Honda polako napušta fosilna goriva. Japanski gigant je nedavno objavio planove koji podrazumevaju gamu sastavljenu isključivo od baterijskih i automobila na gorivne ćelije do 2040.
Plan jeste ambiciozan, ali mnogi drugi proizvođači takođe nastoje da idu sličnim putem.
Kao jedan od vodećih svetskih proizvođača automobila, Honda bi mogla da izvrši veliki uticaj na tržište kroz potpunu elektrifikaciju. Treba imati u vidu da će BEV i FCEV modeli automobila u perspektivi biti mnogo dostupniji nego što je to trenutno slučaj.
Postepeno napuštanje fosilnih goriva
Honda fokus stavlja na prodaju u Severnoj Americi, a zatim i na globalno tržište. Kompanija planira da elektromobili čine do 40 odsto severnoameričke prodaje do 2030., odnosno 80 odsto do 2035. Mada nisu najavljeni planovi vezani za ostatak sveta, globalna tranzicija ka električnim vozilima je sasvim izvesna.
Honda će svoj ambiciozni plan inicirati lansiranjem dva nova elektromobila 2024. Ova vozila, od kojih će jedno poneti Acurinu oznaku, koristiće GM-ovu Ultium baterijsku platformu. Nakon toga, Honda planira da koristi sopstvenu EV arhitekturu, uključujući novu tehnologiju čvrstih baterija.
Za razliku od brojnih drugih proizvođača koji takođe kreću u električne vode, Honda u planove uključuje i vozila pogonjena gorivnim ćelijama. Većina drugih prati Teslin primer, koji podrazumeva isključivo korišćenje baterija, prvenstveno iz razloga (još uvek) visokih troškova vezanih za vodonik i nedostatka infrastrukture. U SAD postoji preko 27.000 stanica za punjenje, a vozači baterije svojih vozila mogu da pune i kod kuće. S druge strane, vodonične pumpe su ređe, što se naravno može lako promeniti u budućnosti.
Iako Honda nije precizirala planove vezane za vozila s gorivnim ćelijama, svakako ne želi da ih otpiše. Kompanija verovatno očekuje da će vodonična infrastruktura da se razvije u budućnosti, što je sasvim izvesno, ili prosto želi da obezbedi različite električne pogonske opcije. U svakom slučaju, uključivanje gorivnih ćelija u ciljeve ostvarivanja nulte emisije Hondu izdvaja od većine ostalih.
Hondina električna istorija
Trenutno, Hondin jedini električni automobil u Americi je Clarity na gorivne ćelije, koji je dostupan jedino u Kaliforniji. Na japanskom i evropskom tržištu, ovaj proizvođač prodaje baterijski pogonjenu Hondu E. Doduše, japanska kompanija je u ponudi imala elektromobile i ranije, ali su trenutno ova dva modela jedine opcije s čisto električnim pogonom.
To ne znači da Honda nije aktivna na planu ekološke podobnosti. Kompanija proizvodi nekoliko hibridnih modela koji emituju manje izduvnih gasova od tradicionalnih pandana, ali u suštini i dalje ispuštaju u atmosferu neželjene gasove. Jedan od hibrida, Insight, pruža impresivnu ekonomičnost, jer u proseku troši 5 litara benzina na pređenih 100 kilometara, što ga čini daleko efikasnijim od konvencionalnih sedana.
Mada baterije i gorivne ćelije nisu nepoznanica za Hondu, ona se i dalje oslanja na fosilna goriva. To, uz činjenicu da se radi o petom po veličini proizvođaču automobila na svetu, tranziciju ka čisto električnim pogonskim sklopovima čini izuzetno značajnom. Zamena fosilnih goriva baterijama i gorivnim ćelijama predstavljaće ogroman doprinos smanjenju emisije štetnih gasova.
Proizvođači automobila u fokusu imaju električne automobile
Automobilska industrija kao celina, započela je otklon od benzina i dizela. Bilo da su pogonjeni baterijama ili gorivnim ćelijama, električni automobili će ubrzo zameniti tradicionalne modele, bar na tržištu novih vozila. Hondina najnovija objava je samo poslednji slučaj u okviru globalnog industrijskog trenda.
Kako se sve više proizvođača okreće električnim vozilima, tako se i više kupaca prebacuje na njih. Automobili pogonjeni gorivnim ćelijama i baterijama će u perspektivi pružiti široku lepezu opcija i cenovnih varijanti, privlačeći sve veći broj kupaca. Prevoz će na taj način u sve većoj meri postajati održiviji.
Vrele Gume