AktuelnoMotoGP

Fabio Kvartararo „oduvao“ rivale u Muđelu

1.2KPregleda

Fabio Kvartararo je došao do pobede nabijene emocijama. Naime, Francuz je trijumf posvetio nastradalom Moto3 vozaču, Džejsonu Dupaskijeu.

 

 

Kvartararo je na samom početku nekako preživeo silovit nalet Frančeska Banjaje, da bi kasnije na sigurnoj distanci držao vozače Ducatija, prekinuvši njihovu dominaciju na domaćem tlu.

 

Trci je prethodio minut ćutanja u čast Džejsona Dupaskijea, koji je podlegao povredama zadobijenim u jučerašnjim kvalifikacijama. Vest o njegovoj smrti je saopštena neposredno nakon prve trke dana.

 

Kvartararo je startovao s pol pozicije, ali je odmah došao pod pritisak Banjaje. Međutim, vozač Ducatija je napravio nesmotrenu grešku izbacivši sam sebe iz konkurencije već u drugom krugu, a njegova frustriranost ovim epilogom je bila očita. Od tog momenta, vozač Yamahe je pobegao pratiocima i do kraja nije ispuštao lidersku poziciju, pobedivši s tri sekunde prednosti iza drugoplasiranog.

 

Ovo je njegova treća pobeda sezone, a ujedno je prekinuo dominaciju Ducatija u Muđelu, gde je italijanski tim dobio poslednje tri trke. Kvartararo je na ovaj način povećao prednost u generalnom poretku, gde vodi sa 105 poena, ispred Zarka (Pramac Ducati) s 81.

 

 

Sjajni Migel Oliveira na Red Bull KTM-u je primetio da se Žoan Zarko muči s gumama, tako da je to iskoristio i zauzeo drugo mesto, daleko iza vodećeg. Međutim, nakon trke, Portugalcu je skinuta jedna pozicija, ali je vraćena jer je Đoan Mir uradio istu stvar.

 

Sva tri vozača na podijumu su se dirljivim govorima oprostila od preminulog Dupaskijea.

 

Što se trke tiče, iza pobednika su dueli bili prilično jasno definisani, sve do finalne faze. Bitku su vodili Zarko i Oliveira, kao i vozači Suzukija međusobno. Međutim, Rins je napravio grešku u 20. krugu, zbog koje je isklizao sa staze, tako da je ovo četvrta uzastopna trka koju nije završio, a negde se očekivalo da ove sezone bude jedan od vozača koji će se boriti za titulu. U isto vreme, Zarko se mučio s pneumaticima, što je dovelo do njegovog pada u plasmanu.

 

 

Vladajući šampion, Đoan Mir, izborio se za poslednje mesto na podijumu, dok je Zarko na oštećenom motociklu, nakon što se Enea Bastijanini zabio u njega na kraju pripremnog kruga, uspeo da sačuva dragocene poene s  četvrtom pozicijom.

 

 

Pobednik prethodne dve trke, Džek Miler, inicijalno je bio pod napadima Suzukijevog tandema, da bi, kada su mu oni odmakli, došao „na nišan“ Breda Bindera iz Red Bull KTM-a, koji ga je pobedio u borbi za peto mesto.

 

Australijanac je ipak osvojio solidne poene za Ducati sa šestom pozicijom, dve sekunde ispred Aleša Espargara, koji je bio sedmi za Apriliju, uprkos bolovima u ruci koje je trpeo zbog opterećenja mišića.

 

Maverik Vinjales nije uspeo da popravi utisak iz kvalifikacija, kada nije uspeo da se plasira u Q2, startovavši s 13. mesta. Novopečeni tata je liniju cilja prošao kao osmi, nakon što je nekoliko vozača ispred njega doživelo padove, uz par preticanja. Duga bitka s Mikeleom Pirom je završena tako što su obojica dobili upozorenja zbog napuštanja limita staze.

 

 

Budući da trka u Muđelu nije bila održana prošle godine, prethodni pobednik je bio Danilo Petrući, koji je do trijumfa došao 2019.  Ovoga puta je Italijan bio tek deveti za Tech 3 KTM.

 

Mada nije bio ni blizu izdanja u kojem je došao do sedam uzastopnih pobeda na VN Italije, Valentino Rosi se trudio koliko je mogao. Na kraju je uspeo da pretekne Ikera Lekuonu, završivši u prvih deset još jedan težak vikend za Petronas Yamahu.

 

 

To je Lekuonu iz Tech 3 bacilo na 11. poziciju, ispred najboljeg finišera Honde, Pola Espargara. Španac je učestvovao u trci s brojem 50 i „Minion“ kacigom, u čast preminulog Dupaskijea.

 

Piro je u finišu trke otišao preširoko i završio u šljunku, što je omogućilo Horheu Martinu na Pramac Ducatiju da dođe do 13. mesta.

 

 

Finalni poeni su otišli u ruke Aleksa Markeza (LCR Honda Castrol) i Lorenca Savadorija (Gresini).

 

Franko Morbideli je završio trku na 16. mestu, a njegove nade za osvajanjem poena su nestale kada je bio prisiljen da izbegne pad Marka Markeza početkom trke, otišavši na šljunak, što mu je oduzelo dragoceno vreme.

 

 

Takaki Nakagami je bio najbolji Hondin pulen na osmom mestu, i postavio je najbolje vreme kruga kada je otišao preširoko u krivini 14, tri kruga pre kraja. Zaista šteta za sjajnog Japanca.

 

 

MotoGP padok se seli u Barselonu narednog vikenda, gde će se voziti Grand Prix Katalonije.

 

Vrele Gume

Pavle Barta

MotoGP Italije 2021 (Muđelo)

 

Poz. Poeni Br. Vozač Nac. Tim Motocikl Km/h Vreme
1 25 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 175.3 41’16.344
2 20 88 Miguel OLIVEIRA POR Red Bull KTM Factory Racing KTM 175.1 +2.592
3 16 36 Joan MIR SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 175.1 +3.000
4 13 5 Johann ZARCO FRA Pramac Racing Ducati 175.1 +3.535
5 11 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 175.0 +4.903
6 10 43 Jack MILLER AUS Ducati Lenovo Team Ducati 174.9 +6.233
7 9 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 174.8 +8.030
8 8 12 Maverick VIÑALES SPA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 174.1 +17.239
9 7 9 Danilo PETRUCCI ITA Tech 3 KTM Factory Racing KTM 173.7 +23.296
10 6 46 Valentino ROSSI ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha 173.6 +25.146
11 5 27 Iker LECUONA SPA Tech 3 KTM Factory Racing KTM 173.6 +25.152
12 4 44 Pol ESPARGARO SPA Repsol Honda Team Honda 173.5 +26.059
13 3 51 Michele PIRRO ITA Pramac Racing Ducati 173.5 +26.182
14 2 73 Alex MARQUEZ SPA LCR Honda CASTROL Honda 173.3 +29.400
15 1 32 Lorenzo SAVADORI ITA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 173.1 +32.378
16 21 Franco MORBIDELLI ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha 172.7 +37.906
17 10 Luca MARINI ITA SKY VR46 Avintia Ducati 171.8 +50.306
Bez plasmana
30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda 174.7 4 kruga
42 Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 175.0 5 krugova
63 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team Ducati 167.5 22 kruga
93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 165.1 22 kruga
Nije završio prvi krug
23 Enea BASTIANINI ITA Avintia Esponsorama Ducati 0 krugova

 

Rekordi:

Pol pozicija: Fabio QUARTARARO 1’45.187 179.5 Km/h
Najbrži krug trke: krug: 2 Johann ZARCO 1’46.810 176.7 Km/h
Rekordan krug u jednoj trci: 2021. Johann ZARCO 1’46.810 176.7 Km/h
Apsolutni rekord: 2021. Fabio QUARTARARO 1’45.187 179.5 Km/h

 

Generalni poredak u konkurenciji vozača

Poz. Vozač Motocikl Nacionalnost Poeni
1 Fabio QUARTARARO Yamaha FRA 105
2 Johann ZARCO Ducati FRA 81
3 Francesco BAGNAIA Ducati ITA 79
4 Jack MILLER Ducati AUS 74
5 Joan MIR Suzuki SPA 65
6 Maverick VIÑALES Yamaha SPA 64
7 Aleix ESPARGARO Aprilia SPA 44
8 Brad BINDER KTM RSA 35
9 Franco MORBIDELLI Yamaha ITA 33
10 Miguel OLIVEIRA KTM POR 29
11 Pol ESPARGARO Honda SPA 29
12 Takaaki NAKAGAMI Honda JPN 28
13 Alex RINS Suzuki SPA 23
14 Danilo PETRUCCI KTM ITA 23
15 Alex MARQUEZ Honda SPA 20
16 Enea BASTIANINI Ducati ITA 20
17 Jorge MARTIN Ducati SPA 17
18 Marc MARQUEZ Honda SPA 16
19 Valentino ROSSI Yamaha ITA 15
20 Iker LECUONA KTM SPA 13
21 Stefan BRADL Honda GER 11
22 Luca MARINI Ducati ITA 9
23 Michele PIRRO Ducati ITA 3
24 Lorenzo SAVADORI Aprilia ITA 3
25 Tito RABAT Ducati SPA 1

 

Generalni poredak u konkurenciji timova

1    Monster Energy Yamaha MotoGP    169
2    Ducati Lenovo Team                           153
3    Pramac Racing                                     102
4    Team Suzuki Ecstar                              88
5    Red Bull KTM Factory Racing            64
6    Repsol Honda Team                             52
7    Petronas Yamaha SRT                         48
8    LCR Honda                                            48
9    Aprilia Racing Team Gresini              47
10    Tech 3 KTM Factory Racing             36
11    Avintia Esponsorama                         20
12    SKY VR46 Avintia                                9
13    Team HRC                                             4

Generalni poredak u konkurenciji konstruktora

1    Yamaha    132
2    Ducati      123
3    Suzuki       69
4    KTM          58
5    Honda       47
6    Aprilia      44

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery