Buhanka (UAZ 452) u novom izdanju ali sa starim dobrim navikama
Legenda SSSR ali i dananašnje Rusije, terenski kombi UAZ 452 u narodu nazvan Buhanka, ponudio se modernim avanturistima u svojoj do sada nikada viđenoj luksuznoj verziji.
Nastao je kao naslednik modela 450 još 1965. godine i od tada pa do danas osim nekoliko vrlo skromnih restilizacija spoljašnjosti i ugradnje modernijeg agregata ništa nije učinio na svom prilagođavanju modernim trendovima.
Suštinski u Ulajanovskom Automobilskom Zavodu (UAZ) razmišljanja su sasvim drugačija i svode se na zaključak da se dobitna kombinacija nikada ne menja. A dobitna kombinacija u divljoj Rusiji znači pouzdanost, čvrstina i nepokolebljivost na teškim terenima. Upravo UAZ 452 je sinonim svih ovih atributa, bar kada se radi o preživljavanju u recimo Sibiru ili ruskim tajgama.
Buhanka je 55 godina nezamenljiva radna mašina ne samo u vojsci i policiji već i kod poštara, hitne pomoći i naravno radnih kolektiva. Kažu, nikada nikoga nije izdao na putu ili u bespuću!
Međutim novo doba i najezda “avanturista” koji osvajaju Rusiju, doveli su do potrebe da se Buhanka koliko toliko modernizuje i bar malo prilagodi aktuelnim prilikama.
UAZ 452 Ekspedicija, zamišljen je kao luksuzniji model koji osim standardnih off road atributa poseduje udobnija sedišta sa grejanjem, vinč za izvlačenje, snažniju zaštitu donjeg postroja,ojačan krov i opremljen je trenutno najboljim terenskim pneumaticima BFGoodrich AllTerain.
UAZ Ekspediciju pokreće milijardu puta dokazani 2,7 litarski četvorocilindarski benzinac od 111 KS i 146 Nm čiji se pogon u osnovi prenosi na zadnju osovinu.
Motor je još uvek smešten ispod poklopca između vozača i suvozača čime je ne samo ostao dobar balans težina vozila već i omogućen lak prilaz sklopovima.
Buhanka ili UAZ 452 poseduje skraćene prenose odnose, zaključavanje zadnjeg diferencijala, aktivaciju 4×4 i zaključavanje prednje osovine.
Modernizovani model je sada dostupan i u narandžastoj boji, uz standardnu vojničku sivomaslinastu.