Do ranih 2030-ih, Mini će se transformisati u proizvođača čisto električnih automobila.
S automobilskom industrijom koja se postepeno prebacuje na električna vozila, sve češće ćemo viđati i osluškivati signale koji najavljuju nestanak motora s unutrašnjim sagorevanjem. Mini je objavu tog tipa napravio danas, obelodanjujući planove o lansiranju svog poslednjeg SUS modela 2025. Britanska marka će već ranih 2030-ih u potpunosti da se prebaci na električni pogon.
Predsednik BMW-a, Oliver Cipse, rekao je tokom Godišnje konferencije 2021. u okviru koje je predstavljen i4 u serijskoj formi, da će BMW grupa u potpunosti odbaciti motore s unutrašnjim sagorevanjem i ući u električnu budućnost, počev od Coopera SE.
Mini procenjuje da će se na čisto električna vozila odnositi najmanje polovina prodaje britanske marke do 2027., neposredno pre početka naredne dekade, kada će s proizvodnih linija sići poslednji primerak sa SUS motorom. U međuvremenu, 2023. će biti godina kada će u proizvodnju ući nova generacija Countrymana u Lajpcigu, kako s električnim tako i tradicionalnim pogonom.
U isto vreme, Mini radi na namenskoj EV platformi u saradnji s Great Wall Motorom, na kojoj bi trebalo da počivaju novi električni modeli od 2023. Svaki novi model britanskog proizvođača, koji će biti lansiran nakon 2025., odbaciće motor s unutrašnjim sagorevanjem, što je deo „zelene“ ofanzive BMW grupe, u koju je uključen i Rolls-Royce.
BMW kaže da će Mini odigrati pionirsku ulogu u napretku, a budući da je reč o „urbanoj“ marki, „apsolutno je idealan za elektrifikaciju“.
Vrele Gume