AktuelnoOnline plus

Najbolje „džepne rakete“ u 2021.

5.3KPregleda

Kada god bi nam u prošlosti na test u redakciju stigla neka „džepna raketa“, to bi bio razlog za sveopštu radost.

 

Zapravo, ne postoji bolji tip automobila za zabavu u gradskim uslovima vožnje, naravno sve dok ne ugrožavate druge učesnike.

 

Mada je visoka brzina na pravcima izvesna, oštro upravljanje i okretna šasija su glavni atributi jedne „džepne rakete“. Pored toga, nijedan automobil vam neće za tako malo novca pružiti toliko osmeha.

 

Hajde da vidimo koji su to modeli koji su najatraktivniji u ovoj kategoriji.

 

Ford Fiesta ST

 

S najnovijim izdanjem, „plavi oval“ je nadmašio sebe. Fordov sportista iz B segmenta nudi vrhunsko uzbuđenje u vožnji, sjajne performanse, ali i svakodnevnu upotrebljivost.

 

Ipak, ni ova Fiesta nije bez mana. Novi trocilindarski motor, primera radi, prilično je „prgav“  i prihvatljivo uglađen, ali mu nedostaje razigranosti pri visokim obrtajima, što bi se očekivalo od jedne „hot heč“ mašine. Kabina je prilično spartanska i plastična, dok vožnja po ne baš idealnim putevima zna da bude neprijatno „tvrda“.

 

 

Na odgovarajućim putevima i uslovima, nema mnogo automobila koji mogu da pariraju Fiesti ST po pitanju dinamike za tako mali novac. Zaista sjajan vozački automobil.

Hyundai i20N

 

Korejska marka se nametnula kao igrač koji ne može biti zaobiđen u klasi priuštivih performantnih automobila, a novi i20 N inspirisan relijem, glavni je razlog za to. Ovaj automobil je jednostavnije i direktnije sredstvo za etabliranje u klasičnom „hot heč“ segmentu od većeg i30N. Budući da je manji i lakši, koristi konvencionalni diferencijal s ograničenim proklizavanjem umesto aktivnog. „Prgav“, ali ne i pretenciozan 1,6-litarski turbomotor, funkcioniše u sinergiji sa šestostepenim manuelnim menjačem i konvencionalnim a ne adaptivnim amortizerima.

 

 

Rezultat se ogleda u pažljivo skrojenom automobilu, praktičnog karaktera, koji deluje kao „izgnanik“ iz reli takmičenja. Njegova kontrola karoserije, preciznost pri visokim brzinama, dobra izbalansiranost i preciznost na upravljaču, retko se nalaze u automobilu ove veličine, koji deluje moćnije nego što to govore njegove 204 ks.

 

i20 je prostran i dobro opremljen, u paraleli s najboljim malim automobilima na evropskom tržištu. Ukoliko bismo mu nalazili mane, recimo da je previše agresivan, precizan i krut, jer bi neko mogao da bude u potrazi za „džepnom raketom“ koja sebe doživljava manje ozbiljno. Međutim, s obzirom na namenu vozila, teško da se radi o istinskim manama.

 

Mini Cooper S

 

Mini Cooper S je „premijum“ primerak među malim „hot heč“ modelima, poznat po svom „terijersko“ oštrom i direktnom upravljanju.

 

Ipak, Cooper S je sveukupno „mekši“ od većine u klasi, primera radi Fiesta ST je primetno oštrija, krućeg paketa, ali kao svestran automobil, Cooper se ističe, uz izbalansirano prijanjanje, kontrolu karoserije, performanse i vrednost.

 

 

Samim tim, „manje bolno“ će kretati lošim puteima, dok su „karting“ karakteristike i dalje prisutne, uprkos što je u BMW-ovoj eri značajno „porastao.

 

Mazda MX-5

 

Cene najbržih primeraka iz B segmenta pozivaju na poređenje s jednim od najpoznatijih svetskih sportskih automobila, jer se mogu nabaviti za približno isti novac. To pod uslovom da imate dovoljno sreće da se ispod haube Mazde MX-5 nalazi visokoturažni 1,5-litarski četvorocilindraš, kao i nešto jednostavnija mehanika i oprema, koje fokus stavljaju tamo gde bi trebalo, a to je na vozača.

 

 

MX-5 1.5 isporučuje 131 ks, što je više u odnosu na slavnu prvu generaciju s 1,6-litarskim motorom. Šta reći sem da ovde imamo posla s automobilom čija je namena samo jedna, a to je uživanje u vožnji.

 

Volkswagen Up! GTI

 

Up! GTI naravno da nije među najsnažnijim modelima na listi, niti najsofisticiraniji s tehničkog aspekta. Zapravo, većina automobila uključenih u ovu listu bi se igrala s njim na trkačkoj stazi. Međutim, uniziti ga iz takvih razloga značilo bi potpuno promašiti poentu njegovog postajanja. Ovom malom GTI-u nisu potrebne visoke brzine da bi izazvao osmeh kod svog vozača.

 

 

Suzuki Swift Sport

 

Treća generacija Swift Sporta označava iskorak u odnosu na prethodnike. Za početak, nekada živahan atmosferski motor je zamenjen dosadnijom turbo jedinicom, a sada je evoluirao i na planu elekrifikacije. To nije sve, jer prirast u ceni ga stavlja u ravan Fieste ST, koja ne samo da je bolji vozački automobil, već je i snažnija.

 

 

Ipak, mnogo toga je primamljivog ovde. Suzukijeva agilnost je na nivou koji većina kupaca očekuje, ima lep odziv na gasu u krivinama i dobro podešene kočnice. Vozačka pozicija je takođe odlična, a kupac za dat novac dobija gomilu standardne opreme. Ipak, motor nije tako razigran u visokim obrtajima kao nekada.

 

Volkswagen Polo GTI

 

Poslednji Polo GTI nije više samo „začinjenija“ verzija popularnog hečbeka, već se radi o performantnom automobilu s argumentima. Motor deli s legendarnim Golfom GTI, mada s nešto manje snage na raspolaganju. Krasi ga sofisticirana šasija koja pruža sjajnu izbalansiranost i impresivnu dinamiku.

 

 

Ovo je automobil koji je odlično zaokružen i samim tim poželjan. Možda ostavlja prostora za „još“ u smislu karaktera i zabave, a oko toga se ovde sve vrti, zar ne?

 

Abarth 595 Competizione

 

Ovo je naš favorit. Ako mu nešto ne nedostaje, to je karakter. Za početak, pogoni ga 1,4-litarski turbomotor (četiri cilindra) agresivnih „tonova“, potpuno u skladu s njegovim imidžom.

 

 

Mini Electric

 

Čisto električni pripadnici B segmenta po dinamici ne mogu da se porede s konvencionalnim precima, ali ukoliko postoji neki koji je vredan pomena, to je Mini Electric.

 

Bez menjačke kutije, papučice kvačila i visokoturažnog motora, automobili poput ovog ne pružaju vozač onu vrstu angažmana na koju smo navikli, ali Mini uspeva da „popravi“ stvari s izbalansiranim i agilnim upravljenjem i relativno dobrom kontrolom karoserije.

 

 

Ono što je dobro je što se kompanija nije odlučila za forsiranje autonomije, već se zadovoljila sa 60 odsto onoga s čim raspolažu rivali. Ipak, manja masa, pojačane performanse i dinamika, za rezultat imaju elektromobil koji stavlja osmeh na lice.

 

Vrele Gume

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery