AktuelnoEco Green

BMW i4 vs Audi e-tron GT – „četiri prstena“ tuku „plavo-beli propeler“ po pitanju dizajna

Static photo
4.28KPregleda

Nakon što je Audi predstavio serijsku verziju svog električnog grand tourera pre mesec, dana, BMW je takođe pružio uvid u svoj prvi baterijski pogonjeni sedan, željno iščekivani i4. Mada je blizu e-tron GT-a po pitanju snage i autonomije, kada je o dizajnu reč, bavarski pulen zaostaje, i to mnogo.

 

U redu, neko će reći da je „lepota u očima posmatrača“ i slične mudrolije, ali ukoliko filozofiju ostavimo po strani, lako ćemo uvideti da je e-tron epitom automobilske lepote, dok i4 jednostavno nije na istom estetskom nivou.

 

Ne treba da idemo u dalje detalje vezane za kontroverzni „anfas“, koji se ne sviđa ni (istinskim) ljubiteljima BMW-a, dok za  ove „novokomponovane“ nismo sigurni.

 

Bavarski proizvođač je pojasnio da je dotični dizajnerski jezik tu da ostane, a oni kojima se ne sviđa mogu da se okrenu na drugu stranu. Pa, možda bi BMW trebalo da sam da okrene glavu i baci pogled u bavarski komšiluk, u Ingolštat i pronađe odgovore na neka pitanja. Dizajneri marke „četiri prstena“ su odradili sjajan posao s (agresivnim) prednjim delom kod aktuelnih modela, a e-tron GT taj dizajnerski jezik podiže na viši nivo.

 

 

Možda smo od i4 na planu stajlinga očekivali (pre)više, ali činjenica je da iz kojeg god ugla da se pogleda, on jednostavno ne pleni. Baziran je na modelu sa SUS motorom, dolazećom serijom 4 Gran Coupe, koji je jedan od atraktivnijih modela bavarske marke, ali očigledno da tranzicija i nije baš uspela.

 

Gledano s boka, i4 deluje više kao krosover, posebno u poređenju s e-tron GT-om. Takođe je viši od serije 4 GT, u velikoj meri iz razloga što je šasija morala da ugosti veliki baterijski paket i obezbedi dovoljno prostora za noge putnika na zadnjim sedištima.

 

Pored plavih akcenata koji se pružaju od prednjih lukova točkova pa sve do zadnjih vrata, nema ništa novo niti interesantno vezano za profil ovog automobila.

 

 

S druge strane, e-tron GT poseduje niži, agresivniji stav, što može između ostalog da zahvali činjenici da platformu deli s Porsche Taycanom. Izgleda „opasno“, „mišićavo“ i aerodinamično, sa sjajno uklopljenim linijama i površinama. Zapravo, izgleda bolje i od sestrinskog modela iz Cufenhauzena.

 

Još jedan detalj koji „bode oči“ je dizajn naplataka. U redu, ovde postoje izvesni limiti jer su aerodinamički točkovi imperativ kod elektromobila. Ipak, Audijev tim je uspeo i na ovom planu da prevaziđe „ograničenja“, a rezultat je u najmanju ruku izuzetan.

 

U poređenju s točkovima e-tron GT-a, oni kod i4 izgledaju blago rečeno dosadno i bezizražajno. Dizajnerski motiv u vidu zvezde izgleda kao da je inspiraciju pronašao u štitovima iz 16. veka a ne u modernim dizajnerskim smernicama današnjice. Čini se kao da je BMW-ov tim stilista zaboravio na naplatke, pa ih „sklepao“ u poslednjoj minuti.

 

Stižemo i do zadnjeg dela, i ponovo situacija nije ni izbliza izjednačena. E-tron GT je širi, niži, krasi ga masivna OLED traka, koja povezuje dva atraktivno stilizovana kućišta zadnje signalne grupe.

 

 

Pozadina i4, posebno u beloj boji, podseća na patike popularne osamdesetih godina (sećate se Adidasovih „vimbldonki“?). Pored zadnjih svetala koja izgledaju lepo, ništa drugo ne izaziva pažnju.

 

BMW nije obelodanio sve tehničke detalje za sada, sem maksimalnog dometa do 590 kilometara (po WLTP-u), što je prilično optimistično, kao i izlaznu snagu od 390 kW (530 ks). Takođe, tu je i podatak da i4 iz stanja mirovanja do 100 km/h ubrzava za oko 4 sekunde.

 

U „udarnom“ RS izdanju, e-tron GT raspolaže s 440 kW (598 ks) uz maksimalan domet do 433 kilometra (po WLTP-u). Do „stotke“ ubrzava za 3,3 sekunde.

 

Električna arhitektura od 800 V, ingolštatskom modelu obezbeđuje brže punjenje, tako da je GT generalno bolji EV iz tehničke perspektive. Naravno, treba očekivati da BMW bude značajno jeftiniji od e-tron GT-a koji ipak pripada klasi iznad.

 

Dakle, budući da i4 nije tehnički superioran u odnosu na e-tron GT, BMW je trebalo da bude hrabriji po pitanju dizajna, uprkos ograničenjima koja donosi platforma serije 3/4 . Nažalost, sve je moglo da bude odrađeno bolje na planu stajlinga, tako da će biti interesantno videti da li će BMW i4 biti na nivou Audijevog pulena u tržišnom smislu, bez obzira na nižu cenu, jer ciljna grupa kupaca ovih modela nikako nije „plitkog“ džepa.

 

BMW je za razliku od Audija odlučio da i dalje razvija motore s unutrašnjim sagorevanjem, a povodom toga smo prokomentarisali da će vreme pokazati ko je u pravu, mada se to već sada polako nazire.

 

Vrele Gume

3 Komentara

  1. Koja gomila gluposti.Razlika u ceni je celih 40000 eura.Automobili uopšte nisu u istoj klasi.A to koliko kome dobro ide,vidi se po rezultatima prodaje.Lep pozdrav iz BMW-a Minhen.

  2. BMW odavno zaostaje za samim sobom. To više nisu oni automobili. U njima nema više onog umetničkog prestiža, one sportske odvažnosti i onog jedinstvenog luksuza sportske limuzine. To je sada gomila metala i pliša.

  3. stvarno stupidna prednja maska bmw-a, ne znam gde su im oci a audi sta reci nego dart vejder 2k21 bravo… o boljim performansama da i ne govorimo

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery