Analiza F1 ugovora: da li postoji šansa za povratak vozača koji su ostali bez mesta u timu?
Ovih pet imena nećemo videti na Formula 1 gridu sledeće godine: Aleksander Albon, Danil Kvjat, Roman Grožan, Kevin Magnusen i Niko Hulkenberg.
Ovaj kvintet doduše može da se nada povratku u „najbrži cirkus na svetu“, pa da vidimo kako stoje stvari s ugovorima u F1 trenutno. Ko ima najbolje šanse da se vrati u Formulu 1 2022.?
Red Bull Racing je jedan od najambicioznijih timova na gridu i ujedno jedan od „najsurovijih“ po vozače. Serhio Perez zamenjuje Albona a mladi Juki Cunoda uskače na mesto Danila Kvjata u AlphaTauriju. Kada je o Haasu reč, tu imamo potpuno novi tandem, sastavljen od „pedigriranog“ Mika Šumahera i „lošeg momka“ Nikite Mazepina. Niko Hulkenberg je demonstrirao svoje kvalitete u Silverstonu kada je zamenio pozitivnog na koronu Serhija Pereza, ali još uvek nije osigurao stalno mesto u nekom timu.
Tri mesta u Mercedesu i Red Bullu?
Kakva je situacija s timovima? U Mercedesu, čini se da će Luis Hamilton ipak produžiti ugovor kada pronađe zajedničku reč s Mercedesom, i to iz nekoliko razloga, ali Botasovo mesto u timu za 2022. nije zacementirano. Potpuno su izvesne šanse da će Finac biti zamenjen pre nego što dobije bilo kakvu šansu da osvoji titulu, što na kraju krajeva ni ne zaslužuje. Kandidat broj jedan za mesto u „srebrnim strelama“ je Džordž Rasel. To znači da će ostati upražnjeno mesto u Williamsu. Manje verovatnim se čini da će Botas preći u tom slučaju u britanski tim, ali tu se nameće interesantno pitanje ko bi od mladih vozača mogao da iskoristi priliku i prihvati izazov? Nova pravila će doneti dosta nepoznanica i možda bolju preraspodelu šansi za bolji poredak.
Mnogi su želeli da voze Red Bull u 2021., ali srećnik se zove Serhio Perez. On je potpisao jednogodišnji ugovor s „crvenim bikovima“ i sigurno je da će dati sve od sebe da zadrži mesto u timu. Druga dva kandidata za mesto u Red Bullovom kokpitu u 2022. su Albon i Pjer Gasli. U tom slučaju, moglo bi da ostane upražnjeno mesto u AlphaTauriju. Ne treba zaboraviti ni na sjajnog Landa Norisa, kome ističe ugovor s McLarenom, tako da bi i on mogao biti na oku glavešina iz austrijskog tima.
Potonji scenario ne bi bio dobar za tim iz Vokinga, jer je McLaren dugo „negovao“ Norisa. Ipak, veće su šanse da će mladi Britanac nastaviti ugovor s timom za koji trenutno vozi. Ukoliko bi kojim slučajem on ipak prešao u Red Bull, čini se da bi glavni kandidati za poziciju timskog kolege Danijela Rikijarda bili Albon i Hulkenberg.
Da li će Renault zadržati Okona?
U 2022., ništa se neće promeniti u Ferrariju, Haasu ili Racing Pointu. Stvari tako ne stoje s Renaultom, jer Esteban Okon tek treba da osigura svoje mesto u timu. Ako njegove performanse ne budu podignute na viši nivo sledeće sezone, to bi moglo da otvori vrata za Gaslija. Dvadeset četvorogodišnji Francuz sigurno ima ozbiljnije ambicije od mesta u AlphaTauriju, ali njegova eventualna pozicija u Red Bullu ni u kom slučaju nije izvesna.
Što se tiče imena koja će propustiti 2021., samo Albon i Hulkenberg bi mogli biti interesantni Renaultu, ali nakon 2019., Nemcu je otkaz dao Siril Abitebul. Grožan, Magnusen i Kvjat će moći da se nadaju za mesto u Alfi Romeo ili makar Williamsu kada Rasel bude prešao u Mercedes.
Alfa Romeo šansa za bivše „hasovce“?
I Kimiju Raikonenu i Antoniju Đovinaciju ističu ugovori u Alfi Romeo. Finac će napuniti 42 godine i male su šanse da će uopšte voziti u Formuli 1 kada napuni 43. Đovinaci će morati da popravi svoje performanse u poređenju s ovogodišnjim izdanjem. On će imati još jednu godinu na raspolaganju, ali ono što je prikazao nije impresivno, uz naravno napomenu da je činjenica da se nalazi u inferiornom bolidu.
Hulkenberg veoma dobro zna Vasera, šefa Alfe Romeo, i u dobrim je odnosima s njim. Kvjat, Grožan i Magnusen će takođe biti otvoreni za Alfu, dok su Albonove ambicije verovatno iznad ugovora s italijanskim timom.
Pregled ugovora vozača u Formuli 1
Mercedes:
Luis Hamilton – nepoznato
Valteri Botas – do 2021.
Red Bull Racing:
Maks Ferstapen – do 2023.
Serhio Perez – do 2022.
Ferrari:
Šarl Leklerk – do 2024.
Karlos Sainc – do 2023.
McLaren:
Danijel Rikijardo – do 2023.
Lando Noris – do 2022.
Racing Point:
Sebastijan Fetel – višegodišnji ugovor za sada nepoznatog trajanja
Lens Strol – nepoznato
Renault:
Fernando Alonso – do 2023.
Esteban Okon – do 2022.
Alfa Tauri:
Juki Cunoda – do 2022.
Pjer Gasli – do 2022.
Haas F1:
Mik Šumaher – verovatno do 2023
Nikita Mazepin – nepoznato (višegodišnji ugovor)
Alfa Romeo Racing:
Kimi Raikonen – do 2022.
Antonio Đovinaci – do 2022.
Williams:
Džordž Rasel – do 2022.
Nikolas Latifi – do 2023.
Vrele Gume
Pavle Barta