Uglavnom nam se svima desilo da nam neki kamion ispred nas ili u prolazu, lansira kamenčić u vetrobransko staklo. Šta raditi?
Mala pukotina, ukoliko se ne sanira, ubrzo će se pretvoriti u oštećenje koje se više ne može popraviti. Pored toga, ukoliko vas zaustavi saobraćajna policija i primeti defekt, možete imati problema u vidu slanja na vanredni tehnički pregled i slično. Kod novijih vozila, pukotine ove vrste, ukoliko se nađu na „nezgodnom mestu“, mogu kompromitovati rad bezbednosnih i sistema asistencije.
Dakle, što duže čekate, to će vas popravka više koštati. Ukoliko se oštećenje nalazi ispred prednje kamere, moraćete da ga rešite odmah, jer je vrlo verovatno da će uticati na sisteme kao što su adaptivni tempomat, upozorenje o neželjenom izlasku iz vozne trake itd.
Oko 80 odsto novih vozila, koja su danas u prodaji, opremljeno je nekom vrstom prednje kamere, a sledeće godine bi trebalo da obuhvate čitavih 100 odsto. Kod njih, zamena vetrobranskog stakla takođe zahteva rekalibraciju sistema kamere, a tip podešavanja zavisi od modela. Uglavnom, postoje dve vrste rekalibracije: statička, koja se vrši u radionici uz pomoć lasera i ciljnih ploča, kao i dinamička, koja zahteva vožnju po putu. Kod nekih vozila je neophodno izvršiti obe vrste podešavanja.
Ako doživite oštećenje vetrobranskog stakla a niste u mogućnosti da se odvezete do glas-servisa, nema razloga za brigu, jer postoje načini da se minimizuje širenje pukotine. Na prvom mestu, zaboravite na „stručnjake“ koji savetuju korišćenje superlepka, jer to naknadnu popravku može učiniti nemogućom. Ono što takođe treba da uradite je da izbegavate izlaganje direktnim sunčevim zracima u dužem vremenskom periodu, jer se na taj način staklo zagreva i širi, što za posledicu ima pogoršavanje oštećenja. Takođe, izbegavajte ekstremne promene temperature, kao što je nanošenje hladne vode na vrelo vetrobransko staklo.
Svako oštećenje na vetrobranskom staklu se može smatrati bezbednosnim rizikom, ali kao što smo spomenuli, što duže odlažete popravku, to će potencijalno rasti troškovi. Kada dođe taj momenat, informišite se i svoj automobil odvezite kod renomiranog servisera.
Vrele Gume
Vozim i ne isplati mi se više popravljati. Kako je repariram, odmah me zadesi novo oštećenje. Sva oštećenja su tačkasta i nema pukotina. Ovako neka izgura koliko može pa ću da je menjam u kompletu. U slučaju linijske pukotine bih odmah zamenio istu. Na putevima imamo rizle u sred leta za izvoz. A broj kamiona koji prevoze šut, šljunak i kojekakav materijal bez zaštitne cirade je ogroman. Policija ništa ne radi da to spreči.