Mali motor težak samo 10 kilograma funkcioniše 100% na vodonik, što ga čini validnom alternativom motorima koji koriste fosilna goriva.
Aquarius Engines je skinuo veo s novog motora na vodonik, koji bi i gorivne ćelije i tradicionalne pogonske sklopove mogao da pošalje u istoriju.
Ova mala jedinica je bazirana na istoj tehnologiji kao i prvobitni patentirani jednoklipni motor ove kompanije, ali kao gorivo koristi isključivo vodonik. Budući da se brojne zemlje širom sveta pripremaju za napuštanje fosilnih goriva, Aquarius Engines je uspešno testirao održivu ekološki podobnu alternativu. Novo rešenje krasi dizajn male mase i jedinstveni metod unutrašnje razmene gasova, koji bi hipotetički mogao značajno da redukuje emisiju štetnih gasova, kao i globalni ugljenični otisak.
Kompanija je sačekala da predstavi novi vodonični agregat nakon uspešnih testiranja od strane nezavisne firme, austrijskog AVL-Schricka. Testiranja su pokazala da modifikovana verzija originalnog Aquarius motora može da funkcioniše isključivo na vodonik.
„Oduvek je bio naš san u Aquarius Enginesu da udahnemo kiseonik u tehnologiju vodonika, kao goriva budućnosti. Iz inicijalnih testova se pokazalo da naš motor na vodonik, koji ne zahteva skupe gorivne ćelije, može biti priuštiv, ekološki podoban i održiv odgovor na izazove s kojim se suočavaju globalni transport i udaljena proizvodnja energije. Kako svet pravi otklon od fosilnih goriva, naš novi motor bi mogao da bude iskra koja će označiti početak doba Vodolije (Aquarius)“, rekao je Gal Fridman, predsednik Aquarius Enginesa.
Originalni agregat izraelske kompanije trenutno uspešno prolazi kroz testove na terenu u Severnoj Americi, Evropi, Aziji i Australiji. Aquarius Engines je nedavno objavio partnerstvo s Nokijom na planu daljinske komunikacije i upravljanja energetskom opremom, pored osnivanja filijale u Tokiju i partnerstva s japanskim proizvođačima automobilskih delova, TPR-om i Hondinim ogrankom Musashi Seimitsu.
Motor Aquarius Enginesa je konstruisan 2014., a dizajniran je kao generator električne energije za potrebe vozila ili kao samostalni generator. Za razliku od većine konvencionalnih motora koji se sastoje od stotina delova, Aquarius motor ima samo 20 komponenti i jedan pokretni deo. Lagan, jednostavan dizajn, čini ga dostupnim i visokoefikasnim, s minimalnim zahtevima za održavanjem u poređenju s tradicionalnim motorima.
Tehnologija Aquarius Enginesa trenutno ima preko dvadeset patenata, registrovanih širom sveta. Aquarius Engines ima proizvodne i razvojne centre u Izraelu, Nemačkoj i Poljskoj.
Vrele Gume
Izvor: Decarbonization Center
3 Komentara
Comments are closed.
[…] Novi koncept motora male mase, koji kao gorivo koristi vodonik, kreacija je izraelske firme Aquarius Engines, i u razvoju je od 2014., o čemu smo već ranije pisali. […]
Ovo bi predstavljalo Novo doba, možda je i bilo vreme
Super, sad nam je jasno kako funkcioniše…. Pa ni jedna riječ o principu rada.