Brzina rađanja novih modela zastrašuje
Poslednji trzaji automobilske industrije uoči letnjeg raspusta
Sezona godišnjih odmora je pred nama, što ujedno znači i „oskudicu“ u onim pravim automobilskim zanimljivostima. Srećom još imamo o čemu pisati, jer PR službe najvećih proizvođača drže tenziju.
Veliki igrači auto industrije rade sporo, mali su sve brži i agresivniji. Na duge staze pobednik je izvestan
Zapravo jesenje „pripreme“ su već počele zvaničnim prezentacijama nekih vrlo interesantnih modela. Tu svakako treba posebno izdvojiti prve zvanične fotografije modela Kia Stonic. Imaju i šta da pokažu, mada ruku na srce brzina rađanja novog modela i opšta konfekcija koja zahvata urbani krosover segment počinje da zastrašuje.
Tako je sa jedne strane. Sa druge veliki brendovi su itekako oprezni i mnogo sporiji od onih koji agresivno osvajaju tržište. Pa je tako i BMW po principu dobrog domaćina, već početkom leta uradio pripreme za zimu. Novi BMW X3 treće generacije stiže sutra, a da budem iskren ne mogu baš biti siguran da bih ga znao odmah prepoznati u odnosu na prethodni model. Gospodsko planiranje i nastup su za pohvalu, mada samo će vreme reći ko je u ova super brza vremena mudriji. Značaj brenda i tradicija ili novokomponovana oluja koja gazi bez kompleksa.
Bojim se da će ovi drugi na duge staze pobediti.
U one prve, sporohodne ubrajam i Hondu koja već pet godina porađa novi Accord. Konačno su ga najavili i to samo za Ameriku, tek da propuste još jednu šansu u Evropi.
A neki da taktički puno pričaju a malo kažu najaviše REVOLUCIJU tamo gde je nema. Mada iako takav PR deluje providno, ni najmanje ne sumnjam. Ispod te zagonetne pojave novog Audija A8, krije se savršenstvo uz najavu da će sve od sada biti i elektrificirano i multi komunikativmo sa svim i svačim u okruženju. Dolazi vreme kada će automobil mnogo bolje od svog vozača znati mnoge stvari pa i gde je rupa u asfaltu.
Kada spomenuh Hondu, onda bi bilo pošteno reći da novim Civicom imaju šansu kao nikada do sada. Očigledno, SUV pomama jenjava, traži se alternativa. A Civic je baš interesantan. Dokazuje to i šetocifren broj čitanja testa na ovim stranicama ali i trka kolekcionara da se domognu prvih primeraka. Sjajno, eto još ima malo duše na točkovima.
A bogami i kod nas se zakuvalo. Zvanični Seat je u saradnji sa domaćim zastupnikom priredio jednu vrlo uspešnu međunarodnj promociju svoje game automobila. Odličan znak, da lagano ali sigurno ulazimo na mapu velike auto industrije.
Međutum, ima tu još puno da se „vesla“ jer daleko je idilična obala sa desetinama hiljada platežnih kupaca. Za sada nove automobile kod nas uglavnom kupuju firme , a običan čovek trulež na pijaci. Ništa bolje nije ni sa serviserima. Crna i siva zona dominiraju, baš u skladu sa debljinom novčanika prosečnog vozača u Srbiji.
Puno nas čeka „veslanja“ i rada ne samo na automobilskom planu već pre svega u našim glavama.
I na kraju, teši me i to što će od nas više posla imati recimo i novi Predsednik države. On mora da srediti ovu kuću od majstora za klimatizaciju pa do visoke politike. Opozicija se „sredila“ sama pa bar ne mora trošiti državničku energiju na gluposti.