Hyundai teži da postane jedan od vodećih svetskih automobilskih proizvođača na polju razvoja i proizvodnje ekoloških vozila. Trenutno, u svom asortimanu poseduje eko modele u svim segmentima. Ti modeli su: IONIQ, SONATA, NEXO, KONA (u varijantama Hybrid, Plug – in, electric, zavisno od modela).
Od lansiranja prethodnog modela IONIQ, 2016 godine, u svetu je prodato preko 60.000 vozila. Hyundai Srbija na domaćem tržištu može ponuditi sve tri verzije aktuelnog modela: IONIQ Electric, IONIQ Hybrid i IONIQ Plug–in Hybrid. Polovinom 2020. godine očekuje se dolazak modela KONA Electric na tržište Srbije.
Model IONIQ dobitnik je maksimalnih 5 zvezdica na EURONCAP testu. To je takođe prvi automobil u svetu koji može da ponudi tri opcije pogona: Hybrid, Plug – in Hybrid i Full electric.
Hyundai Kona i Kona Electric CUV su zajedno ponele nagradu “North American Utility Vehicle of the Year” koju dodeljuje uvaženi žiri udruženja specijalizovanih medija za automobilsku industriju “North American Car, Utility and Truck”. Ovo je prvi put da Hyundai CUV model osvoji nagradu u kategoriji compact utility vechile.
Prognoze i očekivanja ukazuju na dodatni porast potražnje eko vozila u narednom periodu, kako na globanom nivou, tako i na našem tržištu.
S toga, Hyundai Motor company najavljuje investiciju u visini oko 51.81 bilion dolara, između 2020. i 2025. godine, u novi strateški plan. On uključuje ulaganje u full electric i fuel cell automobile, autonomnu vožnju, leteće taksije i usluge mobilnosti.
Naziv tog plana je “ Strategija 2025 “, koji ima za cilj da se Hyundai pozicionira u prva 3 proizvođača baterija i fuel cell automobila, sa godišnjom prodajom od 670 000 električnih automobila, od kojih 560 000 full electric vozila i 110 000 fuel cell automobila.
Cilj plana je da se elektrifikuje većina novih modela do 2030. godine, na ključnim tržištima, kao što su SAD, Evropa i Koreja, dok je na tržištima u razvoju poput Indje i Brazila taj plan pomeren na 2035. godinu.
Takođe, u planu je potpuna transformacija pametnih rešenja mobilnosti do 2025. godine, koja će se distribuirati na dva načina:
– Uslugama mobilnosti, koje će se ogledati u personalizovanim uslugama i sadržajima integrisanim na jednoj platformi. U SAD Hyundai će testirati visok nivo autonomije vozila za usluge car sharing i robotaxi. U Evropi kompanije će se prvo fokusirati na kompanije koje kombinuju proizvode i usluge. U Koreji, Aziji i Australiji Hyundai će prvenstveno biti partner lokalnim kompanijama koje se bave uslugama mobilnosti.
– Putem uređaja za mobilnost, proizvodnja Hyundai Motor Company će se proširiti sa automobila na avio taksije, robotiku i druge uređaje za mobilnost. Hyundai se fokusira na razvoj letećih automobila, koji bi mogli postati komercijalizovani u skorijem periodu, pored najnaprednijih automobila sa autonomnim upravljanjem.
“ Strategija 2025 “ bi trebalo da stvori profitabilnije poslovanje, sa tržnim udelom od 5% u 2025. godini na globalnom tržištu, u odnosu na 4% u 2018. godini.
Planirano je proširenje operativne margine na 8% u 2025 .godini, što je 2,5% više u odnosu na prošlu godinu. Na ovaj način će se Hyundai Motor Company pozicionirati među najprofitabilnije proizvođače automobila na svetu.
Hyundai Srbija takođe ulaže napor u razvoj svesti o ekološkim vozilima na domaćem tržištu. U skladu sa tim, postavljen je brzi punjač za električna vozila ispred Hyundai centra u Ulici Milutina Milankovića 7V koji je dostupan besplatno svim vlasnicima električnih i plug in vozila. Model punjača je Terra 54 EV Charger 50 KW sa 2 priključka CCS-2 i AC, a proizvođač je ABB. Poseduje ulaz od 400 V / 112A / 77KW @ 50 Hz. Jednosmerna struja iznosi DC, 150 – 500V, a naizmenična 400 V.
Vreme punjenja modela Kona EV sa 64 KWh baterijom, na brzom punaču od 50 KW iznosi:
Brzo punjenje do 80%
opseg 40 Km → max Km za 75 min
opseg 40 Km → economi Km za 57 min
Lagano punjenje na 100%
Za maksimalan opseg Km 9 h : 35 min
Za ekonomi opseg Km: 6 h : 10 min
PR Saopštenje: Hyundai