Online plus

Novi Mercedes-Benz CLA

Premijera

Mercedes-Benz CLA
1.48KPregleda

Juče je na Sajmu potrošačke elektronike u Las Vegasu i premijerno predstavljen novi Mercedes-Benz CLA. 

Mercedes-Benz CLA

Inteligencija automobila može biti tako lepa

Novi Mercedes-Benz CLA ne samo da je vozilo koje pobuđuje najviše emocija u svojoj klasi, ono je takođe izuzetno inteligentno. Počev od MBUX Interior Assist sistema, koji prepoznaje operativne zahteve vozača date kroz gestove. On u isto vreme oprema unutrašnjost vozila inteligentnim sistemom upravljanja preko proširene realnosti za navigaciju i razumevanje indirektnih glasovnih komandi za ENERGIZING COACH sistem koji pruža individualne preporuke za vežbanje, novi CLA nudi niz veoma pametnih rešenja.

Tu su takođe i zanimljivi detalji koji se odnose na aerodinamiku vozila. Tu su i nove funkcije paketa pomoćnih sistema za vožnju (Intelligent Drive driving assistance paket).

Dizajn vozila naglašava kupe karakter svojom izduženom formom. Za to su zaslužni elementi dizajna kao što su poklopac motora sa grebenima ili kao što je nosač zadnje registracione tablice koji je spušten niže. Zahvaljujući ovim detaljima novi model opravdava svoj status dizajn ikone koji je postavio prethodni model.

Zahvaljujući MBUX sistemu, Mercedes-Benz je doveo do revolucije u načinu na koji se upravlja i komunicira sa vozilom, počev od uvođenja na tržište A-Klase. “Ovo nije samo još jedna nova funkcija kojom CLA pokazuje inteligenciju automobila”, rekao je Ola Kalenius.

Nova generacija kompaktnih vozila je ostvarila ključni doprinos podmlađivanju I promeni imidža Mercedes-Benz brenda.

CLA je izuzetno bitan za osvajanje I zadržavanje novih stranaka. CLA  je uveden na tržište u SAD-u u 2013-toj, I bio je prvi model kompaktnih modela na tržištu SAD-a.

Tokom perioda najvećeg interesovanja više od dve trećine kupaca CLA u SAD-u su prethodno bili kupci konkurentskih brendova.  CLA stranke u proseku u SAD-u su oko 10 godina mlađe od tipičnog kupca Mercedes‑Benz vozila. U Evropi statistika pokazuje iste rezultate, vlasnici CLA su među najmlađima u celokupnom Mercedes portfoliju. Tokom 2017-e, jedan od dva kupca u Evropi je ranije vozilo konkurentski brend. Preko 75 procenata evropskih stranaka koji su ranije vozili CLA  ili Shooting Brake bira Mercedes‑Benz za svoje sledeće vozilo. Sveukupno blizu 750,000 jedinica prve generacije CLA -a  i CLA Shooting Brake su značajno doprineli uspehu kompaktnih vozila.

Mercedes-Benz CLA

Tokom svoje prve godine prodaje, novi CLA će biti takođe dostupan u Edition 1 verziji. Ova ograničena verzija po pitanju spoljašnjosti I unutrašnjosti poseduje brojne vizuelne izuzetne detalje koji naglašavaju njenu ekskluzivnost. Novi model CLA će se proizvoditi u fabrici u Kecskemét-u (Mađarska) I biće uveden na tržište u maju 2019-te.

Dizajn : čista emocija

Novi kompaktni kupe je dugačak 4.688 mm i širok 1.830 mm. Time je on za 48 mm duži i 53 mm širi od svog prethodnika. Međuosovinsko rastojanje je takođe za 30 mm duže. To je za rezultat dalo veći prostor u kabini i agrsivniji dizajn. 

Kombinacija duge, izdužene linije ulaza iznad prozora i vrata bez okvira daju CLA -u njegov nepogrešivo sportski i elegantni karakter.

Upadljivi prednji deo koji je formiran u obliku njuške ajkule formira prednji deo vozila dugim, izduženim poklopcem motora sa grebenima.

Ravna glavna svetla zajedno sa nisko spuštenim poklopcem motora i dijamantskom mrežom maske hladnjaka sa centralno postavljenom zvezdom stvaraju sportski izgled lica CLA. Dvodelna uska zadnja svetla i registarska tablica čiji se nosač nalazi u zadnjem braniku čine da zadnji deo CLA izgleda posebno široko.

Sa kabinom pomerenom unazad, sportski GT izgled zadnjeg dela uravnotežava elegantnost i sportski izgled. Karakteristične jednostavnije linije, precizno modelirani bočni profil omogućava interesantnu igru svetla i senke.  Gornja oblikovana ivica bočnog zida omogućava izuzetno mišićav i atletski oblikovan bok vozila, koji se prostire od prednjih koševa točkova do oblikovanog zadnjeg dela. Točkovi koji su u ravni spoljne ivice tela vozila sa svojim naglašenim lukovima koševa i širokim tragom točkova su savršeni primer dinamičnosti i daju vozilu sportski stav.

Mercedes-Benz CLA

Enterijer

U unutrašnjosti, svi elementi su usaglašeni sa primarnim dizajn temama ‘visoko-tehnološki’ i ‘mladalački avangardno’ – bilo da je u pitanju upravljač, modul ručice za otvaranje vrata, centralna konzola ili sedišta. Kao i kod A-Klase, jedinstvena unutrašnja arhitektura se posebno ogleda u obliku posebno avangardnog dizajna komandne table.

Dizajneri su u potpunosti odbacili gornji štitnik iznad komandne table. Kao rezultat, telo komandne table oblika krila aviona se prostire od jednih prednjih vrata do drugih vrata bez vidljivog prekida. Široki ekran za prikaz podataka je potpuno slobodno stojećeg dizajna. Donji deo je vizuelno odvojen od glavnog dela tela komande table „usekom“ i izgleda kao da pluta ispred komandne table. Ambijentalno osvetljenje dodatno naglašava ovaj efekat. Otvori za ventilaciju su izrađeni u sportskom izgledu turbine i predstavljaju još jedna izuzetan detalj.

Mercedes-Benz CLA

Sistem oslanjanja: izuzetno agilan a u isto vreme komforan

Kada govorimo o dinamici u vožnji, novi CLA ispunjava obećanje koje daje njegov dizajn: široki tragovi točkova (dodatnih 63mm napred i 55 mm nazad u poređenju sa prethodnim modelom) kao i niže težište vozila predstavljaju glavne karakteristike koje novom CLA daju najbolje sportske karakteristike vožnje od svih modela kompaktnih vozila Mercedes-Benz-a. Tehničke specifikacije uključuju razdvojenu multi link osovinu nazad koja obezbeđuje smanjenje buke i vibracija, Direct-Steer sistem kao standard i hidro-oslonce napred. Balans štangla većeg prečnika smanjuje naginjanje vozila. Kao opcija dostupan je aktivni adaptivni sistem amortizacije, koji vozaču omogućava da izabere između komfornog ili bez kompromisnog sportskog režima. Točkovi su dostupni počev od prečnika 16 inča pa do 19 inča, sa dimenzijama točkova koji počinju od 205/60 R 16 i završavaju u okviru standardnih sa dimenzijom 225/40 R 19.  ESP® sistem je posebno adaptiran za potencijalno visoke brzine skretanja i visoke performanse upravljanja očekivane od CLA.

Godinu dana od premijere: MBUX nastavlja da uči

Pre godinu dana, MBUX – Mercedes-Benz User Experience – je izazivao oduševljenje na svetskoj premijeri na CES-u u Las Vegas-u. Moćan kompjuter, brilijantni ekrani i grafika, prilagodljivi prikazi, Head-Up prikaz u punom koloru, navigacioni sistem sa proširenom stvarnošću, kao i software koji može učiti i ključna reč  “Hey Mercedes” za glasovno upravljanje funkcijama vozila su pomerili dotadašnje standarde u automobilskoj industriji. Na ovaj način je Mercedes-Benz doveo do revolucije u upravljanju funkcijama vozila i komunikaciji sa vozilom. Danas kompanija je spremna da dosegne sledeći nivo. MBUX Interior Assist omogućava prirodno upravljanje. Glasovna komanda sada prepoznaje tematske odgovore u rastućem broju tema. Zahvaljujući stalnom razvoju sistema, moguće je uzeti u obzir pružaoce sadržaja za određenu državu ili tržište.

“Najnoviju verziju glasovnog komandovanja za MBUX – Mercedes-Benz User Experience – možete doživeti u novom CLA. Na primer, glasovni asistent ‘Hey Mercedes’ može prepoznati i odgovoriti na značajno kompleksnije upite,” kaže Sajjad Khan, član upravnog odbora grupacije Mercedes-Benz Cars za CASE i rukovodilac Digitalizacije vozila i Mobilnosti. “Šta više, glasovni asistent se više ne zbunjuje kada i ostali putnici učestvuju u razgovoru. Umesto toga sistem odgovara na komande osobe koja je poslednja rekla ključnu reč ‘Hey Mercedes’ kako bi aktivirao sistem.”

MBUX asistent za unutrašnjost: još veći doživljaj

Prepoznavanjem gestova vozača MBUX asisstent unutrašnjosti donosi dodatan nivo inteligencije unutrašnjosti vozila. Zahvaljujući inovativnoj tehnologiji, MBUX sada daje podršku putnicima u vozilu pojednostavljujući razne komforne i MBUX funkcije i u isto vreme čineći komandovanje intuitivnijim. Asistent unutrašnjosti radi u režimu rada bez kontakta i funkcioniše kako  u dnevnim tako i u noćnim uslovima niskog osvetljenja odnosno potpune tame.

Mercedes-Benz CLA

Ovaj sistem omogućava adaptaciju sadržaja ekrana u trenutku kada se Vaša ruka približi ekranu osetljivom na dodir na komandnoj tabli ili touchpad-u na centralnoj konzoli na primer. Individualni elementi se naglašavaju u skladu sa trenutno aktivnim menijem. Kao dodatak, sistem može razlikovati između želja vozača i suvozača i na osnovu toga zna za čije je sedište potrebno aktivirati masažnu funkciju na primer.

Posebna funkcija asistenta unutrašnjosti je funkcija ličnih favorita. Ovoj funkciji se pristupa tako što se ruka ispruži iznad centralne konzole sa kažiprstom i srednjim prstom koji formiraju V oblik. Na taj način, svaka komanda kojom je moguće komandovati preko MBUX-a se može zapamtiti kako bi se obezbedio jednostavan pristup funkciji. Jedna tipična omiljena komanda je i “navigate me home”. Budući da sistem može pouzdano  prepoznati da li komandu daje vozač ili suvozač sistem može dodeliti različite favorite za isti položaj ruke.

Druge funkcije kojima se može intuitivno komandovati, bez potrebe za vežbanjem odgovarajućeg pokreta : u mraku, svetla za čitanje se mogu upaliti i ugasiti kratkim pružanjem ruke ka unutrašnjem ogledalu. Ukoliko vozač posegne ka slobodnom mestu suvozača u mraku, isto će biti osvetljeno automatski. Ovim se vozaču olakšava da pronađe željeni predmet na suvozačkom sedištu. Onog trenutka kada vozačeva ruka napusti predviđeni prostor, svetlo se gasi.

Mercedes-Benz CLA

“Hey Mercedes”: bolje razumevanje i još jasniji odgovori

Vrhunski sistem komandovanja glasom ključnu reč takođe dostupan u novom modelu CLA. Ovde je takođe primenjeno prepoznavanje sedišta. Glasovni asistent odgovara samo na zahteve osobe koja je poslednja rekla ključnu reč  “Hey Mercedes” kako bi aktivirala sistem. U početku na Američkom tržištu, glasovni asistent je u stanju da razume i odgovori na značajno veći broj kompleksnih upita, kao što su na primer: “Koji Azijski restoran prilagođen deci se nalazi u okolini a da nije kineski ni japanski?” Takođe povećan je broj tema koje MBUX može razumeti i brzo odgovoriti: ove teme uključuju sport (“Hey Mercedes, how did the San Francisco 49ers play?”), podatke sa berze (“How has the Apple share price performed compared to Microsoft?”), proračune  (“What is the square root of 3?”) ili opšte znanje  (“How big is Texas?”, “What is the fat content of avocados?”).

ENERGIZING comfort kontrola: wellness tokom vožnje

Energizing comfort control povezuje različite komforne sisteme u vozilu. Inteligentne preporuke Energizing COACH-a u okviru ENERGIZING Paketa plus su nešto potpuno novo. Opšte gledano ENERGIZING comfort control sistematski koristi funkcije klimatizacije vazduha u kabini i sedištima (grejanje, ventilacija, masaža) kao i osvetljenje i muzički režimi, i omogućava specifična wellness podešavanja koja su prilagođena raspoloženju i potrebama stranke.

Mercedes-Benz CLA

ENERGIZING paketi: sledeći veliki korak u inteligentnom komforu

ENERGIZING paket sa ENERGIZING COACH-om su novost. Ova usluga je zasnovana na inteligentnim algoritmima koji preporučuju jedan od programa ENERGIZING paketa’ u zavisnosti od situacije i individue. Mercedes-Benz vivoactive® 3 Smartwatch je imao svoju premijeru na CES-u. Ukoliko se nosi ovaj uređaj ili drugi kompatibilni Garmin® uređaj, lični statistički podaci kao što su nivo stresa ili kvalitet sna se koriste kako bi se optimizirala tačnost preporuka. Cilj je da se putnik oseća dobro i opušteno čak i tokom zahtevnih monotonih putovanja. Uz navedeno vrednost pulsa koju obezbeđuje integrisani Garmin sat se prikazuje na medija ekranu.

Aerodinamika: inteligentna rešenja sa inteligentnim dizajnom

Na putu ka serijskoj proizvodnji, aerodinamika novog CLA je prošla kroz značajno duži period optimizacije u odnosu na prethodni model u formi simulacija, pre nego što su prva merenja izvršena u vazdušnom tunelu. Ovo je bilo moguće izvršiti zahvaljujući većem kapacitetu računara, kao i svakako većem iskustvu rada sa alatima za simulaciju i njihovom najefikasnijom i najboljom upotrebom u razvojnom procesu.

Ključna prednost procesa simulacije je da se veoma lako određuju tačne proporcije oblika, i da se ispituju uticaji promena oblika na tok vazduha u drugim tačkama koje se nalaze ispred ili iza u pravcu toka vazduha, bez potrebe za izradom fizičkog modela. Rezultati takođe postavljaju standarde Cd vrednost iznosi svega 0.23.

Rad na optimizaciji je obavljen u bliskoj saradnji sa dizajnerima i poseban akcenat je postavljen na zadnji deo vozila, masku hladnjaka, otvore za svetla za maglu (površina sa dijamantskom šarom koja je smanjena gotovo u ivicu na CLA iz aerodinamičkih razloga) kao i na visinu difuzora.

Mercedes-Benz CLA

Potpuno novi su i spojleri na lukovima koševa točkova sa krilcima u podužnom pravcu; koji pomažu vazduhu da teče oko točkova uz minimalne gubitke. Aerodinamičke finese su primenjene na točkove i pneumatike – kako kod regularnih kombinacija točak-pneumatik tako i kod takozvanih „aero točkova“, koji su kompletno redizajnirani kako bi se postigla najbolja moguća vrednost aerodinamičkih vrednosti uz atraktivan izgled. U okviru standardne opreme iza maske hladnjaka se nalazi integrisani dvodelni zasun, koji reguliše protok vazduha kroz motorni prostor. Gotovo kompletno podvozje je zatvoreno panelima i to u oblasti motora, glavnog podnog dela kabine, delova zadnje osovine kao i u oblasti zadnjeg difuzora.

Intelligent Drive: funkcije sa S-Klase

CLA poseduje najnovije pomoćne sisteme za vožnju koji rade u sadejstvu sa vozačem i stoga obezbeđuju najviši nivo aktivne bezbednosti u ovom segmentu uz funkcije sistema koje su preuzete sa S-Klase. Po prvi put, CLA je u stanju da vozi polu autonomno u određenim situacijama. Kako bi mogao ovo izvršiti CLA mora da pažljivo drži situaciju u saobraćaju na „oku“. Poboljšana kamera i radarski sistem omogućavaju mu da vidi do 500 metara unapred. CLA takođe koristi podatke sa mapa i navigacije za pomoćne funkcije tokom vožnje. Na primer, Active Distance Assist DISTRONIC kao deo opcionog Driving Assistance Paketa može pružiti podršku vozaču u skladu sa rutom putovanja u brojnim situacijama, kao i predvideti i komforno smanjiti brzinu kretanja prilikom na primer prilaska raskrsnicama ili kružnim tokovima. Takođe u vozilo su integrisani i na primer Active Emergency Stop Assist i intuitivno lako razumljiv Active Lane Change Assist.

Novi CLA je opremljen sa unapređenim Active Brake Assist sistemom u okviru standardne opreme. U zavisnosti od situacije, ovaj sistem može efikasno pomoći u izbegavanju posledica naletanja na drugo sporije (zaustavljeno) vozilo  ispred, i čak može na pešačkim prelazima prepoznati i smanjiti ili sprečiti udes sa pešacima ili biciklistima.

Active Lane Keeping Assist

(Takođe deo standardne opreme) može upozoriti vozača putem pulsiranja u upravljaču da njegovo vozilo nenamerno izlazi iz kolovozne trake pri brzinama između 60 i 200 km/h. Ukoliko vozilo prelazi preko pune linije, sistem će „povući“ vozilo nazad u kolovoznu traku kočenjem točkova na jednoj strani vozila. U slučaju isprekidane linije, ovakva intervencija se događa samo kada je detektovana opasnost od sudara sa vozilom u susednoj kolovoznoj traci (uključujući i opasnost od dolazećeg saobraćaja).

PRE-SAFE® PLUS može prepoznati neposrednu opasnost od naletanja drugog vozila na Vaše vozilo sa zadnje strane. Ukoliko opasnost od sudara i dalje preti, sistem će na vozilu u mirovanju aktivirati kočnice punom silom, čime će se značajno smanjiti nivo mogućih povreda usled trzaja koji izaziva udar u zadnji deo Vašeg vozila.

MULTIBEAM LED glavna svetla: bolja vidljivost u svim uslovima

Još jedan primer prenosa automobilske inteligencije i prenosa tehnologije sa luksuznog segmenta vozila na kompaktnu klasu vozila se ogleda u opcionim MULTIBEAM LED glavnim svetlima. Ova svetla omogućavaju ekstremno brze i precizne, elektronski kontrolisana podešavanja glavnih svetala koja odgovaraju određenoj situaciji u vožnji. Svako glavno svetlo novog CLA je opremljeno sa 18 individualno kontrolisanih glavnih LED izvora svetla. Boja LED svetla koja odgovara boji dnevnog svetla ima pozitivan uticaj na koncentraciju. Put ispred Vas će biti precizno i jarko osvetljen. LED High Performance glavna svetla su još jedna opcija. U okviru standardne opreme, novi CLA je opremljen halogenim svetlima sa integrisanim LED dnevnim lampama. Zadnja svetlosna grupa je takođe dostupna u potpuno LED tehnologiji.

Mercedes-Benz CLA

Pogonski sistem : početak sa najsnažnijim motorom

Na prezentaciji tokom sajma u Las Vegas-u, izložen je model CLA 250 sa najsnažnijim četvorocilindričnim benzinskim motorom. Taj motor razvija 225 konjskih snaga (165 kW) i 350 Nm obrtnog momenta. On je povezan sa 7G-DCT menjačkim prenosnikom sa dve spojnice. Do momenta uvođenja na tržište biće dostupan širok izbor dizel i benzinskih motora sa manuelnim ili menjačem sa dve spojnice (DCT) kao i sa 4MATIC pogonom na sve točkove.

Mercedes-Benz CLA

Vrednosti potrošnje goriva su proračunate na osnovu ovih cifara. Dalje informacije o ponudi vozila, uključujući I WLTP vrednosti, mogu se naći za svaku zemlju zasebno na www.mercedes-benz.com

PR Saopštenje: Mercedes-Benz

Ostavite komentar