora 1.0 i 1.5 TSI snage od 90 KS do 150 KS, 2.0 dizel agregatima snage od 115 KS do 150 KS. Nešto kasnije kod nas stiže i u hibridnoj 1.4 varijanti snage 150 KS, te posebnoj LPG verziji na plin. […]
Karavan, sa motorom 1.5TSI/130ks i kombinovanim CNG pogonom…dobitna kombinacija za Srbiju.
Jos samo da pogode cenu…jer uskoro stize i nova Oktavija.
Mada, ne znam za Vas, ali meni nekako smeta ovaj koncept bez mehanickih prekidaca i dugmica, samo sa tasterima na dodir…deluje krajnje ne-ergonomski i zbunjujuce.