AktuelnoEco GreenVesti

Ilon Mask nezadovoljan načinom na koji su mediji opisali Battery Day: „Nemaju pojma“

1.48KPregleda

Prošle nedelje je održan Teslin „Battery Day 2020“ događaj, koji je pružio uvid u planove kompanije povodom vertikalne integracije kroz proizvodnju potpuno nove baterije unutar kuće.

 

Mada je cilj bio da se izlože planovi, investitori su se nadali da će videti realan prototip baterije.

 

Kada je Mask rekao da je ova baterija tri godine daleko od realizacije, došlo je do „tumbanja“ na berzi. Tako dugo čekanje se ne sviđa dugoročnim investitorima, jer oni planove baziraju na godišnjim nivoima.

 

 

U isto vreme, mediji su vesti ocenili kao iznenađujuće i razočaravajuće, jer je promašen smisao „Battery Day“ manifestacije, što je i sam Mask rekao u jednom podkastu. Za početak, on priznaje da zapravo nije nikoga pokušavao da ubedi u bilo šta već da izloži Tesline planove vezane za potpunu održivost i vertikalnu integraciju.

 

„Nisam se toliko trudio da ubeđujem ljude, rezultati će uvek govoriti sami za sebe“, kaže Mask. „Moj fokus nikada nije na ubeđivanju ljudi zašto treba da investiraju u Teslu. Prodajte svoje akcije, nije me briga.“

 

Mask je poznat kao veoma netolerantan prema takozvanim „short sellerima“, odnosno investitorima koji pozajmljuju hartije od vrednosti i prodaju ih na otvorenom tržištu, planirajući da ih otkupe kasnije za manje novca. Oni se praktično klade u pad vrednosti hartija od vrednosti i zarađuju od toga. Ipak, šef Tesle je otvoreno frustriran zbog načina na koji je „Battery Day“ opisan u štampi i od strane industrijskih analitičara, nazvavši sve to „tužnim“ i rekavši da je to bila „tužna refleksija njihovog (ne)razumevanja“.

 

 

„To je nešto o čemu prosečna osoba nema pojma“, objašnjava Mask. „Pametnjakovići na Vol Stritu generalno nemaju ni najmanju predstavu o proizvodnji i koliko je ona teška. Oni misle da kada izađete s prototipom, da ste uradili teži deo i da je nakon toga sve puko kopiranje. Pa, nije. Tu je rešen možda jedan odsto problema. Proizvodnja velikog obima, posebno kada je o novoj tehnologiji reč, to je nešto između 1.000 i 10.000 odsto teže od kreiranja prototipa.“

 

Mask je dalje rekao, da bi prevoz postao potpuno električan, mora se proizvesti „gigantska“ količina baterijskih ćelija. Tesla radi svoj deo posla i zbog toga je daleko ispred bilo kog proizvođača automobila, pa bi možda trebalo da se fokusira na to.

 

Što se tiče spomenutih „short sellera“ i „hejtera“ geberalno, oni mogu da rade šta god hoće. Tesla nije u smrtnoj opasnosti trenutno, ne kao pre tri godine, zaključio je Mask.

 

Vrele Gume

2 Komentara

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery