Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 11.03.2018

530Pregleda

Deset veličanstvenih u 2018.

Automobilska industrija luta, sada je to sasvim izvesno. U ponudi uglavnom “recikliranih” modela, ima i onih koji zaslužuju posebnu pažnju. Krenimo u naš Ženeva Top 10

Ženevski sajam automobila je za nama. Iskreno rečeno bio je takav da je svega jedan osvrt na njega sasvim dovoljan, jer ovo je jedno od njegovih najbleđih izdanja u istoriji. Očigledno je, automobilska industrija se nalazi na raskrsnici. Sama po sebi svaka raskrsnica i nije problem ukoliko se poštuju pravila a ona ima jasno definisane puteve koji vode do zadatog cilja. Bar kako to sada izgleda ova globalna automobilska raskrsnica nalazi se u magli gustoj kao testo. Levo se skreće prema dizelu, očigledno “ćorokak”. Desno su moderni benzinci i hibridi, put je loš, pun rupa i neizvestan. Pravo se nalazi električni autonomni automobile, ali niko baš nije siguran da li je na njegom kraju ipak neobeležena provalija. U ovoj dilemi budućnosti koja nas očekuje, opredelili smo se da formiramo jednu realnu Top listu modela koje možemo (uz nekoliko izuzetaka) očekivati da vidimo i na našim putevima ili bar sajmovima do sledeće Ženeve.

10. Jeep Wrangler
Da budem potpuno otvoren, na ovoj listi je samo zahvaljujući protekciji i želji da Wrangler ne bude jedini model koji još uvek održava tradiciju pravog automobila, pri tome još i upotrebljivog terenca. Da ovaj model ima ono što drugi nemaju potvrđuje i činjenica da je tokom prošle godine proizvedeno oko 200.000 Wranglera. Tačno tri puta više nego Fiata 500L. Tek da se zna!! Živeo Wranglere!

9. Range Rover SV Coupe
Land Rover Jaguar grupa je održala školski čas, kako od legendarnog terenskog vozila napraviti model koji po svim karakteristikama prilazi etabliranoj konkurenciji u super luksuznoj klasi jednom Rolls Royce ili Bentley. Nije samo cena od 240.000 evra ono što skreće pažnju na Range Rover SV Coupe , već pre svega smelost ideje. Da je eksperiment uspeo potvrđuje i broj onih koji su tokom PRESS dana u Ženevi održavali konstantnu gužvu na štandu ovog proizvođača upravo zbog novog raskošnog SUV kupea.

Šef dizajna ovog modela, Geri MekGovern je izjavio da je novi Range Rover SV Coupe model koji slavi istoriju svih Range Rovera svojom siluetom i figurom sa troja vrata, kao i mestom za četiri putnika unutar kabine, a u isto vreme je veoma moderan i savremen. On je dodao da je reč o najluksuznijem i najekskluzivnijem modelu koji je konstruisan od strane Range Rover-a.

Kako bi imao jedinstven izgled, ovaj model poseduje sjajan i jedinstven dizajn, koji je nekako opet prepoznatljiv, te ljudi neće imati nikakve sumnje o kom je modelu reč. Tu su prozori bez okvira, panoramski krov i jedinstven dizajn maske (rešetke) hladnjaka. Ovo je ujedno i prvi Range Rover model koji poseduje felne veličine 23 inča.

8. Rimac C_Two
Šta reći, jedan od najviše fotografisanih modela u Ženevi stiže iz Hrvatske. Istovremeno sam ponosan ali i zelen od zavisti. Dobra je stvar da sa Balkana na veliku automobilsku scenu stigne model koji je pobrao apsolute pohvale uprkos njegovom suštinskom besmislu. Zelen sam jer to nismo uradili mi iz Srbije, ali eto nekako je i Rimac naš a da je C_Two opako zanimljiv automobil tu dileme nema pa je zato i dospeo u ovu top listu.

Razvija neverovatnih 1.914 električnih konjskih snaga i 2.300 Nm obrtnog momenta.

Takav pogonski sklop i izlazna snaga mu omogućuju da od 0 do 100 km/h ubrzava za manje od dve sekunde. Maksimalna brzina još uvek nije poznata, ali je rečeno da do 300 km/h ovaj model ubrzava za nešto manje od 12 sekundi! Stahota! Još da dobaci dalje od deset krugova pod ovim uslovima na Nirburgringu, onda će nas ubediti da je to to.

7. Mercedes AMG GT4
Šta reći, kada AMG “ubode” na pravo mesto onda tu trava ne raste. Uz dužno potovanje ostalima, ne ulazeći u sportske karakteristike, sigurno jedan od najlepših i najuzbudljivijih modela.

Najsnažnija verzija ovog performantnog kupea kompanije AMG poseduje biturbo V8 agregat radne zapremine četiri litara, koji proizvodi 630 konjskih snaga i 900 Nm obrtnog momenta. U kombinaciji sa pogonom na sva četiri točka, Mercedes-AMG GT 63 S od 0 do 100 km/h ubrzava za 3,2 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 315 km/h. Dovoljno rekao bih!?

6. BMW M8 Gran Coupe
Predstavljanjem novog, ultra agresivnog koncepta modela M8 Gran Coupe na ovogodišnjem Sajmu automobila u Ženevi, BMW slovu „M“ daje potpuno novo značenje ali i nagoveštava novi dizajnerski pravac bavarske marke.

U ovom slučaju, slovo „M“ označava više svega (more everything), kako navodi bavarski proizvođač. Pored toga što je dinamičan salonski automobil sa petoro vrata, ovaj koncept modela BMW M8 Gran Coupe je otelotvorenje luksuza i najava svega onog što nas u budućnosti čeka u premijum segmentu.

5. Volvo V60
Volvo pod Kineskim kapitalom nema problema da angažuje i plati najbolje dizajnere i majstore struke. Upravo to potvrđuje i novi V60.

Ovaj premijum, kompaktni karavan konstruisan je da bude konkurencija modelima kao što su Mercedes-Benz C-klase u Estate verziji, BMW Serije 3 Touring i Audi A4 Avant.

Stilski veoma sličan većem modelu V90, novi V60 je baziran na novoj SPA platformi koju je razvila kompanija Volvo. Tako se ovaj model pridružio XC60 modelu u porodici automobila koji nose oznaku 60, i opremljen je brojnim sistemima za asistenciju vozaču i polu-autonomnom vožnjom.

4. BMW X4
Jedna od pravih premijera koja je ostala među zapaženijima u Ženevi je svakako promocija potpuno novog BMW X4. Novi X4 je baziran na najnovijem modelu X3, te ima odvažniji i elegantniji dizajn koji karakterišu veća maska (rešetka) hladnjaka i farovi sa LED tehnologijom kao standard. Ostatak dizajna je manje-više prepoznatljiv, ali su dimenzije nove generacije veće, te X4 izgleda bolje nego ikad. Nema sumnje, biće ga na našim ulicama.

3. Hyundai Santa Fe
Retko nam na top listu jednog sajma stiže model iz Koreje. Ovog puta Hyundai Santa Fe sasvim zasluženo zauzima počasno Top 3 mesto kao dokaz da automobilska industrija nema granica i da nam dolazi jedan vrlo zanimljiv model koji će napraviti pometnju u SUV segmentu.

Baziran na dizajnerskom stilu modela Kona, novi Santa Fe je više nego dopadljiv, šarmantan a može se potvrditi i vrlo kvalitetan. Ukoliko u Hyundaiju ne preteraju sa cenom, Santa Fe će biti hit za srednju klasu kupaca koji traže komfor, dizajn i ekonomičnost..

2. Audi A6
Mali A8 je konačno stigao. Kritičari kažu ništa posebno novo. Novi A6 prati korake modela A7 i A8 i usvaja njihov elegantan dizajn sa „glatkim površinama, oštrim ivicama i izvanrednim linijama“, kako navode iz kompanije. Naravno, to su samo reči na papiru, u realnosti A6 izgleda odlično i nudi jedan vrlo primamljiv paket luksuza, agresivnosti I prefinjene pojave. Suštinski, urađen je tako da zadrži sve one kupce koje je do sada posedovao, ali i da uspešno koketira sa publikom ljute konkurencije.

1. Peugeot 508
Odmah da priznam. Peugeot 508 nije na ovoj listi iz puke želje autora teksta, već iz činjenice da je komentarima i ocenama upravo, Vrele Gume publika izabrala najnovijeg “Galskog petla” za najzanimljiviji automobil ovogodišnjeg sajma automobila u Ženevi.

Što se dizajna tiče, novi 508 je kreiran od nule. Sve na njemu je novo u poređenju sa njegovim prethodnikom. On poseduje formu fastback modela, ali i elegantne linije dizajna, prozore bez okvira i još mnogo toga što oduševljava obične vozače. Naravno i tehnika je sada upotpunjena Opel tehnologijom i najsavremenijim sistemima uz nadaleko čuvenu udobnost lava.

Sve u svemu, za nama je Ženeva na kojoj piše “Ne okreći se sine”. Nećemo ni levo a još manje desno, idemo samo napred!

Obradio: Saša Stanković
Fotografije: Andreas Zanoff
Tekst: Miodrag Piroški

Ostavite komentar