AktuelnoPredstavljamo

Novi Maserati MC20

Maserati se još uvek "batrga" u FCA močvari

7.42KPregleda

Debitovao model Maserati MC20 sa 630 ks i cenom od 210.000 dolara

 

Nakon dugog najavljivanja i zakašnjenja usled pandemije koronavirusa, Maserati je prošle nedelje konačno predstavio potpuno novi model MC20. Definisan je kao „supersportski automobil“ koji je prirodna evolucija modela MC12 baziranog na legendarnom Ferrari Enzo automobilu.

 

 

Maserati MC20 ispod haube krije potpuno novi, twin-turbo 3.0-litarski V6 agregat koji je predstavljen kao „100% Maserati“. Odlikuje se sistemom dvostrukog ubrizgavanja, kao i sistemom sagorevanja inspirisanim motorima koji se ugrađuju u bolide F1 . To omogućava trolitarskom agregatu da isporuči snagu od čak 630 ks i 730 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

 

Maserati MC20

 

Pogon je povezan sa osmostepenim automatskim menjačem koji šalje snagu na zadnje točkove preko diferencijala sa ograničenim proklizavanjem. To omogućava automobilu da od 0 do 100 km/h ubrza za oko  2,9 sekunde, pre nego što postigne maksimalnu brzinu od 325 km/h. Trebalo bi pomenuti i specijalni sistem ogibljenja, podesiv na 4 načina (GT, sport, corsa i wet).

 

Maserati MC20

 

U ponudi i električni

Kao što je i najavljeno, Maserati MC20 biće dostupan i sa potpuno električnim pogonskim sklopom. Italijanski proizvođač za sada nije otkrio specifičnosto električnog modela, ali je najavio da će MC20-e navodno ubrzati do „stotke“ za 2,8 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 310 km/h. Takođe bi trebalo da bude u mogućnosti da pređe 323 kilometra sa jednim punjenjem.

 

Maserati MC20

 

Zahvaljući karbonskim vlaknima Maserati MC20 je težak manje od 1.500 kg. Dužina mu je 4.669 mm, širina 1.965 mm, a visini svega 1.221 mm, sa međuosovinskim rastojanjem od 2.700 mm.

 

Maserati MC20

 

Kada je reč o dizajnu, MC20 ima široku ovalnu masku hladnjaka spuštenu skoro do poda i istaknuti razdelnik. Tu su i komplet LED moderne svetlosne grupacije napred i nazad, kao i specifični otvori za ventilaciju koji verovatno pomažu aerodinamici. Generalno, čitav model je koncipiran bez previše razlika u odnosu na današnje superautomobile. Tome u prilog govore i „leptir vrata“, kao i produžena niskopadajuća linija krova. Nazad je primetan dvostruki sportski izduvni sistem koji se nalazi iznad velikog difuzora, kao zadnje staklo sa Maserati brend motivom.

 

 

Standardne 20-inčne felne poduprte su Brembo kočnicama, odnosno ventilirajućim kočnim diskovima dimenzija 380 mm napred i 350 mm pozadi. Kupci takođe mogu da se odluče za karbonsko-keramičke diskove koji su za 10 mm veći sa prednje i zadnje strane.

 

Maserati MC20

 

Iz Maseratija kažu da su dizajn automobila i aerodinamika usavršeni zahvaljujući više od hiljadu računarskih simulacija i preko dve hiljade radnih sati u vazdušnom tunelu Dallara.

 

Maserati MC20

 

Da, biće i kabriolet model

Italijanska kompanija potvrdila je i planove za kabriolet varijantu modela Maserati MC20. Nije otkriveno ništa više o kabrio verziji, ali se pretpostavlja da će biti predstavljena sledeće godine.

 

Maserati MC20

 

Pogled u kabinu donosi nam manje-više očekivani enterijer. MC20 poseduje 10-inčnu digitalnu instrumenat tablu i isti toliki ekran multimedijalnog sistema, „zalepljen“ po sredini kokpita. Tu je i „centralna konzola presvučena ugljeničnim vlaknima“ sa bežičnim punjačem za pametni telefon i komandom za odabir pomenutih režima vožnje.  Od istih „lakih“ materijala je upravljač, kao i rukohvati i delovi tapacirunga vrata.

 

Maserati MC20

 

Velika istaknuta dugmad za startovanje motora i druge komande deluju po malo napadno i nezgrapno u odnosu na ostatak eneterijera. Maserati Connect sistem sada obuhvata i mogućnost da vlasnici sve bezbednosne i informacije o održavanju vozila mogu pratiti i preko svog mobilnog telefona. Sabelt sedišta izrađena su takođe od specifičnih materijala i zaista deluju posebno i vrlo sportski udobno.

 

Maserati MC20

 

Proizvodnja modela Maserati MC20 trebalo da počne do kraja ove godine, a porudžbine su već aktuelne. Cena će navodno kretati od 210.000 američkih dolara, a uskoro će biti objavljeno više detalja o tržišnoj dostupnosti i varijantama.

 

Maserati MC20

 

Maserati sa modelom M20 i novim samostalno razvijenim agregatom blago pomera najavljeni kurs elektrifikacije celokupne game, mada je najavljena elektro varijanta ipak deo tog plana. Pored ovog, italijanski brend koji je deo FCA grupacije najavio je lansiranje 13 novih modela do kraja 2024. godine, a svi oni trebalo bi da imaju elektro ili barem hibridnu varijantu. Za sada je, pored MC20, predstavljen i novi hibridni Ghibli, a tokom promocije MC20 objavljena je i tizer fotografija Maseratija Gran Turismo za 2021. godinu.

 

maserati-gran-turismo-2021

 

 

Top Reviews

Video Widget

gallery