Najneobičniji reli auto ikada: Vožnja Rolls-Royce Cullinan-a više od 2.000 km kroz pustinju nije za svakoga
U avgustu prošle godine u Budimpešti deo naše redakcije imao je prilike da prisustvuje promociji prvog Rolls Royce SUV modela Cullinan. Pravo zadovoljstvo je bilo provozati ovaj ultraluksuzni terenac ulicama, ali i brdima oko mađarske prestonice. Ranije prošle godine imali smo prilike da ga upoznamo i na sajmovima u Beču i Beogradu.
Sada nam stiže nešto sasvim drugačije, odnosno vest o vožnji kraljevskog SUV-a u potpuno drugačijim, ekstremnim uslovima.
Znamo da je Rolls-Royce Cullinan redefinisao značenje luksuza u segmentu terenaca, ali koliko je on zapravo dobar u pravoj offroad vožnji? Emme Hall iz CNET Roadshow odlučila je da proba jedan na, ni manje ni više nego, Rebel reliju, prvom i najvećem offroad reliju za žene. U dužini od preko 2.000 km ovaj ženski reli vozi se kroz pustinju država Nevade i Kalifornije. Inače, Hall i njena suvozačica takmičile su se i prošle godine u crossover kategoriji, pobedivši sa Jeep Wrangler Rubiconom, te su želele da ove godine ponove uspeh u Cullinanu, terencu „teškom“ 325.000 dolara u SAD.
Kao što znamo, Cullinan nema toliko veliko rastojanje od tla kao klasični terenci, tako da je sreća što se većina Rebel relija odvija na pesku, dinama i uskim stazama od šljunka. Da je događaj zahtevao ozbiljne offroad prepreke, poput prelaske vode ili stena na tvrdoj terenskoj stazi, britanski SUV možda ne bi potrajao dugo.
Podsećanja radi, ovaj Rolls Royce među terencina, i obrnuto, ima i više nego dovoljno snage. Ispod haube mu je 6.75 litarski twin-turbo V12 motor koji razvija 571 kS i 870 Nm obrtnog momenta. Uz pogon na sva četiri točka i automatski osmostepeni menjač ovo bi trebalo da bude dovoljno za većinu offroad prepreka.
Ipak, težina mu nije jača strana i može predstavljati problem za offroad aktivnosti. Vaga kaže 2.753 kg neto, ne računajući sav prtljag koji je posada Roadshow-a nosila, pa je Cullinan manje zver nego što se to čini na prvi pogled. Treba napomenuti da je Cullinan ovde bio opremljen rezervnim točkovima, jer nisu postojale terenske gume za postavljanje na 21-inčne felne. Deluje kao sasvim običan terenac zar ne?
Da li ćemo videti kako najluksuzniiji SUV tone u pesak i zaglavi se, ili će britanski kraljevski brend preživeti izazov od preko 2 hiljade kilometara izvan puta? Pogledajte ceo video i saznajte sami.