Ko će učestvovati?
Početak sezone F1 je sve bliži, ali je još uvek nepoznat tačan broj, odnosno koje će ekipe biti spremne za 14. mart i prvu trku za VN Bahraina. FIA je predvidela 13 mesta za timove, odnosno za 26 vozača…
Prva ekipa koja je predstavila novi bolid bila je Ferrari. F10 se sasvim solidno pokazao na testovima u Valensiji, što su potrvrdili Felipe Massa i Fernando Alonso. Međutim, tim iz Maranella je bio dosta „oprezan“ u izjavama, bez obrira na najbolje vreme koje je imao. Za drugu seriju testova na stazi Jerez, stigla su nova mehaničika i aerodinamička poboljšanja, ali Ferrari nije ni zablistao, mada ni razočarao. Ekipa se uredsredila na tzv. long run, odnosno testove izdržljivosti, tako da brzinu F10 još uvek nije lako proceniti.
I McLaren je nakon predstavjanja i prvih testova odahnuo. Kao da je ekipe iz Wokinga rekla: „OK nije sve tako crno…“ Novi MP4-25 nije loš, a sirguno je da će do početka, te pogotovo tokom sezone biti značajno unapređen. Naime, ovaj tim poznat je po fantastičnim mogućnostima da tokom godine napreduje, a toga su svesni i Lewis Hamilton i Jenson Button, koji sa nestpljenem čekaju početak sezone. Ono što je sigurno je da će rivalitet između ove dvojice britanskih vozača biti veliki, baš kao „okršaj“ Brazilca i Španca u ekipi Ferrari.
BMW Sauber je odmah nakon spomenuta dve ekipe predstavio svoj C29. Ujedno promovisao je i novi vozački tandem koji čine Španac Pedro de la Rosa i Japanac Kamui Kobayashi. Kao i kod ostalih konkurenata, glavni izazov pri konstrukciji predstavlja smeštanje rezervoara za gorivo veće zapermine, koje je dovelo do produženja međuosovinskog rastojanja za dvadesetak centimetara, te suženje prednjih točkova. Drugog dana, druge serije testova u Jerezu, Kobayashi je postigao i najbolje vreme, te pokazao da novi bolid C29 koji poreće motor Ferrari, ima potencijal.
Istovremeno kada i Sauber, svoj R30 predstavio je i Renault. Vozačku postavu čine Poljak Robert Kubica i Rus Vitaly Petrov. Bolid je u novim bojama, istim onim sa kojima je francuski proizvođač ušao u F1 1978. godine. Konkurentnost celog „paketa“ još uvek je teško proceniti.
Prvog dana februara, čak tri tima su predstavila svoje bolide i vozače. Mercedes GP, Toro Roso i Williams su pre početka prvog zvaničnog testiranja, na stazi Ricardo Tormo u Valensiji, predstavili svoje MGP W01, STR5 i FW32.
Istina, Mercedes je imao predpromociju u Stuttgartu, koja je više bila „inuguracija“ nemačkog vozačkog tandema koji predvodi Michael Schumacher, dok je Nico Rosberg u senci. Ono što je najvažnije je da sedmostruki šampion nije „zaboravio“ da vozi, kao i to da će imati sa čime da se nadmeće sa ostatkom društva. Nedelju dana kasnije, Rosberg je pokazao da MGP W01 može da bude itekako brz…
I Toro Roso ima razloga za optimizam. Najpre, novi STR5 se pojavio na vreme, što nije bio slučaj prethodnih sezona. Tako su Sebastian Buemi i Jaime Alguersuari dobili priliku da bolje upoznaju sa bolidom i promenama na njemu. Mladi Španac je čak poslednji dan testova u Jerezu završio sa najboljim vremenom, dok je prethodna dva, Švajcarac završavao kao drugi. Naravno, ove, ali i sve druge rezultate treba uzeti sa obiljnom dozom rezerve, tim pre što je kasnije počela kiša.
Williams je, takođe, na prve testove došao spreman. Spoj iskustva i mladosti, kada je reč o vozačima, brazilski veteran Rubens Barrichello i mladi Nemac Nico Hulkenberg, izgleda solidno. FW32 za sada nije pokazao brzinu, već izdržljivost. Očigledno je da ekipa radi na što boljoj adaptaciji na veću zapreminu rezevoara za gorivo, a samim tim i povećanu masu, te nešto uže prednje pneumatike.
I Toro Roso ima razloga za optimizam. Najpre, novi STR5 se pojavio na vreme, što nije bio slučaj prethodnih sezona. Tako su Sebastian Buemi i Jaime Alguersuari dobili priliku da bolje upoznaju sa bolidom i promenama na njemu. Mladi Španac je čak poslednji dan testova u Jerezu završio sa najboljim vremenom, dok je prethodna dva, Švajcarac završavao kao drugi. Naravno, ove, ali i sve druge rezultate treba uzeti sa obiljnom dozom rezerve, tim pre što je kasnije počela kiša.
Williams je, takođe, na prve testove došao spreman. Spoj iskustva i mladosti, kada je reč o vozačima, brazilski veteran Rubens Barrichello i mladi Nemac Nico Hulkenberg, izgleda solidno. FW32 za sada nije pokazao brzinu, već izdržljivost. Očigledno je da ekipa radi na što boljoj adaptaciji na veću zapreminu rezevoara za gorivo, a samim tim i povećanu masu, te nešto uže prednje pneumatike.
Prvi od novih timova koji će ove sezone učestvovati u F1 zvanično se predstavio Virgin Racing. Pored bolida VR-01 promovisani su i vozači, Nemac Timo Glock i Brazilac Lucas di Grassi. Ubrzo nakon promocije bolid, koji je upotpunosti konstruisan uz pomoć računara i CFD (Computational Fluid Dynamics) tehnilogije, dakle bez pomoći vazdušnog tunela, isproban na stazi Silverstone, a potom se tim priključio ostalima na testovima u Jerezu. Vremena koja postiže su još uvek daleko od konkurentnih, ali treba imati u vidu da je potrebno izvesno vreme da se bolid podesi.
I Force India je predstavila svoj novi VJM03, koji je kao i većina ostalih bolida samo evolucija prošlogodišnjeg. Inženjeri napominju da je kod ovog bolida ključni element zadnji, dvosruki, difuzor. Što se tiče, vozača tu je prošlogodišnji tandem, Nemac Adrian Sutil i Italijan Vitantonio Liuzzi. Vremena koja su postignuta na testovima u Jerezu deluju ohrabrujuće.
Red Bull je malo zakasnio sa promocijom svog RB6. Zapravo, tim nije želeo da nedovoljno spreman izađe na prva testiranja u Valensiji, pa su Nemac Sebastian Vettel i Astralijanac Mark Webber, bolid isprobali u Jerezu. I baš kao i prošle godine, ima malo posrtanja, ali za sada ništa ne deluje dramatično. Iz ovog tima stiglo je i jasno upozorenje, da bi ukolio FIA uskoro ne ograniči, odnosno ne izjednači performanse motora još ekipa moglo odustati od F1!
Najpre je na stazi Silverstone viđen, onako inkognito, a potom je u Londonu zvanično i predstavljen tim Lotus. Bolid sa oznakom T127 će u 2010. voziti Italijan Jarno Trulli i Finac Heikki Kovalainen. Koliko je konkurentan i kao kotira u društvu ostalih biće poznato već naredne nedelje, kada se u na stazi Jerez u Španiji od 17. do 20. februara vozi treća serija testova…
Red Bull je malo zakasnio sa promocijom svog RB6. Zapravo, tim nije želeo da nedovoljno spreman izađe na prva testiranja u Valensiji, pa su Nemac Sebastian Vettel i Astralijanac Mark Webber, bolid isprobali u Jerezu. I baš kao i prošle godine, ima malo posrtanja, ali za sada ništa ne deluje dramatično. Iz ovog tima stiglo je i jasno upozorenje, da bi ukolio FIA uskoro ne ograniči, odnosno ne izjednači performanse motora još ekipa moglo odustati od F1!
Najpre je na stazi Silverstone viđen, onako inkognito, a potom je u Londonu zvanično i predstavljen tim Lotus. Bolid sa oznakom T127 će u 2010. voziti Italijan Jarno Trulli i Finac Heikki Kovalainen. Koliko je konkurentan i kao kotira u društvu ostalih biće poznato već naredne nedelje, kada se u na stazi Jerez u Španiji od 17. do 20. februara vozi treća serija testova…
zoran.zivkov@vrelegume.rs