AktuelnoIstorijaOnline plus

10 najsnažnijih motora koje je konstruisao BMW

11KPregleda

Novi BMW M5 CS je na samom vrhu kada je reč o najsnažnijim serijskim modelima koje je iznedrila bavarska marka. Bilo je potrebno gotovo 30 godina da se stavi ispred S70 ikone, najboljeg motora koji je BMW ikada konstruisao.

 

Naravno, neki ljubitelji bavarske marke će primetiti da postoji još jedan pogonski agregat snažniji od S70, a reč je o modfikovanom N74 V12, koji počiva ispod haube Rolls-Royce Wraitha Black Badge. Sa 632 ks, N74 je samo 3 „konja“ slabiji od motora koji pogoni M5 CS, odnosno 5 konjskih snaga snažniji od S70.

 

Evo liste najsnažnijih motora s BMW-ovim potpisom:

 

  1. S62 – BMW M5 (E39)

 

Jedan od najvoljenijih M5 modela u istoriji, E39, ispod haube poseduje sjajni S62 V8 atmosferski agregat radne zapremine 4,941 l sa 400 ks. Maksimalni obrtni moment iznosi 500 Nm, a u „crveno“ ulazi pri 7.000 o/min. S62 je bio prvi BMW-ov V8 motor s dvostrukim VANOS (varijabilni program otvaranja i zatvaranja ventila) sistemom.

 

 

  1. B57 – BMW 750d (G11/G12)

 

U 2016. na scenu je stupila nova generacija šestocilindarskih dizel motora za seriju 7. Model 750d za 2017. je bio opremljen ovim „monstruoznim“ dizelašem, koji je isporučuje 400 ks i 760 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Nova jedinica svoje izuzetne specifikacije može da zahvali kvartetu turbopunjača, po dva za svaka tri cilindra.

 

 

BMW je odlučio da odbaci prethodnu postavku, koja je uključivala dva manja turbopunjača uz jedan veći, radi ostvarivanja boljeg odziva na papučici gasa i bolje efikasnosti. B57 deli 10. mesto sa S62.

 

  1. S65 – BMW M3 GTS (E92)

 

S65 V8 je bez dileme jedan od najboljih motora koje je BMW konstruisao. Reč je o atmosferskom, 4,4-litarskom osmocilindrašu koji je bio zadužen za pogon E90/E92/E93 porodice, da bi kasnije pronašao mesto i u specijalnoj E92 M3 GTS ediciji. Sa čak 450 ks, principima konstrukcije i tehničkim detaljima prenesenim direktno iz auto-moto sporta, S65 je nudio idealan preduslov za učešće u klupskim sportskim događajima, dok je u isto vreme bio homologovan za svakodnevni saobraćaj. Što se maksimalnog obrtnog momenta tiče, on iznosi 440 Nm.

 

 

  1. N73 – Rolls-Royce Phantom VII

 

BMW je prvobitno nameravao da u Phantom instalira 9,0-litarski V16, ali na kraju, sve se završilo sa dokazanim 6,8-litarskim V12. Ova masivna jedinica je isporučuje 460 ks i 720 Nm. Koliko je snažna, toliko pruža uglađenu isporuku snage, predstavljajući pravo zadovoljstvo za vozače ovog Rolls-Roycea. Ovaj motor je takođe korišćen u F01/F02 760Li generaciji.

 

 

  1. S55 – BMW M4 GTS (F82)

 

Ubrizgavanje vode je prva stvar koja nam pada na pamet kada govorimo o M4 GTS. Reč je o sistemu koji značajno spušta temperaturu sagorevanja u cilindrima, uz pomoć ubrizgavanja eskstremno fino raspršenih vodenih kapljica tokom sagorevanja smeše vazduha i benzina. Na ovaj način se temperatura u komorama za sagorevanje spušta za do 27 stepeni Celzijusa, što povećava snagu i efikasnost, u isto vreme redukujući detonaciju. BMW M4 GTS raspolaže s 500 ks i 600 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

 

 

  1. S85 – BMW M5 (E60)

 

Nema ko ga nije voleo. Kontroverzan ali jedinstven, BMW M E60 je ispod haube posedovao jedan od najpoželjnijih motora na svetu svojevremeno – S85 V10. Ovaj agregat snage 507 konja, bio je inspirisan pogonskom jedinicom iz Formule 1, i jedan je od najboljih motora koje je proizvela bavarska marka. Ujedno, mnogi E60  smatraju najboljim M5 u istoriji. Pored 507 konja iz atmosferskog V10, sprintu do „stotke“ za samo 4,5 sekundi je pripomagao i maksimalni obrtni moment od 520 Nm. Maksimalna brzina ovog modela je elektronski ograničena na 250 km/h.

 

 

  1. S58 – BMW X3 M/X4 M (F97/F98)

 

Naslednik S55 je S58 šestocilindarski turbo „šestak“. Mesto je pronašao u G80 M3 i G82 M4 modelima, dok je revidirana verzija debitovala prošle godine  po prvi put u X3 M i X4 M. Naravno, i dalje se radi o 3,0-litarskom rednom šestocilindarskom motoru, ali je prošao kroz sveobuhvatan tretman M divizije u cilju isporučivanja više snage i bolje upotrebljivosti na stazi. Unapređenja su rezultirala s 510 ks i 650 Nm.

 

 

  1. N63 – BMW 850i (G15)

 

M850i ispod haube poseduje poznati 4,4-litarski twin-turbo V8, tako da bi mnogi rekli „ništa specijalno“. Međutim, pre primene u M850i, ovaj agregat je pogonio BMW M550i, u kojem isporučuje 462 ks i 650 Nm, što po nekim merilima zaista i nije ništa posebno. Međutim, za potrebe „osmice“ je „usviran“ na 530 ks i 750 Nm.

 

 

  1. S70 – McLaren F1

 

Bez dileme, S70/2 je najveličanstveniji motor koji je BMW M divizija ikada konstruisala, i jedan je od najboljih pogonskih agregata svih vremena uopšte. Do pre nekoliko dana, bio je i najmoćniji motor BMW M divizije. Da podsetimo na ono što i „vrapci znaju“, reč je o 6,1-litarskom, atmosferskom V12 agregatu sa 627 konja i 651 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Krasi ga suvi karter, dvanaest individualnih usmerenih ubrizgavača goriva i BMW-ov VANOS sistem. Napravljen je od egzotičnih materijala, u najvećoj meri od aluminijuma, nešto magnezijuma i čuvene zlatne folije kojom je presvučena  unutrašnjost poklopca motora, zbog osetljivosti ugljeničnih vlakana na toplotu.

 

 

  1. N74 – Rolls-Royce Wraith Black Badge

 

Ovo je drugi po snazi motor BMW grupe, sasvim u skladu s automobilom kojem je namenjen. Ispod haube Wraith Black Badgea počiva masivna 6,6-litarska twin-turbo V12 mašina, koja proizvodi 632 ks i 870 Nm, što je dovoljno da „posrami“ jedan Lamborghini Huracan. Ovo bi u isto vreme mogao biti poslednji V12 u jednom Rolls-Royceu, što ga čini još posebnijim.

 

 

  1. S63 – BMW M5 CS

 

Novi BMW M5 CS ne samo što je najsnažniji serijski BMW ikada proizveden, već je takođe vodeći po pitanju odnosa mase i snage. Isporučuje 635 ks i 70 kilograma je lakši od M5 Competition modela. Dakle, prvi je BMW-ov serijski automobil kod kojeg je zadržana masa ispod 3 kilograma po konjskoj snazi. Maksimalni obrtni moment iznosi 750 Nm.

 

 

Vrele Gume

Priredio: Pavle Barta

Top Reviews

Video Widget

gallery