EU zabrinuta zbog spajanja FCA i PSA – problem monopol u proizvodnji minivenova
Problem pravi segment malih kombija
Regulatorno antimonopolsko telo Evropske unije izrazilo zabrinutost povodom fuzije PSA i FCA
Prošlog meseca objavili smo da će se Regulatorno antimonopolsko telo EU do sredine juna izjasniti o 50 milijardi vrednom spajanju dve velike evropsko-američke automobilske grupacije, Fiat Chrysler Automobiles i PSA Group. Iako se mislilo da je u pitanju samo formalno davanje mišljenja, sada se čini da neće sve tako glatko proći za automobilske gigante.
Prema najnovijim navodima, regulatori antimonopolske politike iz redova Evropske komisije zabrinuti su zbog kombinovanog visokog tržišnog udela ova dva proizvođača, pre svega u segmentu malih kombija, odnosno mini venova.
Konkretno, Peugeot Rifter-u, Opel Combu i Citroen Berlingu, čije su poslednje generacije gotovo identične, u ovoj klasi bi se sada u okviru nove grupacije pridružili i modeli Fiat Doblo, Chrysler Voyager, Chrysler Town & Country itd, čime bi segment mini venova bio pokriven sa preko 80% svetskog tržišta od strane jednog proizvođača.
Dve kompanije, koje žele da se udruže u četvrtog najvećeg svetskog proizvođača automobila, prošle nedelje su obaveštene o problemima koje vide članovi Evropske komisije u vezi sa spajanjem. Sada je na FCA i PSA da uklone date sumnje Evropske komisije, a istovremeno ponude i ustupke u vezi sa proizvodnjom i učešćem na tržištu, i to sve do kraja ove sedmice. U suprotnom, sporazum o spajanju mogao bi se naći pod četveromesečnom detaljnom istragom organa EU, prenose Autonews Europe.
Regulatorni organi EU do sada su odbijali da komentarišu ovo pitanje, dok ni iz FCA i PSA nisu imali trenutno komentar, mada će verovatno uskoro stići zvanično zajedničko saopštenje iz oba tabora. Razdvajanje delova proozvodnje, što je obično regulatorni zahtev usmeren ka obezbeđivanju veće konkurencije, može biti teško za dve kompanije zbog tehničkih karakteristika i planiranja zajedničkih platformi za sva vozila u datom segmentu, pogotovo u svetlu najnovijih dešavanja i pandemije koronavirusa.
Kompanije su u decembru prošle godine potpisale sporazum o stvaranju četvrtog najvećeg svetskog proizvođača automobila, stavljajući pod jedan krov brendove kao što su Fiat, Jeep, Chrysler, Alfa Romeo, Abarth, Dodge, Ram i Maserati sa jedne, i Peugeot, Opel, Vauxhall , Citroen i DS sa druge strane.
1 Komentar
Comments are closed.
Čuj 80% tržišta… Glupost,! Kaovda Caddy, Kangoo, Citan, itd ne postoje.
A gdje nađoše onog Voyagera? 🤔