970_250_eko
AktuelnoVesti

Šta sve znamo o budućoj BMW-ovoj perjanici – X8?

2.49KPregleda

Ko bi pre desetak godina mogao da pretpostavi da će BMW zauzeti kurs koji danas ima, kada je o novim modelima reč i proizvodnoj filozofiji uopšte

 

Bavarci su svoju nekada tradicionalnu gamu proširili i po horizontali i vertikali, s kompaktnim modelima, vozilima srednje veličine, kao i onim velikim, koji su usput dobili raznorazne derivate.

 

 

Čitav SUV/krosover portfolio BMW-a je sada u rasponu od X1/X2 pa do moćnog X7, koji će takođe dobiti „dvojajčanog“ blizanca, ali možda ne na način na koji to većina ljudi očekuje.

 

Naime, dok su X2, X4 i X6 više „fensi“ i sportske verzije svojih parnjaka s neparnim brojevima, X7 je za sada jedini pripadnik svoje generacije u prve dve godine postojanja. To će se promeniti krajem 2021. ili početkom 2022., kada ovaj model bude prošao kroz redovnu restilizaciju, takođe poznatu kao „LCI“ (Life Cycle Impulse) u BMW-ovom vokabularu. Restilizacija BMW-ovog SUV sedmoseda će koincidirati s prvim X8, istinskom perjanicom, koja će se naći na samom vrhu BMW-ove SUV/krosover ponude.

 

 

O šansama za njegovo začeće su se vodile debate čak i pre lansiranja X7, ali sada, kada imamo „gomilu“ špijunskih fotografija, ne samo da sa sigurnošću znamo da će on stupiti na automobilsku scenu, već možemo da pretpostavimo mnoge stvari vezane za njega.

 

Internog naziva G09, novi X8 će posedovati sopstveni identitet, uprkos sličnom „anfasu“ kao X7, koji će takođe proći kroz temeljno unapređenje stajlinga.

 

 

U suštini, s uvođenjem novog dizajnerskog jezika za buduće BMW-ove SUV/krosovere, X8 će dovesti u pitanje nekonvencionalni prednji deo, što bi moglo da se prenese na novu generaciju serije 7, kao i njenu električnu verziju.

 

Kao što se može videti iz dostupnih špijunskih fotografija, „anfas“ odlikuje maska hladnjaka koja je uvećana horizontalno, dok se čini da su kućišta farova postavljena poprilično niže u odnosu na bilo koji drugi aktuelni BMW-ov model.

 

 

Za razliku od jasnih uglova i gotovo monolitske pojave X7, BMW X8 će posedovati krov koji se spušta prema zadnjem delu, mada ne tako strmo kao u slučaju X6 i X4, više u stilu X2 rekli bismo.

 

Zadnji deo će biti jednako kontroverzan, sa signalnom grupom koja se širi van kontura automobila, ali svi spoljašnji dizajnerski motivi prosto blede kada se uporede sa stajlingom enterijera.

 

Na prvom mestu, standardna verzija dolazi u konfiguraciji s četiri seišta, preciznije dva individualna sedišta pozadi umesto tradicionalne „klupe“. Redukovanje broja putnika povećava komfor i prostor za one koji su prisutni, mada će opcija s pet mesta za sedenje takođe biti dostupna za one koji će želeti X8 da koriste kao porodično vozilo.

 

 

Na drugom mestu, brojni detalji enterijera koji su mogli inicijalno da se vide u „interesantnom“ iX električnom krosoveru, biće preneseni u X8, što znači da će ovaj kupe/SUV putnicima pružati visokotehnološki ambijent.

 

Što se pogona tiče, možemo očekivati poznate „dežurne krivce“, koji se mogu pronaći ispod haube aktuelnog X7, ali i neke novitete. Osnovni 3,0-litarski „šestak“ s blago hibridnom asistencijom će se pridružiti 4,4-litarskom V8, dostupnom u dva nivoa snage, pod X8 50i i X8 M50i oznakama.

 

„Plug-in“ hibridna verzija će na „zadnjici“ biti prepoznatljiva po X8 45e bedžu, a trebalo bi da bude pogonjena 3,0-litarskim rednim šestocilindrašem i elektromotorom.

 

 

Moćni X8 M će naravno posedovati 4,4-litarski V8 i bar jedan elektromotor, koji će u zbiru isporučivati preko 750 ks.

 

Još uvek nije odlučeno da li će neki od šestocilndarskih turbodizela  biti dostupni za evropsko tržište. BMW je više trenutno koncentrisan na „plug-in“ hibride i električne modele što se bliske budućnosti tiče. Bilo kako bilo, X8 će biti poseban, u kojoj god iteraciji da se pojavi.

 

Vrele Gume

1 Komentar

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery