AktuelnoPredstavljamo

Hyundai Ioniq 5: 5 zanimljivih stvari u vezi s novim elektromobilom korejske marke

3.82KPregleda

Mada izgleda kao neko konceptno vozilo na digitalnom renderu, Ioniq 5 je i te kako stvaran, a na tržištu će biti dostupan kasnije u toku ove godine.

 

Sem futuristički dizajnirane karoserije, Hyundaijev EV nudi mnoge napredne stvari, inovativnu „ekološki podobnu“ kabinu i ultrabrzo punjenje baterije.

 

 

Ne tako davno, južnokorejski proizvođač je predstavio atraktivni Ioniq 5, koji se pridružio Ioniq hečbeku i Koni EV u okviru električne ponude. Međutim, po pitanju dizajna i tehnologije, on je u sopstvenoj ligi, demonstrirajući viziju kompanije kada je o električnoj budućnosti reč.

 

Ako pogledamo do koje mere su Hyundaijevi modeli bili neinspirativni pre desetak godina, još više ćemo ceniti veliki korak koji je južnokorejska kompanija napravila na planu dizajna. Ioniq 5 je jedan od retkih modela koji se gotovo svima sviđaju, bez obzira iz kojeg ugla da se posmatra.

 

 

Priča se podiže na još viši nivo kada je reč o tehnologijama koje poseduje, tako da ćemo poseban akcenat staviti na pet interesantnih činjenica u vezi s inovativnim Hyundaijevim elektromobilom.

 

Nudi pogonske sklopove za sve tipove kupaca

 

Konstruisan na modularnoj E-GMP platformi, posebno konstruisanoj za potrebe električnih automobila, Ioniq 5 je dostupan s baterijama od 58 ili 72,6 kWh i dvema postavkama kada je motorizacija u pitanju, maksimalnog dometa do 480 kilometara. Prva koristi jedan elektromotor pozicioniran na zadnju osovinu, dok duga konfiguracija dodaje još jedan motor za pogon prednjih točkova, što praktično znači da je reč o AWD modelu.

 

 

Ulazna varijanta s pogonom na sve točkove je pogodna za kupce koji veći deo vremena za volanom provode u urbanom okruženju. Koristi bateriju od 58 kWh i isporučuje 170 ks i 350 Nm.

 

Kome je potrebno više snage i dometa, može da se odluči za model sa zadnjim pogonom i baterijom od 72,6 kW s 218 ks i istom količinom obrtnog momenta.

 

Top model s dva motora isporučuje 305 ks i 605 Nm s baterijom od 58 kWh, dok „dalekometna“ verzija isporučuje 305 ks, uz identičan obrtni moment.

 

Električni sistem od 800 V

 

Poput Porsche Taycana i njemu srodnog Audija e-tron GT, Ioniq 5 koristi arhitekturu od 800 V. Ona omogućava da se baterija od 72,6 kWh napuni od 10 do 80 odsto za samo 18 minuta uz pomoć visokopotentnog punjača od 350 kW.

 

U prevodu, vozilu je neophodno samo pet minuta superbrzog punjenja za prelazak distance od 100 kilometara.

 

 

Naravno, ova arhitektura takođe podržava sistem punjenja od 400 V, bez potrebe za dodatnim komponentama ili adapterima, što znači da može da se koristi postojeća infrastruktura.

 

Inovativni „ekološki podoban“ enterijer nazvan „životni prostor“

 

Koliko je spektakularna i futuristička spoljašnjost Ioniqa 5, kabinski prostor takođe pruža uvid u to kako će enterijeri izgledati i funkcionisati kada vozila budu postala potpuno autonomna.

 

Na armaturnoj tabli počivaju dva 12-inčna displeja, u okviru „dual-cockpit“ postavke. Jedan funkcioniše kao panel instrumentacije, dok se preko drugog kontroliše info-zabavni sistem, kao i neke druge funkcije poput navigacije i podešavanja sedišta.

 

 

Glavni hit u kabini je nešto što se zove „Universal Island“, a zapravo se radi o centralnom grebenu koji može klizno da se pomeri unazad 14 centimetara, što vozaču omogućava da uđe ili izađe iz vozila s obe strane, što zna da bude od izuzetne koristi prilikom parkiranja u uskim prostorima.

 

 

Prednja sedišta su elektropodesiva, imaju naslone za stopala i izgledaju dovoljno komforno da u njima možete da odremate kada su nasloni u potpunosti spušteni. Zadnja sedišta takođe mogu da se pomere unazad 13,5 centimetara, što obezbeđuje više prostora u visini nogu.

 

 

Mnoge komponente enterijera, kao što su sedišta, „nebo“, paneli vrata, pod i nasloni za ruke, napravljeni su od „ekoloških“ materijala, kao što su reciklirane plastične boce, „biljna“ ili ekološki procesuirana koža.

 

Punjač na točkovima

 

Hyundai je Ioniq 5 opremio V2L (Vehicle-to-Load) funkcijom, koja omogućava da se električni uređaji poput smartfona, laptopova, električnih bicikala ili kamperske opreme pune u hodu.

 

Do 3,6 kW se može isporučiti kroz priključak smešten ispod zadnjeg sedišta, koji se može koristiti samo kada se vozilo kreće, ili kroz dodatni V2L priključak postavljen na spoljnoj strani, pored onog za punjenje. Ovaj se može koristiti čak i ako je vozilo ugašeno.

 

 

Brojni napredni sistemi vozačke asisencije i bezbednosti

 

Ioniq 5 je prvi Hyundai s „head-up“ displejem proširene stvarnosti i dostupan je s inteligentnom asistencijom pri parkiranju na daljinsko upravljanje, što vozaču omogućava da „iz daljine“ parkira ili isparkira vozilo uz pomoć smartfona.

 

Takođe dolazi sa sistemom pod nazivom „Highway Driving Assist 2“, koji koristi prednju kameru, radarske senzore i navigacione podatke u cilju kontrole brzine vozila i držanja distance, kao i asistencije vozaču pri menjanju vozne trake.

 

 

U druge napredne sisteme se ubrajaju limiter brzine, koji automatski podešava brzinu u skladu s ograničenjem, automatska duga svetla, sistem za izbegavanje čeonog sudara, detekcija vozila, biciklista ili pešaka koja pomaže vozaču tako što automatski aktivira kočnice.

 

Zaista, ovde imamo posla s atraktivnim i sposobnim elektromobilom, koji će za kupce biti dostupan u drugoj polovini 2021.

 

Vrele Gume

5 Komentara

  1. Ono što niste naveli, a što je veoma bitno kod ovog automobila, su njegove dimenzije. Proporcionalno je veći od uobičajenih hečbek auta za cca 20 %, ali se to ne primijeti dok stoji sam jer je narastao proporcionalno u svim dimenzijama. Međutim, to može da mijenja čitav niz stvari u njegoj upotrebi, a ja se bojim i u cijeni…

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery