Pet metara prestiža
Period čekanja je bio dugačak, ali novi “Aston” stiže uskoro.
Nedavno smo imali priliku da vidimo finalnu verziju ovog lepotana na IAA 2009 Frankfurtu
Do nedavno je pojam luksuzne limuzine sa izgledom sportskog kupea bio nezamisliv, međutim u poslednje vreme svi etablirani proizvođači automobila se trude da u svojoj gami imaju i jedan ovakav automobil. Razlog za to je vrlo jednostavan, umesto da postanete vlasnik jedne klasične limuzine i jednog sportiste, sada za cenu jednog, dobijate oba. Naravno, jasno je, kako po izgledu, tako i po perfomansama, a u ovom slučaju prvenstveno zato što je novi Rapide napravljen je na osnovi Aston Martina DB9. Može se pretpostaviti da će i James Bond uskoro voziti jednog. Rapidea pogoni 6,0-litarski motor u V12 konfiguraciji, koji isporučuje 470 KS. Očekivano je da će ga ovaj agregat od 0-100km/h dovoditi za respektabilnih 5,3 sekundi, uz ostvarivanje maksimalne brzine od 303km/h, a pri tom treba napomenuti da automobil teži skoro 2 tone. Veliki udeo u tome ima i novi “Touchtronic 2“ automatski menjač sa šest stepeni prenosa. Zahvaljujući veoma pametnom rešenju menjača postavljenog u zadnji deo automobila, dostignuta je gotovo perfektna raspodela mase od 51:49, time doprinoseći odličnoj dinamičnosti ove sportske limuzine. Uz sve ove performanse mora doći i adekvatna “obuća“, pa tako Rapide standarno dolazi sa Bridgestone Potenza pneumaticima, dimenzija 245/40 R20 (napred) i 295/35 R20 (nazad). Dobar deo ovog automobila je napravljen od lakih materijala, kao što su aluminijum i magnezijum, da bi se što više ispratio trend smanjenja ukupne mase i poboljšanja performansi.
“Kec u rukavu” je čuvan za kraj. Enterijer ovog limuzinskog sportiste je spoj tradicije i modernog, I odiše posebnim engleskim šarmom. Podseća na svoju stariju braću, ali je i inovativan u puno pogleda. Sedi se u specijalno dizajniranim “foteljama”, od najkvalitetnije kože, koje su kako napred, tako i nazad, odvojene centralnim stubom i primaju četiri putnika. Aston Martin je posebnu paznju obratio na ozvučenje, tako da se standardno dobija Bang & Olufsen zvučni sistem sa snagom od 1000w. Petnaest zvučnika su raspoređeni širom kabine tako da putnicima dostavljaju izuzetno kvalitetan i prirodan zvuk. Specijalni senzori određuju koliko se putnika trenutno nalazi u vozilu i automatski podešavaju audio sistem za optimalno zvučno iskustvo. Dodatne opreme ima veoma malo i uglavnom je estetske prirode, što je bilo i za očekivati, s obzirom na izuzetno bogatu standardnu opremu.
Uprkos visokoj ceni, novog Astona verovatno čeka svetla budućnost. Konkurencije za sada nema puno. Jedini pravi konkurent je Porsche Panamera, dok se ostali, kao što je Lamborghini Estoque tek očekuju. Na kraju se za sada sve svodi na jedno pitanje, engleski šarm ili nemačka preciznost?