Da bi to izbegao, nemački koncern će morati da ovlada razvojem softvera
Herbert Dis priznaje da je znati napraviti automobil samo mali deo današnjeg poimanja poslovanja u automobilskoj industriji. Svo iskustvo koje je Volkswagen generisao tokom decenija, nije dovoljno kada je reč o električnim automobilima, a oni će u perspektivi biti integrisani u globalnu mrežu. To se upravo desilo s (pametnim) mobilnim telefonima, a šef VW-a ne želi da njegova kompanija bude nova Nokia.
Intervju s Disom je obavljen nedelju dana pre sastanka nadzornog odbora, na kojem je trebalo da se prodiskutuje o troškovima. Po njemu, nemački proizvođač je svestan toga da mora da se na kratkoročnom planu bavi i pandemijom koronavirusa, a na dugoročnom klimatskim promenama.
Globalno otopljavanje je jedan od glavnih razloga zbog kojih se automobilska industrija prebacuje na električni pogon, ali treba dodati da taj razlog nije i jedini. U svetu gde je energetska efikasnost sve bitniji faktor, i to do te mere da je postala od vitalnog značaja, „traćenje“ 60 odsto energije kroz sagorevanje fosilnih goriva u motorima sve manje ima smisla.
Dis to vrlo dobro zna, tako da je uveren da je doprineo tome da se Volkswagen za promene pripremi na najbolji mogući način. Po njemu, nadzorni odbor će diskutovati o strategiji vezanoj za narednih četiri do pet godina. Budući da će Evropa biti glavna osovina električnih automobila, on smatra da je Volkswagen jedna od najbolje pripremljenih kompanija za takvu tranziciju.
Da bi nemački proizvođač sve postigao, mora da vodi računa o brojnim drugim stvarima, ne samo sklapanju automobila na električni pogon. Dis smatra da je jedan od prioriteta konekcija s internetom, na način na koji je to slučaj s mobilnim telefonima. Prevoz ljudi i prtljaga će biti samo deo misije, baš kao što obavljanje telefonskih poziva nije jedini zadatak mobilnog telefona.
Da bi se dotle stiglo, Volkswagen namerava da razvije sopstveni operativni sistem i pruži ga i drugima koji su zainteresovani. To više liči na pristup Androida nego Applea. Hon Hej iz Foxconna predlaže istu stvar, što pokazuje da se proizvođači automobila neće takmičiti samo sa sebi sličnim kompanijama u okviru ove revolucije u domenu transporta.
Tesla je mogao biti smatran autsajderom na tradicionalnom tržištu, ali Dis američku kompaniju ceni kao „veoma važnog konkurenta“, jer već sada poseduje sposobnosti koje Volkswagen nastoji da razvije. U svakom slučaju, CEO je rekao da je bitka za lidersku poziciju na tržištu električnih automobila i dalje otvorena.
Vrele Gume
1 Komentar
Comments are closed.
[…] i izgradnju nove organizacije grupe pod nazivom Car.Software, čiji je jedan od ciljeva i razvoj sopstvenog operativnog sistema, koji će zatim pomoći Audijevom projektu Artemis u inženjeringu autonomnih […]