Autonomija je goruća tema kada je reč o električnim automobilima, posebno zimi
U novom videu, Bjorn Niland je testirao novi Volkswagen ID.3, da bi ustanovio kako se ovaj električni hečbek ponaša pri hladnom vremenu.
Zabrinutost u vezi sa dometom se i dalje smatra glavnom preprekom ka masovnom usvajanju električnih automobila. Međutim, mnogi novi elektromobili nude sasvim solidnu autonomiju, a veću brigu predstavlja odsustvo javnih stanica za punjenje u nekim oblastima, kao i vreme neophodno da se baterija napuni. Ipak, možda je najvažnije znati kako niske temperature utiču na autonomiju vozila.
Nevezano za to da li su benzinski ili električni, automobili se suočavaju s izvesnim teškoćama pri niskim temperaturama. U prevodu, gubitak dometa je izvestan. S električnim automobilima ovo predstavlja veći problem jer oni između ostalog generalno raspolažu kraćom autonomijom u odnosu na SUS pandane, a punjenje baterija iziskuje izvesno vreme.
Naš iskusni kolega iz Norveške, Niland, testirao je brojne električne automobile, fokusirajući se poslovično na praktične aspekte, ne toliko na ubrzanje do „stotke“, gedžete i slično. Tu naravno mislimo pre svega na autonomiju, punjenje i prostor za putnike i prtljag.
Po oficijelnim testiranjima, VW ID.3 raspolaže autonomijom do 550 kilometara. Međutim, treba imati u vidu da postoji nekoliko varijanti ovog modela. Ona s najmanjom baterijom, koju je Niland testirao, ima maksimalni domet od 330 kilometara.
Spoljna temperatura je -8 stepeni Celzijusa, dok je brzina kretanja prilikom testa na otvorenom putu iznosila 120 km/h. Uspeo je maksimalno da prevali 205 kilometara.
Što se tiče ostalih važnih detalja – pogledajte video.
Vrele Gume