AktuelnoEco GreenVesti

Ford i GM znali za negativan uticaj automobila po životnu sredinu još pre 50 godina

2.1KPregleda

Nova istraga je potvrdila nešto o čemu se „šuškalo“ decenijama: veliki proizvođači poput General Motorsa i Forda, znali su za klimatske promene i uticaj koji njihovi automobili vrše na njih, i to već šezdesetih godina. Naravno, zarad profita potpuno su ignorisali naučne dokaze.

 

Slično naftnom gigantu Exxon, GM i Ford su takođe znali za uticaj koji motori s unutrašnjim sagorevanjem  vrše na životnu sredinu, a samim tim i na klimatske promene. Već krajem šezdesetih godina prošlog veka, angažovali su istraživače da bi stavili problem „pod lupu“, u nadi da će pronaći dokaze koji bi pokazali suprotno.

 

Rut Anet Gabrijel Rek, vodila je studije za GM, dok je Gilbert Norman Plas bio čovek na čelu istraživanja koje je sproveo Ford. Plas je u međuvremenu preminuo, ali Rekova pristala na intervju za E&E News, vezan za njihovu istragu, koja je sprovedena u rasponu od nekoliko meseci, uključujući pregled starih dokumenata, kao i publikacija iz tog vremena, uz intervjue s nekadašnjim direktorima i zaposlenima.

 

Ono do čega su došli je bilo uznemirujuće, mada realno ne i iznenađujuće: oba automobilska giganta su znala da njihova vozila „pružaju doprinos“ klimatskim promenama, kao i da će problem postati još ozbiljniji kako proizvodnja bude rasla. Ipak, odlučili su da ignorišu činjenice  i odbace nezavisno sprovedene studije. To nije sve, jer su u sledećoj dekadi finansirali grupe i inicijative koje su diskreditovale dokaze i skretale pažnju javnosti na drugu stranu.

 

Govoreći u vezi s otkrićima u okviru nove istrage, GM i Ford su zauzeli stav da trenutno rade na prebacivanju na električne automobile. Ford ulaže 11 milijardi dolara u elektrifikaciju svojih bestselera, dok GM kaže da preduzima korake ka redukovanju emisije, kao što je lansiranje električnog Hummera.

 

„Ne postoji ništa što možemo reći vezano za događaje koji su se desili pre jedne ili dve generacije, jer su oni irelevantni za današnju poziciju i strategiju kompanije“, saopštio je GM.

 

Ovo, uprkos činjenici da je General Motors, kao i automobilska industrija u celini, „do osamdesetih i devedesetih bio uključen u kampanje protiv naučnih dokaza o klimatskim promenama i zaustavio napredak na polju ekologije, bilo je moguće odabrati i drugačiji put“, kaže Kerol Mafet, predsednica i generalna direktorka Centra za međunarodni ekološki zakon.

 

Kompletna istraga je dostupna na E&E News stranici i vredna je čitanja, a proizvođači automobila kao proizvođači automobila – poslovično licemerni.

 

Vrele Gume

1 Komentar

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery