Toyota danas otvara važno novo poglavlje u istoriji modela RAV4. Naime, danas je održana svetska premijera modela RAV4 Plug-in Hybrid na Sajmu automobila u Los Anđelesu.
Ova prva plug-in hibridna električna verzija modela RAV4 kruna je više od 20 godina liderstva kompanije Toyota na polju tehnologije i proizvodnje hibridnih pogonskih sklopova. Tako Toyota korisnicima nudi vozilo koje teži da bude još snažnije i efikasnije od bilo kog drugog u svojoj klasi. Između ostalog, i u pogledu emisije štetnih gasova i niske potrošnje goriva.
RAV4 Plug-In Hybrid predstavlja vrhunac pete generacije RAV4 serije
To je varijanta koja je još jednom potvrdila istorijski status ove Toyote, kao jednog od najpopularnijih SUV vozila u Evropi. Poručeno je čak 120.000 primeraka od kada je peta generacija lansirana na tržište ranije ove godine. Uključujući i više od 105.000 hibrida (Zapadna Evropa).
Pozicija modela RAV4 Plug-in Hybrid, kao najboljeg iz RAV4 serije i predvodnika aktuelne serije hibridnih električnih vozila kompanije Toyota, bazira se na kombinaciji velike snage i visokih performansi, izuzetne efikasnosti, vrhunskih dinamičkih sposobnosti GA-K platforme i sjajnim mogućnostima upravljanja na putu i van njega. To pre svega zahvaljujući standardnom AWD-i inteligentnom sistemu električnog pogona na sva četiri točka.
Iskustvom stečenim kroz razvoj dve generacije Prius Plug-in Hybrid modela, Toyota je ohrabrena da proizvede nov impresivan pogonski sklop za RAV4.
S punom sistemskom izlaznom snagom od 306 KS/225 kW*, ovaj RAV4 ima potencijal da ubrza do 100 km/h iz mesta za samo 6.2 sekunde*. Na taj način ovaj model pobeđuje svu konkurenciju na konvencionalni pogon. Pored toga, teži da zadovolji ekonomičnost emisije CO2 i potrošnje goriva na najbolji način u svojoj klasi. Podaci o WLTP-standardu pre homologacije, kompanije Toyota, ukazuju na emisiju CO2 manju od 30 g/km*. Ovaj stepen nije nadmašio nijedan od aktuelnih D-segment plug-in AWD SUV hibrida.
Toyota je ulagala u napredak u performansama koje električna energija može da omogući, u cilju dostizanja značajnog povećanja izlazne snage, u poređenju sa standardnim RAV4 Hybridom. Razvijena je nova litijum-jonska baterija velikog kapaciteta i dodat pojačani konverter jedinici za kontrolu snage hibridnog sistema. Benzinski 2,5-litarski Hybrid Dynamic Force motor je isti kao i kod standardnog RAV4 Hybrida.
Rezultat nije samo efikasno ubrzanje iz stanja mirovanja. RAV4 Plug-in Hybrid će takođe imati mogućnost prelaska većeg broja kilometara u čistom EV modu, uz nula potrošnje goriva i emisije gasova. Očekivani broj pređenih kilometara (WLTP standard) prelazi 60*, što je više od drugih konkurentnih plug-in SUV hibrida, uz to i više od 50 pređenih kilometara dnevno, što je evropski prosek u vožnji do posla i nazad.
Novi RAV4 Plug-in Hybrid očekuje se na tržištu u drugoj polovini 2020. godine.
Napomena: * Privremene vrednosti podležu konačnoj homologaciji