AktuelnoMotoGP

Red Bull Ring nam je ponovo doneo triler i pobednika u poslednjoj krivini!

1.64KPregleda

Kakva trka na Red Bull Ringu!

 

Bili smo svedoci još jednog MotoGP trilera, ovoga puta održanog u Štajerskoj. Migel Oliveira iz Red Bull KTM-a Tech 3 je ostvario svoju prvu pobedu u MotoGP-u, ujedno prvu za Portugal, osiguravši je u poslednjoj krivini pred sam cilj, nakon što su Džek Miler i Pol Espargaro otišli preširoko u duelu koji su vodili za pobedu. Zaista sjajan epilog 900. trke u kraljevskoj kategoriji.

 

 

U dramatičnoj trci, u kojoj je bila istaknuta crvena zastava, vodila se bespoštedna borba, koja je kulminirala trobojom između Oliveire, Džeka Milera (Pramac Racing) i Pola Espargara (Red Bull KTM Factory Racing) u čuvenoj poslednjoj krivini Red Bull Ringa. Ovo je ujedno i prva pobeda za KTM Tech 3 nakon 150 nastupa u elitnoj seriji.

 

Pre starta inicijalne trke, olovni oblaci su počeli da se skupljaju iznad Špilberga, što je dodatno povećalo tenziju, mada je vremenska prognoza govorila da jačih padavina neće biti.

 

 

Tako je i bilo, motociklisti su startovali na suvom asfaltu. Đoan Mir (Team Suzuki Ecstar) je sjajno krenuo s treće pozicije prestigavši osvajača pol pozicije, Pola Espargara, s tim što je i Miler na Pramac Ducatiju uradio slično startovavši s četvrtog mesta. Australijanac se našao ispred Espargara u unutrašnjoj strani krivine 2, da bi zatim iskoristio grešku Mira koji je otišao preširoko. Nakon toga je kao vodeći imao ispred sebe otvoren put.

 

 

Fabio Kvartararo (Petronas Yamaha SRT) nije započeo trku onako kako je očekivao. Lider u šampionatu je pao na 14. poziciju nakon što je otišao preširoko u krivini 1. Andrea Doviciozo (Ducati Team) je startovao solidno, tako da je u drugom krugu bio već na šestom mestu. U tim trenucima, Mileru su za petama bili Mir i Takaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu), da bi Japanac pretekao Španca, dok se vodeći trojac polako odvajao od ostatka karavana.

 

U krugu broj 5 na čelo izbija Mir, čovek iz Suzukija, dok su Miler i Nakagami, koji su iza njega, pola sekunde ispred Pola Espargara i Aleksa Rinsa (Team Suzuki Ecstar). Ta razlika je nastavljala da se povećava, tako da je vodeća trojka u osmom krugu imala prednost od 1,4 sekunde u odnosu na pratioce.

 

 

Maverik Vinjales (Monster Energy Yamaha MotoGP) je izgledao prilično solidno na sedmom mestu u toj fazi trke, mada su Yamahe generalno bile očajne, startovavši sa 9. (Vinjales), 10. (Kvartararo) i 11. (Rosi) mesta, a muke su se samo nastavljale.

 

Kvartararo je ponovo imao problema s kočnicama, ali je imao sreće što ni kandidat za titulu iz Ducatija, Dovicozo, nije mogao da pronađe tempo koji je demonstrirao čitavog vikenda, ne mogavši da se izbori s Bredom Binderom (Red Bull KTM Factory Racing) i Oliveirom.

 

 

Na čelu, Mir je povećavao vođstvo. Španac, koji je osvojio svoj prvi podijum pre sedam dana, do 13. kruga je ostvario prednost u odnosu na pratioce od 1,3 sekunde. S druge strane, Miler i Nakagami su uživali u prednosti od dve sekunde ispred Pola Espargara i Rinsa, da bi Japanac pretekao Australijanca u krivini 16. Vozač LCR Honde je manevar izveo u krivini 6 i krenuo u poteru za Mirom, koji je bio u tim momentima dve sekunde ispred njega. Međutim, tada nastupa drama…

 

 

Par krugova ranije, Vinjales je usporio i mahanjem rukom sugerisao da nešto nije u redu s njegovim YZR-M1. Pao je na 13. poziciju, ali zatim, 12 krugova pre kraja, Španac je doslovno skočio s Yamahe spasavajući živu glavu u krivini 1 pri brzini od preko 200 km/h, zbog verovatnog otkazivanja kočnica. Njegov motocikl se silovito zabio u vazdušnu ogradu probivši je i istovremeno se zapalio. Na svu sreću, Vinjales je prošao bez težih posledica. Zbog ovog jezivog incidenta, istaknute su crvene zastave a trka je zaustavljena.

 

 

Startna svetla su se ugasila po drugi put, a Mir je startovao savršeno. Pol Espargaro je takođe krenuo silovito, ali je otišao nešto šire u krivini 1, što je omogućilo Mileru da se sabere i krene u akciju i povede na svežim mekim „mišelinkama“.

 

Brutalna brzina GP20 je bila nedostižna za Mirov GSX-RR. Španac se borio na izlazu, ali je vozač Ducatija čvrsto držao unutrašnju liniju krivine 6, dok Nagami nije imao sreće prilikom drugog starta, pavši na sedmo mesto.

 

 

Baš kao i tokom „prve“ trke, Oliveira i Binder na KTM-ovima su se ponovo upustili u borbu za četvrtu poziciju s tim što je Doviciozo vodio ovu grupu. Vodeći Miler je ostvario sjajno vreme od 1 minuta, 23,928 sekundi, dok je Mir bio drugi. Međutim, Španac je drugu trku vozio na istoj prednjoj gumi koju je koristio pre isticanja crvenih zastava, što ga je na kraju skupo koštalo.

 

Osam krugova pre kraja, Pol Espargaro je postavio najbrži krug trke. Vozač KTM-a je zatim pretekao Mira u krivini 3, da bi na nišanu imao vodećeg Milera. Pokušao je s manevrom u krivini 1, ali je otišao duboko i preširoko, što je omogućilo Mileru da ga prođe, dok im se Oliveira znatno približio.

 

 

Vodeći kvartet je napravio vidnu prednost u odnosu na Dovicioza i Nakagamija, s tim što je pobednik MotoGP Austrije počeo da pravi njemu nesvojstvene greške. Dovi je otišao preširoko u krivini 1, a zatim i u krivini 9, šest krugova pre kraja, očajnički se trudeći da drži korak s vodećima.

 

Espargaro je preuzeo vođstvo od Milera u krivini 9, ali nije uspeo da ostvari dovoljno rastojanje. Mir je zatim otišao preširoko u krivini 4, omogućivši Doviciozu da ugrabi četvrtu poziciju, dok su Miler i Oliveira na nišanu držali Espargarov RC16.  Mala je bila razlika u tim trenucima između pet vodećih vozača, ali Mir i Doviciozo ipak nisu mogli da prate tempo najbržih, da bi Italijan ponovo otišao preširoko u krivini 9.

 

 

Kako se bližio poslednji krug, bilo je jasno da će o pobedi odlučivati dva KTM-a i Ducati. Dvojica vozača su bila u poteri za svojom prvom MotoGP pobedom, dok treći išao ka svojoj prvoj pobedi na suvom. Pol je ušao kao vodeći u poslednji krug i imao je dobar izlaz iz prve krivine, što je bilo od velikog značaja. Međutim, dolazeći u zonu kočenja, Espargaro je bio isuviše defanzivan, što mu je kompromitovalo izlaz, tako da je Miler iskoristio svu preostalu snagu Ducatija da pretekne KTM. Na kočenju, bili su jedan uz drugog, da bi Australijanac pokušao da profitira u varljivoj desnoj krivini nizbrdo.

 

Miler je čvrsto držao leve krivine, ali je na uzbrdicama Pol bio dominantan. Španac je to znao, tako da se na uzbrdici uvukao u unutrašnji deo krivine i prošao ispod Milera. Ovo su bile scene za triler, jer se razrešenje čekalo u poslednjoj krivini poslednjeg kruga, a to je nešto što smo ovde već viđali.

 

 

Imavši bolji prilaz u krivinu 10, Miler je kasno kočio i uronio ispod Espargara. Međutim, obojica su otišla preširoko, što je iskusno sačekao Oliveira i pobrao lovorike. Portugalac je zadržao idealnu trkačku liniju i glatko prošao pored Milera i Espargara, „zakucavši“ prvu pobedu za sebe, KTM  Tech 3 i Portugal.

 

Miler je sačuvao drugu poziciju, dok je Espargaro bio treći, što je njegov prvi „suvi“ podijum u MotoGP-u.

 

Gubitnik dana? Pa, to je Đoan Mir. Uprkos tome što je došao do sjajnog četvrtog mesta, mogao je da bude pobednik. Vozač Suzukija je suvereno vodio pre nego što su istaknute crvene zastave, da bi u nastavku napravio neverovatnu grešku, zadržavši na motociklu prilično potrošen prednji pneumatik. Naravno, drugo i četvrto mesto na MotoGP-u Austrije i Štajerske je dobar rezultat sa značajnim poenima za nastavak šampionata. Ipak, ostaje žal jer je mogao još bolje.

 

 

Doviciozo je na kraju bio peti, što mu je omogućilo da se približi Kvartararu, koji je još uvek vodeći u generalnom poretku. Borba za titulu je doživela neverovatan obrt, jer razlika između dvojice prvoplasiranih iznosi samo tri poena, a oni su daleko od toga da su jedini kandidati za titulu.

 

Još jedna žrtva crvenih zastava je bio Nakagami, koji je morao da se zadovolji sedmim mestom u Štajerskoj, a sve je moglo da bude mnogo, mnogo bolje za njega.

 

 

Binderovo izletanje u krivini 1 ga je koštalo plasmana u prvih šest, tako da je pobednik VN Češke  prošao liniju cilja četiri deseta dela sekunde ispred najbolje Yamahe, koju je vozio Valentino Rosi. Dan za zaborav za proizvođača iz Ivate, s Vinjalesom bez poena i Kvartararom na tek 13. poziciji. Yamahini vozači će sigurno biti srećni što će konačno napustiti Red Bull Ring.

 

 

Deseto mesto je otišlo u ruke novajlije, Ikera Lekuone, koji je zaokružio sjajan dan za Red Bull KTM Tech 3. Ovo je drugi plasman mladog Španca u prvih 10, samo pola sekunde iza devetostrukog šampiona Rosija. Danilo Petrući (Ducati) i Aleš Espargaro (Aprilia Racing Team Gresini) završili su trku ispred Kvartarara, dok su odlični Žoan Zarko (Esponsorama Racing), koji je startovao iz „pit lejna“ i Franko Morbideli (Petronas Yamaha SRT) kompletirali osvajače poena.

 

Dakle, imali smo još jedan „triler“ u Špilbergu. Ko je to mogao da predvidi? Tri poena razlike između Kvartarara i Dovicioza u generalnom plasmanu obećavaju visokoadrenalinski nastavak sezone, posebno ako u obzir uzmemo da se karavan seli u Italiju. Miler takođe nije daleko, sa samo 14 poena zaostatka, dok samo šest poena deli Bindera na četvrtom i Oliveiru na devetom mestu.

 

 

Sledeći na redu je Mizano, nakon preko potrebne dve nedelje pauze za sve u padoku. Ako ste do sada imali dilemu, koji je to sport najuzbudljiviji na svetu, sada verovatno više nemate…

Pavle Barta

MotoGP Štajerske (Red Bull Ring) 2020.

Poz. Poeni Br. Vozač Nac. Tim Motocikl km/h Vreme
1 25 88 Miguel OLIVEIRA POR Red Bull KTM Tech 3 KTM 183.5 16’56.025
2 20 43 Jack MILLER AUS Pramac Racing Ducati 183.5 +0.316
3 16 44 Pol ESPARGARO SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM 183.4 +0.540
4 13 36 Joan MIR SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 183.4 +0.641
5 11 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 183.3 +1.414
6 10 42 Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 183.3 +1.450
7 9 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda 183.2 +1.864
8 8 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 182.8 +4.150
9 7 46 Valentino ROSSI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 182.7 +4.517
10 6 27 Iker LECUONA SPA Red Bull KTM Tech 3 KTM 182.6 +5.068
11 5 9 Danilo PETRUCCI ITA Ducati Team Ducati 182.5 +5.918
12 4 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 182.4 +6.411
13 3 20 Fabio QUARTARARO FRA Petronas Yamaha SRT Yamaha 182.2 +7.406
14 2 5 Johann ZARCO FRA Esponsorama Racing Ducati 182.2 +7.454
15 1 21 Franco MORBIDELLI ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha 181.7 +10.191
16 73 Alex MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 181.7 +10.524
17 35 Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda CASTROL Honda 181.5 +11.447
18 6 Stefan BRADL GER Repsol Honda Team Honda 181.4 +11.943
19 38 Bradley SMITH GBR Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 181.3 +12.732
20 51 Michele PIRRO ITA Pramac Racing Ducati 181.0 +14.349
21 53 Tito RABAT SPA Esponsorama Racing Ducati 181.0 +14.548
12 Maverick VIÑALES SPA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 0 krugova

Vremenski uslovi:

 Staza: suva    Temperatura vazduha 22 stepena   Vlažnost vazduha: 60%   Temperatura staze 35 stepeni

Rekordi:

Pol pozicija: Pol ESPARGARO 1’23.580 185.9 Km/h
Najbrži krug trke: krug: 4 Pol ESPARGARO 1’23.877 185.3 Km/h
Rekordni krug u jednoj trci: 2019. Andrea DOVIZIOSO 1’23.827 185.4 Km/h
Apsolutni rekord kruga: 2019. Marc MARQUEZ 1’23.027 187.2 Km/h

 

GENERALNI POREDAK VOZAČA

POZ VOZAČ POENI
1 Fabio Quartararo 70
2 Andrea Dovizioso 67
3 Jack Miller 56
4 Brad Binder 49
5 Maverick Vinales 48
6 Takaaki Nakagami 46
7 Valentino Rossi 45
8 Joan Mir 44
9 Miguel Oliveira 43
10 Pol Espargaro 35
11 Franco Morbidelli 32
12 Johann Zarco 30
13 Alex Rins 29
14 Danilo Petrucci 25
15 Alex Marquez 15
16 Aleix Espargaro 15
17 Iker Lecuona 13
18 Francesco Bagnaia 9
19 Bradley Smith 8
20 Tito Rabat 7
21 Cal Crutchlow 7
22 Michele Pirro 4
23 Stefan Bradl 0

 

GENERALNI POREDAK KONSTRUKTORA

POZ KONSTRUKTOR POENI
1 Yamaha 88
2 Ducati 87
3 KTM 82
4 Suzuki 57
5 Honda 46
6 Aprilia 20

GENERALNI POREDAK TIMOVA

POZ TIM POENI
1 Petronas Yamaha SRT 102
2 Monster Energy Yamaha MotoGP 93
3 Ducati Team 92
4 Red Bull KTM Factory Racing 84
5 Team Suzuki ECSTAR 73
6 Pramac Racing 69
7 Red Bull KTM Tech 3 56
8 LCR Honda IDEMITSU 46
9 Hublot Reale Avintia Racing 30
10 Aprilia Racing Team Gresini 23
11 Repsol Honda Team 15
12 Reale Avintia Racing 7
13 LCR Honda Castrol 7

Top Reviews

Video Widget

gallery