AktuelnoOnline plusVesti

Šta se dešava sa Fordom?

10.1KPregleda

Nakon Mondea, Focusa, Fieste uskoro se zaustavlja proizvodnja modela S-Max i Galaxy i to nije sve…

 

 

Možemo slobodno reći, Ford pionir epohe automobila i serijske proizvodnje, nakon više od jednog veka, uskoro više neće imati u ponudi automobil sa pogonom na motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

 

Sve je počelo ukidanjem modela Mondeo, za njim slede Focus i Fiesta a ovih dana je potvrđeno da od proleća 2023. više u ponudi neće biti ni modeli S-Max i Galaxy.

 

Razlog jednostavan, sve karte se otvaraju prema novoj gami potpuno električnih automobila, ili što bi rekli, Ford je odlučio da „sva jaja stavi u istu korpu“.
Poznati po gomili promašaja poslednjih decenija gde od početka ovog veka nisu posle Focusa imali značajnijeg uticaja u Evropi, zebnja oko srca ljubitelja ove marke raste.

 

 

Hoće li Ford ponovo stati uz rame ostalima ili će ostati samo proizvođač pick -up modela za USA tržište, pitanje je nad svim pitanjima, jer već jako dugo ne mogu da uhvate komercijalan korak sa cenom svojih modela u EU koji su neopravdano viši od konkurencije.

 

 

Međutim, ovde nije kraj Ford potonuća, jer uporedo sa gore iznetim stiže i još jedna vest o „promašenoj investiciji“ od koje se dižu ruke nakon milijardi dolara investicija.

 

Ford je objavio i da odustaje od razvoja potpuno autonomne vožnje! 

 

 

Nije neka velika tajna da su čelnici Forda imenovali Teslu kao najljućeg konkurenta. Ono što ekipa iz Dirborna baš nije “stavila u izlog” je sledeće:

Razvojni centar “Ford Model e” upravo je zaposlio velik broj IT stručnjaka kako bi proizveli svoju verziju Teslinog sistema daljinskog “osvežavanja” softvera u svojim automobilima. Naravno ovi apdejti neće biti besplatni, što treba da predstavlja novi kanal dotoka prihoda za proizvodjača.

 

Sećate li se obećanja da će se prvi potpuno autonomni automobili samouvereno voziti putevima 2021? Jeste li skoro videli neki? 

 

U cilju finsijske konsolidacije Ford se ovih dana povukao kao akcionar iz kompanije „Argo AI“.

 

Od 2017. Ford je sipao milijarde u ovu vreću bez dna. Industrijski analitičari opisali su povlačenje kao „Fordov poljubac smrti tehnologiji autonomne vožnje“. 

 

Nije sad da je baš Ford najgori od sve dece. Procenjuje se da je celokupna auto industrija potrošila više od 100 milijardi dolara na obećanje zvano „autonomna vožnja četvrtog nivoa“.

Povlačenje iz „Arga“ napraviće Fordu gubitak u zadnjem kvartalu ove godine od 827 milion dolara. 

 

To jeste solidan finasijski udarac za plavi oval, ali verovatno mnogo veći za Volkwagen. Koncern iz Wolfsburga je takodje jedan od akcionara i koji je ostavljen u nebranom grožđu iz koga će i sam morati da se povuče za skupe pare.

 

Ford je objavio da će svoje napore usmeriti nivoe 2+ i 3 autonomne vožnje. Reč je o tehnologijama koja će omogućiti vozilima autonomnu vožnju i manevrisanje samo na za to posebno mapiranim putevima. Ove tehnologije treba da budu potpuno komercijalizovane do 2025.

 

1 Komentar

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery