Da li je ovo Golf R budućnosti?
Električni „hot heč“ modeli još uvek nisu tržišno etablirani, prvenstveno iz razloga što proizvođači automobila priroritet stavljaju na SUV/krosovere.
Renault je koketirao s idejom o lansiranju „naoštrenog“ električnog hečbeka 2017. u vidu Zoe E-Sport Concepta s pogonom na sve točkove u postavci s dva motora i 460 ks. Nažalost, ovaj „brzanjac“ nulte emisije nikada nije ušao u serijsku proizvodnju, ali se zato nadamo da će sve biti drugačije s Volkswagen ID.X konceptom.
Predstavio ga je šef Volkswagenove divizije putničkih automobila, a ovaj atraktivni elektromobil koirsti istu formulu kao i Francuzi, što podrazumeva prisustvo dva motora i „dijetu“ u odnosu na regularan ID.3. Ralf Brandšteter kaže da je čak 200 kilograma lakši u odnosu na serijski model, uprkos akviziciji u vidu prednje postavljenog elektromotora.
Ovaj performantno orijentisani koncept isporučuje ukupno 333 ks (245 kW). Dakle, nešto je snažniji u odnosu na ostale modele bazirane na MEB platformi VW grupe, uključujući i ID.4 GTX, kineski ID.6, Audi Q4 e-tron i Škodu Enyaq iV RS.
Dodatni elektromotor doprinosi sprintu do „stotke“ za 5,3 sekunde, što ga čini dve sekunde bržim u odnosu na regularni ID.3 sa zadnjim pogonom. Ralf Brandšteter kaže da je koncept konstruisan tako da uključuje „drift“ režim, poput nove generacije Golfa R. Što se ostalih izmena tiče, one podrazumevaju spušteno ogibljenje, masivne točkove s niskoprofilnim gumama i neonske akcente spolja i unutra.
Nažalost, ID.X za sada ostaje isključivo u konceptnoj formi. Međutim, s pozitivne strane, ovaj automobil će predstavljati „izvor mnogih ideja“ koje će biti implementirane u buduće serijske modele. Očekuje se da će ID.3 s dva motora i AWD pogonom pojaviti u neko doba, ali čini se da to neće biti uskoro.
Vrele Gume