Online plus

BMW C1-E

203Pregleda

Dva točka na struju

Poznavaoci prilika kažu da budućnost personalnog transporta u urbanim sredinama leži u elektropogonu. Takođe, stanice za punjenje će bukvalno nicati iz zemlje, što se ne može reći i za parking prostor, i zato je «BMW motorrad» ponudio rešenje. Nemački proizvođač modifikovao je model C1, koji umesto klasičnog benzinskog motora ima električni, a umesto rezervoara ima paket litijum-jonskih baterija.

Ovo prevozno sredstvo nastalo je kao rezultat rada BMW-a i doprinosa evropskog projekta za bezbednost koji se zove eSUM. Ljudi u BMW-u tvrde da C1-E nudi odličnu zaštitu vozača. Za razliku od motocikala i skutera ovaj model pored velikog vetrobranoskog stakla poseduje sigurnosnu ćeliju odnosno roll-over bar i dva pojasa – slično kao u automobilu. Takođe, napred i pozadi nalaze se elementi «karoserije» koji apsorbuju sile nastale od sudara odnosno kontakta. Pored unapređenja aktivne i pasivne bezbednosti vozača, C1-E ima i bolju zaštitu od loših vremenskih uslova, a ovaj model može da se pohvali činjenicom da je to jedini dvotočkaš gde vozač u većini evropskih zemalja nije obavezan da nosi kacigu.

Električni motor koji pokreće studiju C1-E, dizajniran je za eksploataciju u gradskim uslovima i baziran je na komponentama koji je razvila kompanija Vetrix. Zbog boljih voznih osobina, a sve u cilju smanjenja ukupne mase vozila, BMW je ugradio litijum-jonske baterije koje su lakše kod konvencionalih, metal hidridnih jedinica. Pored elektropogona kompanija BMW ostavlja mogućnost ugradnje benzinskog motora sa niskom emisijom izduvnih gasova.

Predosti transporta na dva točka ne treba posebno naglašavati – kako po pitanju protoka saobraćaja, tako i po pitanju količine izduvnih gasova. Međutim, 80 procenata saobraćnih nezogoda dešava se u gradovima, zbog čega su gradovi Pariz, Rim, Barselona i London pokrenuli eSUM projekat. Ovo je jedan od glavnih razloga zbog čega je BMW stavio akcenat na bezbednost. Inače, BMW je sredinom prošle godine proizveo milioniti motocikl opremljen ABS sistemom.

Miljan Terzić

Ostavite komentar