Renault je predstavio detalje vezane za viziju svojih budućih modela kroz Megane eVision koncept, prvo vozilo francuskog konglomerata bazirano na novoj CMF-EV (Common Module Family – Electric Vehicle) platformi
Mada će finalni eVision proizvod verovatno izgledati drugačije u odnosu na koncept, francuski proizvođač planira da lansira novi model već sledeće godine, naravno koristeći novorazvijenu platformu.
CMF-EV arhitekturu je razvio združeni tim sastavljen od francuskih i japanskih inženjera, kao višenamensku modularnu platformu, dizajniranu da bude gradivna osnova za novu generaciju čisto električnih vozila Renault-Nissan-Mitsubishi alijanse.
Razvoj je bio skoncentrisan na performanse, fleksibilnost i pouzdanost. Platforma može biti prilagođena za potrebe automobila C segmenta, elegantnih limuzina, ali i SUV/krosovera.
Prva demonstracija je urađena na konceptu „meganovskih“ formi, s jednim elektromotorom, postavljenim napred, uz naravno prednji pogon. Međutim, više motora može biti instalirano u cilju pojačavanja performansi i dobijanja pogona na sve točkove.
Upotrebljeni motor je takođe veoma kompaktnih dimenzija, što je karakteristika naglašena i kod povezanih elemenata poput klima uređaja, koji je razvijen tako da može da se smesti u prednjem delu vozila, da bi se maksimizovala prostranost putničkog odeljka.
Ovo je takođe potpomognuto produženim međuosovinskim rastojanjem (2,77 metra), što govori da će serijski modeli bazirani na CMF-EV platformi raspolagati izdašnijim prostorom za putnike, a Renault kaže da će model C segmenta nuditi kabinski prostor jedne putničke limuzine.
Prilagodljivost ove arhitekture i kompaktniji motori, takođe omogućavaju kraće prepuste, što rezultira širim spektrom mogućnosti što se dizajna tiče, kao i korišćenjem većih, 18 ili 19-inčnih naplataka na kompaktnijim modelima automobila.
S obzirom na odsustvo izduvnog sistema, CMF-EV arhitektura je dizajnirana s ravnim podom, koji nudi više prostora za dodatne komponente poput baterijskih jedinica, a uz to spušta tačku težišta vozila. Baterije su najtanje koje aktuelna tehnologija može da pruži, bez kompromitovanja snage i kapaciteta.
One se mogu instalirati kako horizontalno tako i vertikalno, omogućavajući brojne postavke, a ujedno su integralni deo strukture vozila, dizajnirane da ponude strukturalnu podršku samoj platformi.
Kompletna arhitektura je kreirana radi poboljšanja energetske efikasnosti i aerodinamike, i to kroz upotrebu lakih materijala da bi se smanjila ukupna masa. Ona takođe nudi unapređenu robusnost i pouzdanost.
CMF-EV je podvrgnuta sveobuhvatnim testiranjima, uz pređenih više od tri miliona kilometara u svim mogućim uslovima na azijskim i evropskim putevima.
Ključni fokus je bio i na performansama. Zahvaljujući nižoj tački težišta i produženom međuosovinskom rastojanju, prijanjanje je značajno poboljšano. Unapređeno je i upravljanje, koje je fleksibilnije, s kraćim odnosima, uz dizajn zadnjeg ogibljenja s višestrukim ramenima, što u prevodu donosi uglađeniju vožnju i bolji komfor.
Francuzi su verziji platforme koja čini osnovu za eVision koncept podarili jedan od najsnažnijih električnih pogona koje poseduju, s 217 konja i 300 Nm.
Mala masa i aerodinamičan dizajn, efikasan motor i 60-kilovatna baterija koja podržava brzo punjenje, ovoj arhitekturi pružaju proširenu autonomiju. Ovaj koncept može jednim punjenjem baterije da pređe 450 kilometara.
Koristeći ovu ekstremno svestranu platformu, alijansa će biti u prilici da ponudi širok spektar novih električnih vozila, i to uskoro.
Nissan je već sada predstavio Ariya koncept, čiji će serijski izdanak takođe biti baziran na ovoj platformi. Kompaktni SUV japanske marke će biti lansiran sledeće godine, s tandemom motora i pogonom na sve točkove.
Vrele Gume