Podsećamo se manje poznatog modela brenda Škoda, Felicia Fun
Početkom 90-tih su pick-up modeli bili redak prizor u Evropi. Ipak, odlučeno je da se obogati porodica modela Felicia praktičnim dodatkom i tako je nastao pick-up.
Na taj način je ŠKODA doprinela popularizaciji ovog segmenta u narednim godinama. U martu 1995. godine, nova verzija pick-up modela je doživela premijeru kao ŠKODA FELICIA Fun.
Upečatljiva žuta boja modela u kombinaciji sa nazivom jasno je stavljala do znanja da je ovo zabavan saputnik za slobodno vreme.
Vlasnici ovog modela su posebno cenili praktičan enterijer: u samo nekoliko trenutaka, dvosed se mogao transformisati u četvorosed.
Do avgusta 2000. godine proizvedeno je ukupno 4.016 automobila ovog modela koji su danas jako traženi i cenjeni među ljubiteljima klasičnih automobila.
Ako se osvrnemo na istoriju brenda Škoda dugu 125 godina, naziv modela Felicia povezan je sa posebno atraktivnim i elegantnim automobilima koja nisu bili samo za svakodnevnu upotrebu, već su bili vozila koja su inspirisala svojim dizajnom. Kad god se spomene ovaj naziv modela, ljubitelji brenda odmah pomisle na legendarni „roadster“ koji je postao simbol malog sportskog automobila u periodu između 1959. i 1964. godine.
Od tada je ovaj model zauzeo svoje mesto kao ikona u istoriji brenda Škoda. Gotovo 15.000 vozača smatralo ga je vernim pratiocem za svakodnevne izlete. Potražnja za dvosedom daleko je nadmašila ponudu, pri čemu je većina tih kabrioleta bila namenjena izvozu. FELICIA tada nije imala naslednika: ŠKODA je ušla u novu eru vozila sa motorom pozadi, što je dugo ograničavalo spektar mogućih karoserijskih varijacija.
Proizvedena je i manja serija sportskih coupé-a, ali kabrio verzije ovih modela nisu napredovale dalje od faze prototipa.
Moderan Favorit s poprečno postavljenim motorom napred i pogonom na prednje točkove ponudio je veću slobodu kada je dizajn karoserije u pitanju: Škoda je javnosti predstavila ovu potpuno novu porodicu vozila sa hatchback karoserijom na sajmu inženjera u Brnu 16. septembra 1987. godine.
Dizajneri i inženjeri češkog proizvođača automobila, ubrzo su kreirali prototipove Škoda 781 Tremp: dvosed sa četvoro vrata bio je opremljen fiksnim krovom za vozača i suvozača, koji je kasnije zamenjen čvtstom konstrukcijom i roletnom koja je počinjala od B-stuba. Škoda muzej u Mlada Boleslav je vlasnik jednog ovakvog modela.
Na kraju su se dve verzije uvrstile u serijsku proizvodnju: model Forman je predstavljen 1990. godine i jednu godinu kasnije Pickup dvosed.
Na Međunarodnom sajmu automobila (IAA) u Frankfurtu 1993. godine, češki proizvođač je dokazao da čak i komercijalno vozilo može posedovati određeni šarm, a takođe je predstavio i dva koncepta Škoda Favorit Fun. Oba su bila bazirana na modelu Favorit i imali su podignutu šasiju. Klirens povećan za 60 milimetara omogućio je putovanja po laganom terenu. Pored prednje zaštite imao je krovnu roletnu koja je u kombinaciji s krovnim nosačem olakšala prevoz kabaste sportske opreme, kao što su daska za surfovanje ili bicikl.
Jedna je posebnost napravila pometnju: zadnji pregradni zid kabine i zadnja stakla su se mogla istovremeno spustiti, a mehanizam poluge je omogućio da se pod otvoreno nebo u bilo kom trenutku postave dva dodatna sedišta. Na preostalom utovarnom prostoru ostalo je još dovoljno prostora za prtljag i prenosive frižidere. Žuti eksponat je vizuelno upečatljiv, a aluminujumske felne sa sedam krakova dodatno doprinose ukupnom utisku.
Koliko su ova dva eksponata podsećala na kasnije proizvodne modele videlo se u martu 1995. godine kada je Škoda Felicia Fun doživela svetsku premijeru na Sajmu automobila u Ženevi. Vozilo je usvojilo mnoge ideje i detalje iz oba koncepta i u celosti je bilo posvećeno rekreaciji i zabavi. Tehnička osnova za ovo vozilo bila je Škoda Felicia koja je značajno modernizovana. Škoda je za ovaj model razvila 1.187 novih delova, povećala nivo udobnosti i bezbednosti, i značajno poboljšala kvalitet izrade.
Verovatno je najveće iznenađenje kod modela Felicia Fun bilo u njenoj unutrašnjosti: Inovativna ideja sklopivog i kliznog pregradnog zida i dva sigurnosna sedišta našla se u automobilu serijske proizvodnje i bila je mnogo više od samo novog futurističkog izgleda. Rafinirana mehanika, poznata kao „party trick“ ugrađena je u standardnu opremu modela Felicia Fun. Kada se zadnja sedišta postave, dubina utovarnog prostora koji je bio prekriven smerekovim drvetom, smanjuje se sa 1.370 na 850 milimetara.
U prospektu vozila tada se nalazio sledeći tekst: „Intenzivna žuta boja automobila predstavlja avanture koje u koje će vas Felicia Fun rado povesti. Stavite ruke na jarko žuti volan, okrenite ključ i krenite prema suncu i zabavi.“
Škoda Felicia Fun zadržala je osnovne karakteristike pickup modela, kao što su međuosovinsko rastojanje od 2.450 milimetara. Dužina je bila 4.245 millimetara, širina 1.680 millimetara i visina 1.465 millimetara.
Kupci su mogli da biraju između tri četvorocilindrična motora: pored dizel motora zapremine 1896 cc i izlazne snage od 47 kW (64 hp), u ponudi su bila i dva benziska motora: 1.3-litarski izlazne snage od 50 kW (68 hp) i 1.598 cc sa 55 kW (75 hp) izlazne snage i maksimalnom brzinom od 163 km/h. Kombinovana potrošnja 1.6-litarskog motora je bila oko 7.3 litara/100 kilometara. Osnovna verzija sa 1.3 MPI motorom u LX paketu opreme koštala je 304.900 čeških kruna; verzija od 1.035 kilograma sa četvorocilindričnim 1.6 MPI motorom i maksimalnim opterećenjem od 445 kilograma koštala je dodatnih 40.000 kruna. Dizel je bio 50.000 kruna skuplji od osnovnog modela.
Od oktobra 1995. do avgusta 2000. godine, s proizvodne trake fabrike u Vrchlabí sišlo je 4.016 Škoda Felicia Fun automobila. Danas su ovi modeli veoma traženi među kolekcionarima, jer su najupečatljiviji i najživopisniji među 1,4 miliona proizvedenih Felicia.
Izvor: PR Saopštenje Škoda