EV i i „plug-in“ hibridi probili brojku od milion prodatih jedinica u Evropi u 2020.
Prodaja električnih i „plug-in“ hibridnih automobila u Evropi je probila milion primeraka prošle godine, a na njih se odnosilo 11 odsto ukupne prodaje, sudeći po podacima industrijske asocijacije ACEA
Skok prodaje pokazuje da elektrifikovana vozila u sve većoj meri postaju „mejnstrim“ proizvodi, nakon što su godinama bili u sopstvenoj tržišnoj niši, i to u vreme kada je prodaja automobila pala za čak 24 odsto na 9,9 miliona jedinica zbog vanrednih mera prouzrokovanih pandemijom Kovida-19.
Podaci su pokazali da je prodaja čisto električnih i „plug-in“ hibridnih vozila porasla na 1.046.000 sa 387.808 iz 2019.
Prodaja čisto električnih vozila se više nego udvostručila, na 538.772 primerka (247.854 prethodne godine), dok je potražnja za „plug-in“ hibridima skočila za 262 odsto na 507.059 jedinica.
Prodaja čistih hibrida se popela 59 odsto, na 1,18 miliona automobila prošle godine, dok je plasman benzinskih i dizel pogonjenih vozila pao za 37 odnosno 32 odsto.
Ipak, benzinci su ostali najprodavaniji, jer se na njih u EU odnosi 48 odsto ukupne prodaje.
Kako su prisiljeni da se usklađuju s novim, strožim ekološkim standardima, proizvođači automobila su profitirali na subvencijama vlada za električna vozila, koje su deo programa ekonomskog oporavka nakon pandemije, posebno u Francuskoj i Nemačkoj.
Vrele Gume