AktuelnoEco GreenVesti

Bugatti će lansirati električne automobile ali će zadržati SUS motore

1.7KPregleda

Bugatti će svoju ponudu učiniti raznolikijom i ući će u elektrifikaciju nakon potpisivanja partnerstva s Rimcem. Ipak, superluksuzna francuska marka će nastaviti priču s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, i to na dugoročnom planu.

 

Kao što smo izvestili juče, jedan od najekskluzivnijih proizvođača automobila na svetu, sada je deo Rimac grupe sa sedištem u Hrvatskoj. Zajedno s Rimac Automobilima, Bugatti je formirao novu kompaniju, Bugatti Rimac LLC.

 

Kao deo ovog zajedničkog poduhvata, francuska marka će imati pristup električnim pogonskim sklopovima i komponentama koje je razvila hrvatska kompanija za buduće modele. Ipak, šef grupe, Mate Rimac, rekao je da će prvi elektromobil Bugattija biti više od Nevere drugačijeg karoserijskog stila.

 

„Ono što neki ljudi očekuju da bi moglo da se desi je da stavimo Bugattijev logo na Neveru i nazovemo je Bugattijem“, rekao je on. „To se apsolutno neće desiti. Tako nešto nećemo uraditi. Ja sam ljubitelj automobila i mada želimo da formiramo profitabilnu kompaniju, nećemo prosto reciklirati ono što imamo.

 

Nećemo jednostavno restilizovati ili hibridizovati Chiron da bismo kreirali novi model. Mi razvijamo potpuno nov proizvod od glave do pete, jer smatramo da je to najbolji način, a on će i dalje posedovati motor s unutrašnjim sagorevanjem.“

 

Ostaje nejasno da li će Bugattijev quad-turbo W16, koji pogoni Veyron, Chiron i njihove derivate, biti hibridizovan.

 

Predsednik Porschea, Oliver Blume, koji je član nadzornog odbora Bugatti Rimca, rekao je: „Nastavićemo posao s Chironom, a pored toga već imamo ideje za nove automobile, tako da ćemo ponovo razviti veoma jedinstven proizvod.

 

Pažljivo smo slušali šta ljubitelji Bugattija imaju da kažu, i što se tranzicionog perioda tiče, ići ćemo s više elektrifikacije, ali ćemo zadržati motor s unutrašnjim sagorevanjem. Razmišljamo i o elektrifikaciji višeg nivoa za Bugatti.“

 

U smislu portfolija, Bugatti će napustiti strategiju jednog osnovnog modela, koja je u igri od 1991., kada je lansiran EB110. Samim tim, za očekivati je da u ponudu uđu proizvodi koji nisu isključivo hiperautomobili.

 

Rimac nije precizirao o kojim se potencijalno segmentima radi, ali je obećao da će novi modeli biti „veoma uzbudljivi“ i „različiti“, s hibridnim i čisto električnim pogonskim sistemima dostupnim unutar novoformirane game.

 

„Mogu vam reći da ćemo u okviru ove dekade imati čisto električne Bugattije“, rekao je on. „Međutim, takođe vam mogu reći da ćemo do kraja ove decenije imati u igri i SUS motore, koji će naravno biti hibridizovani.“

 

Početkom 2020., šef Bugattija, Štefan Vinkelman, izjavio je da će drugi model francuske marke verovatno preuzeti „svakodnevniji“ pristup u odnosu na Chiron.

 

„Uveren sam da ne moramo da imamo u ponudi samo vikend automobil. Ovo je vozilo koje će moći da se koristi na svakodnevnoj osnovi. Mora biti drugačijeg oblika u odnosu na Chiron i imati drugačiju misiju“, rekao je on, dodavši da će drugi model od Bugattija zahtevati da udvostruči radnu snagu i proizvodne kapacitete.

 

Bugattijeva sestrinska marka, Lamborghini, nedavno je uvela elektrifikaciju u voljeni V12 u formi superkondenzatora. Ipak, Mate Rimac kaže da su dotični uređaji predviđeni za „veoma blagu hibridizaciju“ postojećih automobila, sugerišući da će se hibridni modeli Bugattija oslanjati više na elektrifikaciju.

 

Vrele Gume

1 Komentar

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery