AktuelnoOnline plusVesti

Zašto je novi BMW 7 pretežak??!

7.7KPregleda

Sve veći, sve teži, sve tromiji i sve skuplji! BMW??

 

Decenijama je važila izreka „debela Mečka“ kao sinonim luksuza, moći i osrednje dinamike velikih Mercedesa. Vremena se menjaju pa je i Mečka sve okretnija…

 

Nova generacija BMW modela iz najveće serije 7, uz zanimljiv dizajn skreće pažnju po još jednom pitanju a to je težina automobila.

 

Nekada startni i okretni BMW u svim kategorijama, sve je teži, veći i tromiji jer je porastao po svim osnovama.

 

 

BMW serije 7 premašio 3 tone ukupne težine 

 

Primera radi,  nova standardna „sedmica“ je po dimenzijama prerasla prošle generacije u produženoj long verziji uz težinu od 2.200 – 2.400 kilograma u zavisnosti od opremljenosti. Sa punim opterećenjem premašuje 3.000 kilograma, što je sve bliže „C“ kategoriji!

 

BMW je stigao na granicu težine od 3.5 tone maksimalno dozvoljene za vozače B kategorije

 

 

Električna varijanta BMW i7 bez vozača i prtljaga ima čak 2.640 kilograma dok pod punim dozvoljenim opterećenjem automobil ima neverovatnih 3250 kilograma!

 

Restilizovani X7 bez vozača ima gotovo 2.500 kg i preko 3 tone ukupne težine

 

Zvaničnici BMW se pravdaju da je ovo maksimalna težina preko koje se neće ići, bar kako tvrdi direktor projekata serije 7  Christoph Fagschlunger.

 

„Mislim da automobili u budućnosti neće biti još teži, a za to postoji niz razloga. Za nas kao kompaniju koja nudi putničke automobile još uvek je moguće da zadovoljimo sve zahteve u okviru zakonom propisanih restrikcija“, rekao je Fagschlunger za CarSales.

 

 

A ako se pitate ko je kriv za toliki rast mase, značajan je uticaj povećanih zahteva po pitanju luksuza i komfora. Tako Fagschlunger otkriva da je samo sedište vozača danas 40 kg teže nego što je bilo pre 20 godina.

 

Takođe, dir. projekta BMW 7 indirektno i priznaje da novi BMW modeli više nemaju sebi svojstvenu dinamiku

 

Rast automobila će prirodno završiti jednog dana kad više neće stati u garažu ili neće moći da pri skretanju zadrži kolovoznu traku. A taj je dan jako blizu. Više komfora ne donosi više dodatnu masu. Tehnologija je sve pametnija. Vibracije u vožnji možete poništiti dodatnim masama, ali i aktivnim sistemom poništavanja buke“, rekao je Fagschlunger.

 

 

Štednja na svakom detalju ubijaja BMW „ličnost“  a cene modela otišle u nebesa

 

 

Ako se takođe iz svega  zapitate zašto BMW još ne koristi u većoj meri nove značajno skuplje kompozitne materijale da bi olakšali automobile, već se još uvek drže teške klasike, odgovor je jednostavan: profit je sada na prvom mestu!

 

Performanse i poštovanje tradicije? Koga briga… 

 

Miodrag Piroški

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery