BMW Vision iNext koncept, ruku na srce, ne može da se pohvali nekom posebnom automobilskom estetikom, čak naprotiv, rekli bismo. Međutim, ublaženi izgled serijske verzije bi mogao da se pokaže dobrim potezom.
Da, da, gigantska maska koja to zapravo nije, i dalje je prisutna, ali više kao dizajnerski i tehnološki izraz. Ona će naravno pronaći svoje mesto u serijskom primerku, ali čini se da su ukupne proporcije automobila sada mnogo bolje.
Dva pretproizvodna prototipa su nedavno spažena prilikom testiranja u ruralnim predelima Nemačke, a ono što upada u oči su dva različito dizajnirana prednja dela. Jedan je izgleda zaobljenije i „naklonjenije“ pešacima, dok se čini da je drugi u M-Sport izdanju, s dva dodatna usisna otvora s obe strane „maske“.
Prednji radar je takođe pozicioniran drugačije u „bubrezima“. Na jednom je instaliran odmah iznad prednjeg odbojnika, dok je na drugim prototipu pomeren dalje.
Šta bismo mogli zaključiti iz ovoga? BMW će imati najmanje dve verzije po pitanju snage i autonomije novog električnog krosovera, s tim što će snažnija, dvomotorna varijanta, dobiti neke M aerodinamičke detalje da bi se diferencirala u odnosu na ostatak ponude.
Što se standardne verzije tiče, ona je pogonjena jednim elektromotorom koji snagu šalje na zadnju osovinu, odnosno drugim rečima, raspolaže unapređenom pogonskom postavkom koja je već sada dostupna kod iX3 i budućeg i4.
BMW namerava da novajliji pruži izdašnu autonomiju, ali ono što je unutra će „zaustavljati dah“, jer je za novi iX5 prediđen gigantski, zakrivljeni ekran osetljiv na dodir, umesto klasične armaturne table i centralne konzole.
Mada će novajlija iz Bavarske posedovati volan i papučice, moći će da se pohvali tehnologijom autonomne vožnje nivoa 4, ne mnogo različite u odnosu na ono što imamo u novom Mercedes-Benz S klase W223, tako da treba očekivati kudikamo višu cenu u odnosu na iX3, kada krene u prodaju u drugoj polovini 2021.
Vrele Gume