AktuelnoVesti

40 godina Renault-a Fuego

2.44KPregleda

Renault Fuego slavi 40. rođendan

 

U martu 1980. godine, kupei Renault 15 i Renault 17 ustupili su mesto novom modelu nazvanom Fuego. Ovaj coupe serijske proizvodnje bazirao se na platformi limuzine Renault 18.

 

 

Revolucionarni naziv ga nije samo istakao među modelima označenima slovom R i brojkom, već je karakterisao njegovu dinamičnost i međunarodni potencijal. Originalni dizajn je odlikovao njegove performanse, a dugačka vrata olakšavala su pristup zadnjoj klupi.

 

 

Namera je bila da osvoji najširu publiku, nezavisno od njene kupovne moći. Zbog toga je stvorena bogata ponuda, pa su se između osnovne TL verzije  i najnaprednije Turbo našle varijante GTL, TS, GTS, TX, GTX, pa čak i model sa turbodizelskim motorom. Zapremina motora je iznosila od 1.400 do 2.000 cm³.

 

 

Verzija GTS je bila referentni model i činila je većinu od 226.000 modela Fuego proizvedenih tokom pet godina.

 

 

Zahvaljujući alijansi Renault-AMC, Fuego stiže i na američko tržište 1982. godine. Ova verzija se isticala standardnim američkim odbojnicima, svetlima, pokazivačima smera i posebnom opremom: aluminijskim naplatcima i gumama Michelin TRX, električno sklopivim platnenim krovom, sistemom centralnog zaključavanja, klima-uređajem i fantastičnim presvlakama.

 

 

Renault Fuego iz 1982. je bio prvi automobil sa sistemom za daljinsko zaključavanje. Takođe je prvi automobil koji je na upravljaču imao komande audiosistema.

 

 

Osnovni tehnički podaci:
Godina lansiranja: 1980.
Motor: četverocilindarski + Garrettov turbopunjač, 1.397 cm 3 / 160 kS;
Menjač: 5-stepeni menjač + MA, prednji pogon;
Kočnice: 4 disk-kočnice;
Dimenzije: dužina: 4.358 mm; širina: 1.692 mm;  međuosovinski razmak: 2.443 mm; masa: 970 kg;
Najveća brzina: 200 km/h

4 Komentara

      1. U pravu ste. U pitanju je tekst-saopštenje Renault Srbija koji nismo do kraja proverili. Izmenićemo netačne podatke. Hvala na korekciji i što nas pažljivo pratite! 🙂

        1. Ja sam se uvijek čudio kako ljudi po salonima i ne znaju šta prodaju dok sam ja bio načitan preko Automol, Auto, Auto Klub, i, naravno Vrele Gume a i ostali…
          Evo VG, broj 134 stoji ispred mene 😎

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery