Online plus

Barnea muzej svadbenih limuzina

Rolls-Royce za svečanosti u belom

339Pregleda

Prateći trend butik auto salona u evropskim metropolama, kolekcionar Jakob Barnea, preselio je deo eksponata iz svog muzeja u garažu u centru Beča. Postavka od 25 vozila, potvrđuje da je doktor Barnea vlasnik najveće kolekcije svadbarskih Rolls-Royce modela u Austriji.

Miroslav Šosberger i Rollsovi (1)

Po meri Elvisa

Jedan od njih je Silver Cloud iz 1957. godine, koga stručna štampa je svojevremeno proglasila najboljim automobilom na svetu.

Visoko na listi prvih kupaca pribeležen je Frank Sinatra. Elvis  je početkom 60-tih  sebe častio izdanjem Phantom  V, koje je zapravao bazirano na Silver Cloud-u.  Od 1955. do 1966. bio je ovo osnovni model kompanije Rolls-Royce.  Kroz tri generacije proizvedeno je 7.372 primerka. Silver Cloud pokreće redni šestocilindarki motor zapremine 4.9 litara koji razvija 155 ks. Menjač je General Motorsov Hydramatic.

Cadillac de Ville

U svojoj trećoj generaciji (1965. – 1970.) Cadillac de Ville postao je centralni model američkog proizvođača.  Kabriolet iz Barnea kolekcije , proizveden je 1966. godine. Ima V8 motor zapremine 7025 cc , sa 345 ks. Tokom vožnje po Beču, konstatujemo da je  konkurentan i novijim limuzinama po luksuzu i udobnosti. Jedino što je na planu potrošnje goriva jako neprijatan za novčanik.  S obzirom da troši 30 litra na 100km, novac očas izdimi kroz auspuh.

Alvis Panzer

Prvog dana otvranja kolekcije bečki Doktor za oldtajmere je goste lično vodio kroz postavku, a otvaranje izložbe imalo je notu pred božićnog druženja. Promocija postavke nije mogla da prođe bez jedne premijere: Alvis Speed 25 iz 1937. godine. Podignut na dizalici, ovaj turer oduševio je posetioce detaljnošču restauracije.

“Alvis je proizvodio automobile , čvrste kao tenkovi”, kaže Dr Barnea, misleći pri tome na masivnu čeličnu šasiju, u velikoj meri odgovornu za težinu vozila od gotovo 1.800 kg. Istina, kompanija Alvis je u svom proizvodnom programu imala i oklopna vozila. Speed 25 bio je napredan za svoje vreme. Redni šestak zapremine 4.2 litra razvijao je 140 ks. Vešanje je bilo nezavisno, kočnice su imale servo pojačanje, dok je menjač bio kompletno sinhronizovan.

Izrada karoserije bila je poverna različitim manufakturama. Drugim rečima, svaki Alvis Speed 25 je unikat.  Dobra vest je i da je procent sačuvnih primeraka izuzetno velik.  Možda baš zato da postanu vaši za cenu u zoni od 170.000 evra.

E to je auto da mladu odvezete na medeni mesec.

Autor: Miroslav Šosberger

Sponzor našeg putovnja u Beč bila je kompanija Fudeks.

Fudeks rent a car ulazi u 2019.  uz brojne novine kada je reč o unapređenju usluga, digitalizaciji poslovanja i voznom parku koji obuhvata sve tipove automobila – od malih gradskih do porodičnih, luksuznih i sportskih modela. I sve to po uvek konkurentnim cenama.

Postoji mogućnost i online rezervacija i plaćanja najma vozila. Vozni park je proširen i dopunjen novim modelima do sada najtraženijih automobila kao i atraktivnim novitetima koje možete isprobati zahvaljujući Fudeks rent a car-u.

Ukoliko Vam je potrebna višednevna rent a car usluga, transfer od aerodroma Beograd do određene destinacije, ili bilo koje druge lokacije, Fudeks rent a car je pravi izbor.

Ostavite komentar