Dostavne kompanije u urbanim zonama traže visko konektovano električno vozilo, Građevniska industrija preferira „Old School“ pristup: pouzdanost, robusnost i bezbednost. Kako izaći svima u susret? Odgovor daju „Bodibilderi“.
Poseta fabrici u Ludwigsfelde –u
Koliko jedan gigant auto-industrije kao što je grupacija “Daimler” ima prostora za personalizaciju govore sledeće brojke. Na prezentaciji ““Clever Bodybuilder Solutions 2019″ (Inventivna karoserijske rešenja 2019), održanoj u fabrici kompanije Mercedes-Benz u Ludwigsfelde–u nadomak Berlina, izloženo je 33 različitih karoserističkih rešenja za čitavu flotu vanova ovog proizvođača (ima ih preko 1.000).
U rasponu od kipera sa alu komponentama do mini buseva specijalno prilagođenih za prevoz svatova pokriveno je devet sektora: maloprodaja i eBakaluk , Zanati i usluge, prevoz putnika, ograničena mobilnost, Kamperi, Logistika, građevinarstvo, javne službe i posebne namene.
Kod kipera sa aluminijumskim komponentama, od aluminijuma su izrađeni sanduk i njegova prateća oprema. Time se štedi i do 250 kilograma, pa toliko više tereta može da se ponese.
Sama fabrika je velika koliko i 75 fudbalskih terena, a svakog dana je napušta po 75 šlepera punih Sprintera.
Lija koja razvozi smrznutu ribu
Ključne teme na prezentaciji čine izazovi digitlizacije, elektifikacija flotnog transporta i održivost.
Šta se radi na ovom planu možda najbolje ilustruje primer iz karoserističke kuće “Kerstner”: Mercedes Benz eVito nazvan Polarna lisica (Polarfuchs) .
Inovacija na ovom električnom transporteru je ta da je rashladni sistem povezan na sistem za rekuperaciju električne energije tako da nema potrebe da dodatnim baterijama.
Tokom testiranja u Belgiji, ovaj električni trasporter, obavljao je 40 do 50 isporuka sa jednim punjenjenem baterije.
Konektivnost caruje
Treća generacija Sprintera, dobila je zadatak da promoviše “Mercedes PRO connect” digitalno rešenje za umrežavanje unutar flote vozila. “Mercedes PRO connect” optimizuje komunikaciju između menadžera flote, vozača i njihovih vozila. Narudžbama i dostavama se upravlja preko neta, a informacije poput lokacije vozila, goriva u rezervoaru i servisnih intervala dostupne su praktično u realnom vremenu. Time se minimalizije period tokom kog vozilo nije iskoriščeno ali i olakšava analiza poslaovanja.
Sprinter u rasponu konfiguracija od 3.5 do 5.5 tona može biti vozilo koje pruža transportna rešenja u svim sektorima. Robusnost, trajnost, snaga, udobnost, praktičnost i ekonomičnost eksploatacije pojmovi su koji se generacijama unazad vezuju za Sprinter. Panel ven, “šasija”, “Putar” ili vučno vozilo neke su od najpopularnih karoserističkih opcija Sprintera. Pri tome ovaj trasporter zahvalan je za ugradnju specijalne opreme.
Sada komitentima na raspolaganju stoje sve tri opcije pogona: Na prednje, zadnje ili sve točkove.
Za kamperske konvezije Sprintera dostupni su servisi održavanja vozila, pomoć u slučaju nezgode ili kvara, kao i teledijagnostika vozila.
MBUX sistem poznat iz automobila, sa sve glasovnim komandama, kod kampera dopunjen je posebnim interfejsom. Uz njegovu pomoć briše se podela na komande za vozilo i komade za “dnevni boravak”. Time se upravljanje svim funkcijama u vozilu centralizuje.
Elektrifikacija mercedessove flote trasportera nakon eVita i EQV-a nastaviće se krajem ove godine kada stiže i Sprinter na električni pogon.
Inteligentna fabrika
Fleksibilnost je jedan od nezaobilaznih faktora u savremenoj proizvodnji vozila. Mercedesova fabrika u Ludvigsfeldeu mesto je na kome se sreću rešenja inteligentne proizvodnje i digitlaizacija.
Pre nego što je ovde krenula proizvodnja nove generacije Sprintera, uvedene su tehnolgije umrežavanja kao što je identifikacija putem radijske frekvencije. Ovo je jedna od prvih fabrika u svetu gde je samohodnim robotizvanim kolicima, bio poveren zadatak trasporta komponenti do zadatih pozicija na proizvodnoj traci.
Ta samohodna kolica nose naziv „Customer Car“. U njih su složeni delovi prema specifikaciji naručioca. Ti delovi stižu na stanice za montažu gde treba. Kuda idu, koliko brzo i kada da stignu javljaju im trasponderi ugrađeni u pod fabrike, celom dužinom trase. Fabrika ima dve montažne linije, a svaka je dugačka po 400 metara. Postoji i nekoliko pomoćnih linija koje ih povezuju.
Već sada ovde se testiraju tehnologije, koje će omogućiti centrlaizovanu kontrolu proizvodnog procesa.
Centralizovana kontrola proizvodnog procesa predstavlja ideju da se svaki ugrađeni deo obeleži malim čipom, kao npr. roba u radnjama (protiv krađe). Na taj način će Mercedes moći da isprati ključne delove od dobavljača, do eventualne „after/post“ prodaje.
Bodi Bilderski centar
Zapravo nije reč o teretani, ali ima veze sa teretom, tačnije prevozom istog.
Bodybuilder Centre (BB centre) mogao bi se nazvati centralom za sve u vezi Mercedesovih venova. Tersna saradnja sa karoserističkim kompanijama iz celog sveta, traje više od 15 godina. Neka od karoserijskih rešenja konstruišu se u ovoj ustanovi, ali takođe se izdaju atesti da je konverzija sprovedena u parnerskoj karoserističkoj kompaniji u skladu sa strogim standarima o bezbednosti i kvalitetu kompanije Daimler AG.
U poslovnaju BB centra velika pažnja poklanja se pružanju tehničke podrške ali se takođe proverava i rangira kvalitet rada korserističkih firmi. Neretko, u BB centru bave se direktom prodajom, projektima nakon prodaje kako za privatna lica tako i kompanije.
Udruženi rad
Šta ako vam kažemo da Mercedesov transporter tačno skrojen po vašoj meri već postoji ?
2004-te godine „BB Centar“ otvorio je svoj internet portal. Reč je platformi za razmenu informacija izmedju Daimler AG i partnerskih kompanija. Preko četiri hiljade specijalista iz skoro osam hiljada komapnija svih profila razmenju informacije, podatke i diksutuju o rešenjima. Korisnicima je na raspolagnaju preko 1,1 miliona dokumenata.
Sa portalom “Conversion World” (https://conversion-world.mercedes-benz.com/) Mercedes-Benz se okreće svojim kupcima. Transporter koji najviše odgovara vašim potrebama možete na ovom sajtu pronađi među 227 konverzija , koje nudi 150 karoserističkih kompanija. Najveći deo onoga što se može naći na ovom sajtu može se realizovati i kod ovlašćenih „nadgrađivača“ u Srbiji
Tehnički podaci, kontakt adrese i podrška- sve je ovde dostupno uz samo nekoliko klikova. Za sva važa pitanja oko konverzuija, neko već ima spreman i atestiran odgovor.
Iz Ludwigsfelde-a za Vrele Gume: Miroslav Šosberger
Fotografije: Vrele gume , Mercedes-Benz
1 Komentar
Comments are closed.
[…] Mercedes-Benz eSprinter ima snagu od 116 kS i 295 Nm obrtnog momenta električnog motora koja se isporučuje na prednje točkove. […]