AktuelnoEco GreenVesti

Zeleni vodonik će biti jeftiniji od plavog do 2050.

1.72KPregleda

To možemo da zahvalimo pre svega solarnoj energiji

 

Većina kritičara gorivnih ćelija i vodonika kao izvora energije, tvrdi da nema smisla trošiti energiju za  dobijanje goriva. Po BNEF-u, ono što oni propuštaju da vide je da će zeleni vodonik dobijen uz pomoć solarne i energije vetra koštati manje od onog koji se dobija iz prirodnog gasa (uz izolovanje ugljenika) do 2030. Do 2050., zeleni vodonik će biti jeftiniji od samog prirodnog gasa na energetski ekvivalentnoj osnovi u 15 od 28 analiziranih zemalja. Radi se o nižoj ceni nego što se očekivalo u okviru prethodne procene BNEF-a na istu temu. Preciznije rečeno, biće 13 odsto niža 2030., odnosno 17 odsto niža 2050., u odnosu na raniju prognozu.

 

To znači da će zeleni vodonik dobijen alkalnom elektrolizom koštati samo dva dolara po kilogramu do 2030. Do 2050. će koštati manje od dolara za kilogram. Brazil bi mogao da bude lider u proizvodnji vodonika, s cenom od samo 0,55 dolara za kilogram do 2050. ako bude koristio potencijale vetra koje poseduje.

 

Ove procene za utvrđivanje LCOH2 (poravnati trošak vodonika) kreirane su uz ažuriranu prognozu LCOE (poravnati troškovi obnovljive električne energije). Prema BNEF-u, LCOE za solarnu energiju će biti 2050. niži nego što se predviđalo pre dve godine.

 

 

Taj dobitak je odgovoran za nižu cenu vodonika, što je jedna od najvećih prepreka s kojom moraju da se suoče vlasnici vozila na gorivne ćelije. Drugu, još težu, predstavlja nedostatak stanica za punjenje, neophodnih za širenje prodaje takvih vozila, što na koncu pokreće interesantnu diskusiju.

 

Kada je Tesla započeo prodaju automobila, kreirao je sopstvenu mrežu stanica za brzo punjenje, da bi se što je moguće više približio onom iskustvu koje imaju vlasnici konvencionalnih automobila. Danas, „Superchargeri“ se smatraju sastavnim delom ukupnog iskustva u posedovanju Teslinog vozila, i to do te mere da su najčešće presudni za odluku o kupovini. Neki kupci kupuju Teslina vozila iz konkretnog razloga što žele da koriste „Supercharger“ punjače.

 

S druge strane, Hyundai nije izgradio mrežu stanica za punjenje vodonikom za ix35 ili Nexo. Nije to uradila ni Toyota za Mirai. Najvažniji deo planova kompanije Nikola podrazumeva upravo to, ali za sada nismo videli ništa od najavljenog. Dobre vesti su da cene vodonika padaju brže nego što se očekivalo, tako da nam ostaje da vidimo ko će biti voljan da ga prodaje.

 

Vrele Gume

Izvor: BloombergNEF via Decarbonization Center

Top Reviews

Video Widget

gallery