AktuelnoOnline plusVesti

PLIVAJUČI ZAMAJAC: možda i nije pokvaren!?

8.71KPregleda

ZF Aftermarket otkriva kako da ispravno otkrijete kvar na plivajućem zamajcu (sa dve mase)?

 

Noćna mora svakog vozača, kvar zamajca, može i da se izbegne kvalitetnom dijagnostikom, ili bar ublaže buduće štete! U tekstu koji sledi, saznajte ono što niste znali o „plivajućem“ zamajcu, njegovoj zameni i najbitnijim elementima.

 

  • Pre zamene zamajca sa dve mase neophodno je proveriti njegove elemente, što će vas poštedeti nepotrebne zamene ispravnog zamajca

 

  • Zamena ispravnog zamajca sa dve mase bez pravilne dijagnostike njegovih komponenti nosi rizik od reklamacije i nepotrebnih troškova, jer bi u tom slučaju neispravna komponenta mogla biti pogrešno identifikovana. Situacija u kojoj nakon zamene zamajca sa dve mase kvar i dalje postoji, može pogrešno ukazati na kvar novog zamajca

 

  • Nedijagnostikovani kvar drugih komponenti koje podrazumevaju ispravno funkcionisanje zamajca sa dve mase može drastično skratiti radni vek novog zamajca sa dve mase.

 

 

Najčešća greška pre zamene zamajca sa dve mase je nedostatak dijagnostike ostalih delova što direktno utiče na kvalitet servisa i vek trajanja zamajca. Otkazivanje komponenti može se manifestovati simptomima sličnim habanju zamajca sa dve mase. ZF Aftermarket ukazuje na to kako sprovesti adekvatnu proceduru provere i savetuje šta je potrebno uraditi kako bi se izbegli problemi.

 

Praksa pokazuje da se odluke o zameni „plivajućeg“ zamajca sa dve mase u mnogim slučajevima donose prenagljeno. 

 

Tokom dijagnostike, potrebno je obratiti pažnju na dva važna pitanja: prvo je stepen istrošenosti komponenti koje izazivaju zbunjujuće simptome slične habanju zamjca sa dve mase, a drugi je problem dotrajalosti ili neispravnosti ostalih elemenata. Odluka da se neispravne ili oštećene komponente ne zamene dovodi do brzog habanja zamajca sa dve mase. Takve nedostatke bi uvek trebalo ukloniti pre nego što se donese odluka o zameni zamajca sa dve mase.

 

 

Provera početne brzine motora

 

Mala početna brzina motora može izazvati kvar „plivajućeg“ zamajca sa dve mase, jer proizvodi neželjene zvuke i vibracije. Takav kvar može dovesti u zabludu mehaničara, pošto će rezonantne vibracije ukazati na simptome na ispravnom zamajca sa dve mase. Tokom dijagnostike potrebno je proveriti da li broj obrtaja motora pri startovanju dostiže ugaonu brzinu od 300 obrtaja u minutu. Ako je brzina manja, potrebno je identifikovati uzrok i otkloniti kvar. Preporučuje se provera akumulatora, električnih priključaka i parametara startera.

 

ZF Aftermarket podsetnik: preterano mala početna brzina motora može da generiše skoro identične simptome kao istrošeni zamajac sa dve mase, što će drastično smanjiti radni vek novog. U tom slučaju, čak i ako je zamena zamajca sa dve mase ispravno rešenje, novi zamajac će se istrošiti mnogo brže nego što bi trebalo ili će prerano otkazati. 

 

 

Poći od osnova

 

Popravku bi uvek trebalo započeti otklanjanjem onih kvarova koji se mogu otkloniti uz najmanju cenu i trud. U ovom konkretnom slučaju to podrazumeva proveru stanja akumulatora, startera i sistema paljenja, sa posebnom pažnjom na tačke uzemljenja. Rastavljanje tačaka uzemljenja, čišćenje kontaminiranih delova i njihovo tretiranje protiv korozije može doneti iznenađujuće dobre rezultate. Poželjno je očistiti i terminale i stezaljke akumulatora.

 

 

 

ZF Aftermarket nudi poseban SACHS sistem za čišćenje električnih kontaktnih površina za električna kola automobila, npr. u kolu akumulatora ili kolu sistema paljenja. SACHS komplet za čišćenje dostupan pod brojem 4200 080 590, obuhvata adaptere za čišćenje (uključujući igle i stezaljke za akumulator), elemente za trenje, adaptere i produžetke kako bi se olakšalo čišćenje na teško dostupnim mestima.

 

 

Loš sistem ubrizgavanja

 

Nepravilan rad motora uzrokovan primera radi greškom u sistemu ubrizgavanja, može simulirati habanje zamajca sa dve mase, a samim tim i skratiti njegov radni vek. Kod modela automobila kod kojih postoji takva mogućnost, važno je preventivno kontrolisati korekcije protoka brizgaljki – svako odstupanje može ukazivati na izvor zvučnih problema i vibracija.

 

Treba imati na umu da odstupanja ubrizgavanja nisu uvek dokaz istrošenosti ubrizgača, već mogu biti posledica nepravilnog rada motora, npr. pad pritiska kompresije u pojedinačnim cilindrima ili istrošenost ventila.

 

 

Drugi izvori buke i vibracija koji imitiraju habanje zamajca sa dve mase ili stvaraju rezonantne vibracije u njemu

 

 

Još jedan problem koji bi trebalo razmotriti, a koji se javlja kod nekih modela automobila sa motorom sa kompresijskim paljenjem, jeste neispravan ili uklonjen EGR ventil u usisnoj grani. Ona mogu biti izvor buke i jakih vibracija dok je motor ugašen, što se može pogrešno uzeti za habanje dvomasnog zamajca.

 

Za više informacija o ponudama SACHS proizvoda posetite ZF Aftermarket web stranicu.

 

Video na ovu temu pogledajte na linku, a ostale epizode #GoodToKnow serijala dostupne su na  ZF Aftermarket YouTube kanalu.

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery