Maverik Vinjales je šesti vozač koji je izašao kao pobednik u sedam dosadašnjih trka ovogodišnjeg MotoGP šampionata
Španac svoju pobedu može da zahvali pre svega izletanju sa staze vodećeg (i do tog momenta dominantnog) Peka Banjaje.
Dok jednom ne smrkne, drugom ne svane, upravo tako možemo označiti trijumf Vinjalesa, odnosno peh Banjaje. Nakon prvog podijuma ostvarenog prošle sedmice, vozač Pramac Ducatija je s ambicijama nastupio na MotoGP Emilija-Romanje, naravno na istoj stazi.
Iskoristivši brojne okršaje oko sebe u početnim krugovima, Banjaja je do kraja prvog već bio na trećem mestu, pretekavši Pola Espargara za u borbi za drugu poziciju u krugu broj dva. Do vođstva je došao u šestom krugu, kada je fenomenalnim manevrom pretekao Maverika Vinjalesa, dokazavši da je svetska klasa.
Od tog trenutka, Banjaja je kontrolisao tempo i izgledalo je da niko ne može da mu konkuriše kada je o borbi za pobedu reč. Međutim, čovek koji je mogao da ga pobedi je jedino bio on sam, izletevši ničim izazvan sa staze u kasnijoj fazi trke, i uništivši svoje šanse da bude peti debitantski pobednik u 2020.
Vinjales je iskoristio ovaj poklon na pravi način, došavši u poziciju u kojoj nije bio često u poslednje vreme. Ova pobeda mu je sigurno bila preko potrebna da uspostavi mentalnu stabilnust u eventualnom pohodu na ovogodišnji naslov. Naravno, on nije jedini kandidat za titulu, naprotiv.
Mada mu ovo nije prvi trijumf u karijeri, ova pobeda ga čini šestim različitim vozačem koji je pobedio u sedam ovosezonskih trka.
Samo 13 vozača je na kraju prešlo liniju cilja. Prošlogodišnji pobednik, Franko Morbideli, bio je prva velika žrtva prvog kruga, kada ga je pokupio u „klizećem startu“ Aleš Espargaro na Apriliji. Italijan je ipak nastavio trku, uspevši na kraju da dođe do devetog mesta.
Ubrzo nakon njega, Valentino Rosi je napravio sebi nesvojstvenu grešku u drugom krugu u krivini 4, dok je Bred Binder bio izbačen van stroja nekoliko trenutaka kasnije u krivini 5, dok je bio na trećoj poziciji.
S Banjajom i Vinjalesom koji su napravili razliku u odnosu na trećeplasiranog, fokus je ponovo bio na borbi za poslednje mesto na podijumu, da bi se on kasnije premestio na borbu za drugu poziciju, nakon Pekovog pada.
Drugi vikend zaredom, Đoan Mir je odvozao perfektan finiš trke nizavši rivale jednog za drugim, da bi u poslednja tri kruga zasluženo došao do drugog mesta, podižući na taj način kako lične, tako i Suzukijeve aspiracije kada je o tituli reč.
Za treće mesto su se borili Fabio Kvartararo i Pol Espargaro. Francuz je uspeo u pretposlednjem krugu da izvrši preticanje, da bi naknadno dobio tri sekunde kazne zbog prelaženja limita staze. Šta reći sem – još jedna bezvezna odluka direkcije trke, koja nas podseća na dekadenciju Formule 1. Na taj način, Espargaro je došao do trećeg mesta na podijumu.
Migel Oliveira se povratio nakon loših kvalifikacija, završivši ponovo među prvih pet, ispred Takakija Nakagamija, koji je imao iznenađujuće društvo u vidu kolege na Hondi, Aleksa Markeza. Ovo je bila najbolja trka za Španca ove sezone.
Andrea Doviciozo je bio osmi, obezbedivši važne poene koji su ga zadržali na vodećoj poziciji u generalnom plasmanu. Međutim, samo jedan bod ga deli od Kvartarara i Vinjalesa, odnosno četiri od sve boljeg Mira.
Danilo Petrući je kompletirao prvih deset, iza Morbidelija koji se oporavio nakon pada, dok su se iza njih našli Žoan Zarko, Aleks Rins i Bredli Smit, kao jedini preostali vozači koji su završili trku.
U one koji su odustali se ubraja i Džek Miler, koji je izleteo sa staze nakon sjajnog starta, dok je Iker Lekuona propustio da završi među prvih šest zbog pada u kasnijoj fazi trke.
Na kraju možemo reći da uživamo u retko uzbudljivoj sezoni inače najuzbudljivije auto-moto discipline na svetu. MotoGP bez dileme zaslužuje naslov elitne svetske auto-moto serije, mnogo više od posrnule Formule 1.
Vrele Gume
Pavle Barta
MotoGP Emilija-Romanje 2020. (Misano Adriatico)
Poz. | Poeni | Br. | Vozač | Nac. | Tim | Motocikl | km/h | Vreme |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 12 | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 163.2 | 41’55.846 |
2 | 20 | 36 | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 163.1 | +2.425 |
3 | 16 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 162.9 | +4.528 |
4 | 13 | 20 | Fabio QUARTARARO | FRA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 163.0 | +6.419 |
5 | 11 | 88 | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 162.7 | +7.368 |
6 | 10 | 30 | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 162.5 | +11.139 |
7 | 9 | 73 | Alex MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 162.5 | +11.929 |
8 | 8 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 162.4 | +13.113 |
9 | 7 | 21 | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 162.2 | +15.880 |
10 | 6 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | Ducati Team | Ducati | 162.1 | +17.682 |
11 | 5 | 5 | Johann ZARCO | FRA | Esponsorama Racing | Ducati | 161.7 | +23.144 |
12 | 4 | 42 | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 161.6 | +24.962 |
13 | 3 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 161.3 | +30.008 |
Bez plasmana | ||||||||
27 | Iker LECUONA | SPA | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 162.7 | 3 kruga | ||
63 | Francesco BAGNAIA | ITA | Pramac Racing | Ducati | 163.6 | 7 krugova | ||
46 | Valentino ROSSI | ITA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 159.6 | 12 krugova | ||
53 | Tito RABAT | SPA | Esponsorama Racing | Ducati | 160.5 | 15 krugova | ||
43 | Jack MILLER | AUS | Pramac Racing | Ducati | 160.8 | 20 krugova | ||
33 | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 147.1 | 24 kruga | ||
Nije završio prvi krug | ||||||||
41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 0 krugova |
Vremenski uslovi:
| Staza: Suva| Temp. vazduha: 28º| Vlažnost vazduha: 52%| Temp. staze: 40º
Rekordi:
Pol pozicija: | Maverick VIÑALES | 1’31.077 | 167.0 Km/h | |
---|---|---|---|---|
Najbrži krug trke: | krug: 5 | Francesco BAGNAIA | 1’32.319 | 164.7 Km/h |
Rekordan krug u trci svih vremena: | 2020 | Francesco BAGNAIA | 1’32.319 | 164.7 Km/h |
Apsolutni rekord kruga: | 2020 | Maverick VIÑALES | 1’31.077 | 167.0 Km/h |
GENERALNI POREDAK U KONKURENCIJI VOZAČA | ||
---|---|---|
POZ | VOZAČ | POENI |
1 | Andrea Dovizioso | 84 |
2 | Fabio Quartararo | 83 |
3 | Maverick Vinales | 83 |
4 | Joan Mir | 80 |
5 | Franco Morbidelli | 64 |
6 | Jack Miller | 64 |
7 | Takaaki Nakagami | 63 |
8 | Miguel Oliveira | 59 |
9 | Valentino Rossi | 58 |
10 | Pol Espargaro | 57 |
11 | Brad Binder | 53 |
12 | Alex Rins | 44 |
13 | Johann Zarco | 36 |
14 | Danilo Petrucci | 31 |
15 | Francesco Bagnaia | 29 |
16 | Alex Marquez | 24 |
17 | Aleix Espargaro | 18 |
18 | Iker Lecuona | 15 |
19 | Bradley Smith | 11 |
20 | Tito Rabat | 7 |
21 | Cal Crutchlow | 7 |
22 | Michele Pirro | 4 |
23 | Stefan Bradl | 0 |
GENERALNI POREDAK U KONKURENCIJI KONSTRUKTORA | ||
---|---|---|
POZ | KONSTRUKTOR | POENI |
1 | Yamaha | 138 |
2 | Ducati | 115 |
3 | KTM | 104 |
4 | Suzuki | 93 |
5 | Honda | 63 |
6 | Aprilia | 26 |
GENERALNI POREDAK U KONKURENCIJI KONSTRUKTORA | ||
---|---|---|
POZ | TIM | POENI |
1 | Petronas Yamaha SRT | 147 |
2 | Monster Energy Yamaha MotoGP | 141 |
3 | Team Suzuki ECSTAR | 124 |
4 | Ducati Team | 115 |
5 | Red Bull KTM Factory Racing | 110 |
6 | Pramac Racing | 97 |
7 | Red Bull KTM Tech 3 | 74 |
8 | LCR Honda IDEMITSU | 63 |
9 | Hublot Reale Avintia Racing | 36 |
10 | Aprilia Racing Team Gresini | 29 |
11 | Repsol Honda Team | 24 |
12 | Reale Avintia Racing | 7 |
13 | LCR Honda Castrol | 7 |